شرایط تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور برای ایرانیان چگونه است؟

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • شرایط تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور برای ایرانیان چگونه است؟

شرایط تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور برای ایرانیان چگونه است؟

زیر 18 سال
دانش آموزان ایرانی زیر 18 سال پس از مهاجرت گزینه های متفاوتی برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر دارند.

تحصیل فرزندان و آینده روشن علمی و شغلی آنها، همیشه یکی از دغدغه های اصلی و بزرگ خانواده ها بوده است. همه والدین دوست دارند فرزندانشان در بهترین مدارس دنیا و با بهترین سیستم آموزشی تحصیل کنند. در واقع این نگرانی برای فرزندان زیر 18 سال بیشتر است.

زیرا هنوز فرد، تشخیص مناسبی از شرایط محیط ندارد و مسئولیت تصمیم گیری در رابطه با شرایط آنها به عهده خانواده است. تحصیل زیر 18 سال در خارج یکی از مسائل مهمی است که خانواده ها باید به دقت به آن رسیدگی کنند تا فرزندانشان، بهترین کیفیت تحصیلی را دریافت کنند. هر کشوری، شرایط و قوانین مخصوص به خود را برای تحصیل افراد زیر 18 سال دارد.

در نتیجه باید آن شرایط کامل و دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر کانادا، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل افراد زیر 18 سال است، اما کشورهای دیگری چون استرالیا، انگلیس و غیره … نیز گزینه های مناسبی به حساب می روند. بسیاری از این کشورها، از جمله کانادا، ویزاهای خاصی را برای تحصیل افراد زیر 18 سال به طور مجزا در نظر گرفته اند که شرایط مخصوص به خود را دارد.

اما اگر خانواده ها به دلایل دیگری مهاجرت می کنند، انتخاب های متفاوتی برای تحصیل فرزندان زیر 18 سال خود پیش روی دارند. امروز قصد داریم شرایط متفاوت تحصیل ایرانیان زیر 18 سال در خارج از کشور را با هم بررسی کنیم تا دید بازتری نسبت به شرایط تحصیلی فرزندان در امر مهاجرت داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

READ  تحصیل آنلاین و مزایای آن

روش های تحصیل ایرانیان زیر 18 سال در خارج از کشور

گزینه های متفاوتی برای تحصیل دانش آموزان زیر 18 سال وجود دارد که در اینجا به 3 مورد از مطرح ترین این موارد اشاره می کنیم:

مدارس دولتی و خصوصی کشور مقصد

تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور
تسلط کامل به زبان هر کشوری، یکی از پیش شرط های لازمِ ثبت نام در مدارس دولتی و خصوصی آن کشور است.

اکثر کشورهای مطرح دنیا در امر مهاجرت، همچون ترکیه و یا کانادا، به طور کلی دارای مدارس دولتی و خصوصی متنوعی هستند که دانش آموزان زیر 18 سال که در آن کشور سکونت دارند، امکان ثبت نام در آنها را دارند. عموماً سطح کیفی تحصیل در هر دوی این مدارس بالاست و در مدارس خصوصی، موارد درسی کمی متنوع تر و جامع تر از مدارس دولتی است.

مدارس دولتی معمولاً رایگان هستند و به شهروندان کشور خدمات می دهند. برای ثبت نام در این مدارس، فرد باید واجد شرایط باشد و کمی زودتر اقدام به ثبت نام کند، زیرا درخواست برای اینگونه مدارس به علت رایگان بودنشان، بسیار بالاست. در مقابل، مدارس خصوصی شهریه دارند که معمولاً نیز شهریه های آنها بسیار بالاست.

مدارس خصوصی نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و درخواست ثبت نام برای آنها هم اکثراً زیاد است. شرط اول برای ثبت نام در مدارس دولتی یا خصوصی یک کشور، اقامت و بعد از آن تسلط کامل فرد بر زبان آن کشور است. یادگیری زبان، امری است زمانبر و افرادی که مهاجرت می کنند باید زمانی را صرف یادگیری دقیق آن زبان کنند تا بتوانند مفاهیم درسی را به درستی متوجه شوند.

مورد بعدی، نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی افراد زیر 18 سال در کشورهای مختلف است. بسیاری از کشورها، دانش آموزانی که زیر مدارک دیپلم هستند را ممکن است یک یا دو سال عقب تر از مقطع تحصیلی آنها در ایران قرار دهند تا سطح تحصیلی دانش آموز، دقیقاً معادل سطح تحصیلی در آن کشور شود. البته این مسئله از کشور به کشور متفاوت است.

