بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2022

بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2022

تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور و تجربه زندگی با سبک و سیاقی دیگر و فرهنگی متفاوت، آرزویی است که اکثر افراد در طول زندگی شان در سر می پرورانند. یکی از پیش نیازهای لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر جهانی، داشتن مدارک معتبر از مدارس درجه یک و با کیفیت هر کشوری است.

مدرسه اینترنتی ثمین یکی از همان گزینه های جذاب است که خدماتش تنها به کشور ایران محدود نشده و در هر کجای جهان که باشید، به لطف پیشرفت تکنولوژی می توانید از آموزش های مجازی کلاس هایش استفاده کرده و مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خودتان را از یکی از معتبرترین مدارس ایران بگیرید.

پیش نیاز بعدی، اطلاعات دقیق درباره بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است. شما قرار است در طول تحصیل و به احتمال زیاد بعد از اتمام تحصیل تان برای کار و زندگی در آن کشور بمانید، پس از همین اول با دیدی باز کشور مقصدتان را انتخاب کنید تا بعداً پشیمان نشوید. با ما همراه باشید تا 5 تا از بهترین مقاصد تحصیلیِ سال 2022 را با هم بررسی کنیم.

مبنای انتخابمان برای کشور مطلوب چیست؟

   هر کسی سلیقه و هدفی منحصر به فرد دارد که صد در صد در انتخاب کشور مطلوبش دخیل خواهند بود. اما ما صرف نظر از سلایق فردی، مبنای انتخابمان را سطح خدمات و امکانات رفاهی یک کشور، فرهنگ مردم بومی، استانداردهای آموزشی بین المللی، اماکن دیدنی و تفریحی آن کشور گذاشته ایم و لیستی از 5 کشور برتر را بر این مبنا برای شما آماده کرده ایم. و اما این 5 کشورها کدامند …

1 – ایتالیا

بهترین کشورها برای تحصیل
تحصیل در کشور زیبا و تاریخی ایتالیا
READ  تفاوت مدارس ایران و کانادا چیست؟

بله، البته که این کشور در صدر لیست ما قرار دارد. هزاران دلیل برای این الویت بندی وجود دارد که باید برای توضیح آن چندین کتابِ مفصل نوشت. این کشور که مهد تاریخ و هنر اروپاست و از امپراتوری رم باستان حرفهای ناگفته زیادی برای ما دارد، با آن زبان دلبر، غذاهای متنوع و فوق العاده و ژلاتوهای خوشمزه اش یکی از اصلی ترین مقاصدِ تحصیل برای دانشجویان مشتاقی است که متقاضی تحصیل در مهد فرهنگ اروپا هستند.

در هر رشته ای که دوست داشته باشید، می توانید تحصیل کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد اما بحث معماری، مد و فشن، آشپزی، اقتصاد و مدیریت، روابط بین الملل، تاریخ، مطالعات فرهنگی و منطقه ای که می شود این کشور به نوبه خود در بین دیگر کشورهای اروپایی قدرتمند تر ظاهر می شود.

نگران زبان ایتالیایی برای تحصیل خود نباشید. یکی از مزیت های تحصیل در این کشور این است که دانشگاه ها دست شما را در مقوله زبان باز گذاشته اند و اکثراً به زبان انگلیسی تدریس می کنند. این دانشگاه ها یا مدرک ایتالیایی کلاً از شما نمی خواهند یا اگر هم بخواهند در سطح خیلی پایینی می خواهند.

همین امر خیال اکثر دانشجویان خارجی را راحت کرده است. البته یکی از چالش هایی که با تحصیل در این کشور مقابل شما قرار می گیرد، این است که شاید هیچ وقت نتوانید خود را با جامعه بومی ایتالیا ادغام کنید. اگر هم یک روز توانستید از پس این قضیه برآیید، شک ندارم که یا سالیان درازی است که آنجایید و حسابی تلاش خود را کرده اید تا ایتالیایی ها شما را بپذیرند یا از بدو تولد آنجا بوده اید.

2 – اسپانیا

اسپانیای زیبا

مقصد دوم ما کشور زیبا و متمدن اسپانیاست. این کشور به سواحل زیبا، رقص های محلی و فلامنکو، جشنواره های تاریخی و غذاهای خوشمزه اش معروف است. ادغام با مردم محلی، اینجا هم سخت است. باید خیلی تلاش کنید و به روستاهای آن سفر کنید تا روحیه یک اسپانیایی اصیل را دقیقاً درک کنید. در این صورت شاید روزی در آینده بسیار دور به شما اجازه دهند تا کمی با فرهنگشان ادغام شوید.