READ  هزینه تحصیل مدرسه ایرانی در کانادا

معمولاً این عقبگرد تحصیلی و یادگیری زبان، موجب وقفه در تحصیل دانش آموزان زیر 18 سال می شود که در کنار مسائل دیگری همچون شوک فرهنگی و آشنایی با محیط و افراد جدید که فرد زیر 18 سال باید با آنها دست و پنجه نرم کند، باید به آن توجه کرد.

مدارس فارسی زبان

در برخی کشورها، از جمله ترکیه مدارس فارسی زبانی وجود دارند که دانش آموزان ایرانی می توانند برای ادامه تحصیل به آنها مراجعه کنند. البته تعداد این مدارس محدود است و عموماً وابسته به سفارت ایران هستند. تقاضا برای اینگونه مدارس معمولاً بالاست و در شهرهای خاصی وجود دارند.

محیط اینگونه مدارس، مطابق نیاز دانش آموزان زیر 18 سال ایرانی طراحی شده و آموزش های تحصیلی آنها نیز مطابق با آموزش های کشور ایران است. افراد زیادی هستند که تمایل دارند، فرزندانشان در مدارس ایرانی تحصیل کنند تا فرهنگ و زبان ایران را بهتر یاد بگیرند. این مدارس، یکی از گزینه های پیش روی آنهاست.

مدارس اینترنتی بین المللی ایرانیان

مدارس اینترنتی، آموزش از راه دور دارند و دانش آموز هر جا که باشد می تواند از این روش استفاده کند.

مدارس اینترنتی، می توانند یکی از بهترین گزینه های انتخابی خانواده ها برای تحصیل فرزندان زیر 18 سال آنها باشند. این مدارس برای دانش آموزان خارج از ایران طراحی شده است. با انتخاب این گزینه، دیگر لازم نیست دانش آموز دغدغه زبان یا وقفه تحصیلی را داشته باشد و از همان نقطه ای که در ایران در حال تحصیل بود، تحصیل خود را ادامه خواهد داد و طبق سیستم آموزشی ایران تحصیل می کند.

READ  روش های تدریس در کلاس آنلاین

پس از پایان هر دوره نیز مدارک تحصیلی خود را در هر مقطعی که باشد، از ابتدایی تا دیپلم، دریافت کرده و تمامی این مدارک از اعتبار بین المللی برخوردارند و قابل ترجمه و معادل سازی هستند. خوبی دیگر این مدارس، آنلاین بودن و هزینه پایین آنها نسبت به مدارس حضوری در کشورهای دیگر است. با گذراندن دوره تحصیلی تا مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی، دیگر نیازی به وقفه تحصیلی نیست و دانش آموز با همان مدارک ایران، می تواند مستقیماً هر کجا که بخواهد به دانشگاه یا کالج برود. مدرسه اینترنتی ثمین، یکی از بهترین مثال ها برای این نوع از مدارس بین المللی است.

کلام آخر

مدرسه اینترنتی ثمین (iranischool.com)، یکی از بهترین مدارس اینترنتی ایران است که مجوز رسمی از آموزش و پرورش ایران دارد. خدمات این مدرسه مختص دانش آموزان زیر 18 سال ایرانی خارج از کشور است که قصد دریافت مدارک معتبر ایرانی را دارند.

این مدرسه معتبر اینترنتی با همکاری تیمی از افراد خلاق و حرفه ای و با استفاده از مدرن ترین ابزارهای آموزشی، دانش آموزان زیر 18 سال را در مقاطع مختلف تحصیلی که خارج از ایران سکونت دارند یا به تازگی قصد مهاجرت به کشورهای دیگر دارند را به صورت مجازی و آنلاین تعلیم داده و مدارک معتبر آموزش و پرورش ایران را به آنها تقدیم می نماید.

مدارک تحصیلی ایران در مقاطع دیپلم و پیش از آن، از اعتبار بالایی در مراجع بین المللی برخوردار است و با سیستم های آموزشی معتبر دنیا، همچون سیستم آموزشی کانادا قابل مقایسه است و به سادگی امکان ترجمه و معادل سازی آنها وجود دارد. مدارس اینترنتی، بهترین گزینه برای افرادی است که تمایل دارند بدون وقفه تحصیلی، فرزندانشان مدارک تحصیلی معتبر خود را در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دیپلم، به صورت آنلاین دریافت نمایند.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X