READ  لیست مدارس از راه دور خارج از کشور

این کشور در رشته های حقوق و زیر شاخه هایش، گردشگری، مطالعات اروپا، مارکتینگ و تجارت بین الملل بسیار شهرت دارد. البته که رشته های دیگر هم برای تحصیل وجود دارد. حقیقت این است که آنقدر تنوع رشته های تحصیلی در این کشور بالاست که در هر شهری باشید، می توانید هر رشته ای که دلتان خواست را بخوانید. همچنین یکی از مقاصد بسیار جذاب برای دانشجویان آمریکایی است. برای زبان هم دانشگاه به دانشگاه شرایط متفاوت است. دانشگاه های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می کنند اما اکثراً مدرک زبان اسپانیایی نیز از شما می خواهند.

3 – انگلستان

کشور متمدن و گران انگلستان

شهرت جهانی انگلستان و دانشگاه های معروفی چون آکسفورد و کمبریج بر هیچکس پوشیده نیست. تاریخ و فرهنگ غنی این کشور برگرفته از همان امپراتوری ایست که معروف بود به این که “آفتاب هیچگاه در آن غروب نمی کند”. این کشور از رشته هایی چون مهندسی و فناوری و یا پزشکی گرفته تا رشته هایی همچون هنر و گردشگری بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوبیت دارد.

برای تحصیل در این کشور فقط و فقط باید به زبان رسمی کل دنیا، یعنی انگلیسی مسلط باشید. هر برند معروفی را که می خواهید، میتوانید در این کشور پیدا می کنید. اما حواستان باشد که انگلیس، مخصوصاً شهر لندن بسیار گران است. پس یا با بورس تحصیلی وارد دانشگاه های این کشور شوید و یا حسابی جیب هایتان را پر از پول کنید.

4 – فرانسه

فرانسه، مهد تاریخ، هنر و ادبیات جهان

عاشقان تاریخ و فرهنگ، مد و پوشاک، غذا و آشپزی، هنر و ادبیات و رمانتیسم، این کشور بی نظیر را که لقب “کشور عشاق” دارد را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. هر رشته ای که دلتان بخواهد، می توانید در این کشور بخوانید، اما رشته هایی چون تاریخ و ادبیات، هنر، مطالعات منطقه ای، فشن، آشپزی، سیاست، سینما و علوم کامپیوتری خیلی در این کشور معروف هستند.

READ  آموزش آنلاین ، آینده سیستم آموزشی جهان

دستتان در انتخاب دانشگاه ها نیز باز است که به زبان انگلیسی تحصیل کنید یا فرانسوی یا حتی تلفیقی از هر دو. اما مسئله این است که حتی اگر امروز از زیر بار یادگیری زبان شیرین و خوش آوای فرانسوی در روید، دیری نمی گذرد که مجبور شوید هر طور شده فرانسوی را یاد بگیرید.

5 – آلمان

آلمان، کشوری بسیار مدرن و صنعتی

آخرین کشور در لیست ما کشور زیبای آلمان است که البته یکی از محبوب ترین مقاصدِ مهاجرتیِ ایرانیان نیز محسوب می شود. این کشور سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجوی بین المللی است. آلمان یکی از اصلی ترین قطب های نوآوری و صنعت در اروپا محسوب شده و اقتصاد بسیار خوب و پویایی دارد. پاسپورت این کشور هم همیشه جزو 5 پاسپورت برتر جهان بوده است. تحصیل در اکثر دانشگاه های آلمانی زبان رایگان است و سطح کیفی آموزش در آنها بسیار بالاست.

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور تسلط به زبان شیرین آلمانی ضروری است، البته دانشگاه های انگلیسی زبان هم در این کشور کم نیستند اما حواستان باشد که اگر قصد تحصیل در آنها را دارید، باید شهریه برای آنها بپردازید و مثل دانشگاه های دولتی رایگان نیستند. رشته های مطرح در این کشور مدیریت، علوم پایه و مهندسی، علوم کامپیوتری و البته زبان آلمانی است.

این هم لیستی کوتاه و مختصر از 5 مقصد برتر تحصیلی در سال 2022 بود که با هم بررسی کردیم. با تحصیل در مدارس معتبر و بین المللی ایران، همچون مدرسه اینترنتی ثمین، شانس تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را به خود و فرزندانتان دهید.

راه های ارتباطی

2 نظرات

  • پریناز

    7 تیر 1402 - 3:41 ب.ظ

    به نظرم اسپانیا کشور زیبا و پرظرفیتی هست… جاذبه های گردشگری زیادی هم داره..

    • admin

      10 تیر 1402 - 12:43 ق.ظ

      بله واقعا همینطوره

پیام بگذارید

X