بررسی مشکلات مدرسه ایرانی در روسیه

مدرسه ایرانی در روسیه

مهاجرت تصمیمی بزرگ

مهاجرت می‌تواند افراد را با اتفاقات سخت و پیچیده روبرو سازد. همچنین همراه خود چالش های زیادی نیز دارد. گاه این چالش‌ها سخت و دشوار است و گاه شیرین و لذت بخش. ایرانیان بسیاری در این چند سال اخیر به دلیل مشکلات در زندگی و داشتن آینده‌ای بهتر قصد مهاجرت می کنند. البته بعضی از این افراد به دلیل علاقه خود برای زندگی در کشوری دیگر این تصمیم را می‌گیرند و عازم سفر می‌شوند. یکی از این چالش ها مدرسه ایرانی در روسیه می باشد که در این مقاله به بررسی مشکلات آن می‌پردازیم.

مقصد ها و کشورهای زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند به آنجا مهاجرت کنند. با توجه به شرایط افراد و قوانین کشور مقصد می‌توان به روش های مختلفی مهاجرت را انجام داد. یکی از این کشور‌ها که زیاد نیز مورد علاقه ایرانیان مهاجر است کشور روسیه می‌باشد.

در این ۱۰ سال گذشته خیل عظیمی از ایرانیان به این کشور مهاجرت کردند، و معتقد هستند روسیه کشوری مناسب برای‌ مهاجرین می ‌باشد. می توان گفت این کشور مزیت های زیادی دارد که سبب می شود افراد مایل باشند خانه و کاشانه خود را ترک کنند، و به این کشور مهاجرت نمایند. آینده ای روشن و داشتن زندگی اجتماعی بهتر همان تصوراتی است که سبب گشته افراد قصد سفر و مهاجرت کنند.

البته کشور روسیه خالی از مشکل برای مهاجران نیست و در دل خود مشکلاتی نیز دارد. تا به عنوان مهاجر به این کشور سفر نکنید نمی ‌توانید عمق این مشکلات را درک نمایید. در ادامه به یکی از این مشکلات می‌پردازیم. اگر‌شما نیز قصد سفر و مهاجرت به این کشور را دارید با خواندن این مقاله می توانید، با چشم باز و اطلاعات کافی تصمیم گیری نمایید. پس تا انتها با ما همراه باشید تا از مشکلات و راه حل آن بگوییم و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مدرسه ایرانی در روسیه
مهاجرت تصمیمی بزرگ

مهاجرت به روسیه و چالش های همراه با آن

همانطور که همه ما می‌دانیم، مشکلات متعدد و مختلفی در مهاجرت به هر کشوری وجود دارد. جدای از این مسئله که مهاجرت به این کشور، می‌تواند چالش هایی مانند خشک و سرد بودن مردم، آب و هوای سرد و …، داشته باشد، یک چالش بسیار بزرگ تر به نام مشکلات فرزندان پیش روی مهاجران است.

مطابق آمار، بسیاری از فرزندان مهاجرین، دچار افسردگی، اضطراب، استرس و اختلال های این چنینی می‌شوند. تغییر ناگهانی محیط، انسان های جدید، وابستگی به جامعه و افراد آن، دوری از خانواده و …، همه و همه ذهن کودکان را تحت الشعاع قرار می‌دهند. شاید با خود بگویید که این معضل برای کودکان است و در سنین دیگر این اتفاقات رخ نخواهد داد.

نوجوانان و جوانان، مشکلات بزرگتر و عمیق تری پیدا می‌کنند. آن ها به سوی نشان دادن تفاوت خود با جامعه ای که به آن مهاجرت کردند، هستند. اعتیاد و علاقه به مواد مخدر، رفتن به رشته های ورزشی و یا رشته های نه چندان مناسب و مشکلات این چنینی، کوچک ترین مسائل ممکن است.

READ  روش های تدریس در کلاس آنلاین

مشکلات عمده کشور مدرسه ایرانی در روسیه برای مهاجران

می‌توان‌ گفت فدراسیون روسیه پهناورترین کشور جهان می‌باشد. همچنین به دلیل نزدیکی این کشور به قطب دارای آب و هوایی سرد و خشک است. اگر به هوای خیلی سرد عادت ندارید بهتر است این کشور را برای مهاجرت انتخاب نکنید.

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید به نوع آب و هوای آن نیز توجه نمایید، زیرا مسئله ای مهم برای تصمیم گیری می‌تواند باشد. در این کشور سردسیر با مردمانی خشک و متعصب می‌توان گفت تحصیل نیز وضعیت جالبی برای ایرانیان ندارد. زبان رسمی این کشور روسی می‌باشد و در مدارس آن به این زبان تدریس انجام می‌شود.

اگر شما به این کشور مهاجرت کرده اید ولی هنوز نتوانسته اید مدرسه ایرانی در روسیه برای فرزند خود انتخاب کنید، می‌توان گفت کار سختی در پیش دارید. البته ممکن است به خاطر شرایط کاری و مهاجرتی خود نتوانید به طور دائمی در یک شهر اقامت داشته باشید، و فرزندان شما بین مدرسه رفتن و نرفتن سرگردان بمانند.

همچنین امکان دارد در مدرسه ایرانی در روسیه ثبت نام کنند ولی در اواسط سال به خاطر جابجایی خانواده مجبور به ترک تحصیل از آن مدرسه شوند.

شما می توانید فرزند خود را علاوه بر مدرسه ایرانی در روسیه در مدارس انگلیسی زبان و بین المللی این کشور ثبت نام کنید. اما باید در نظر داشته باشید که هزینه های این مدارس برای اکثر افراد بسیار بالا و گران می‌باشد. باید ببینید می توانید از پس هزینه های اینگونه مدارس بر بیایید. همچنین می توانید هزینه های رفت و آمد و ایاب و ذهاب و خورد و خوراک فرزندان خود را تامین نمایید.

مدرسه ایرانی در روسیه
مشکلات عمده کشور مدرسه ایرانی در روسیه برای مهاجران

مشکلات دیگر این مدارس

پرداخت هزینه های مدارس ایرانی در روسیه مخصوصا برای ایرانیانی که تازه مهاجرت کرده اند، می‌توان گفت امری محال و غیر ممکن است. تقریبا بعید است که بتوانند در این مدارس ثبت نام کنند.

انتخاب بعدی شما بعد از مدرسه ایرانی در روسیه ثبت نام در مدارس خود روسیه است که به زبان روسی در آن تدریس می‌شود. این گزینه هم انتخابی نادرست است. زیرا مطمئنا فرزندان شما آشنایی چندانی با زبان روسی ندارند، همین علت سبب می شود که دروس را متوجه نشوند و به ناچار هر سال تحصیلی را دوبار یا بیشتر بخوانند.

این مدارس مشکلات زیادی مثل مدرسه ایرانی در روسیه دارند. یک مشکل اساسی دیگر این است که برای حضور در مدارس روسی دچار سرخوردگی و افسردگی خواهند شد، زیرا به علت ندانستن زبان روسی با دیگر همسالان خود نمی توانند ارتباط برقرار کنند. همین موضوع به ظاهر ساده و پیش پا افتاده سبب می شود که فرزندان از درس خواندن زده شوند و مایل به ادامه تحصیل نباشند. ممکن است این تاثیر تا سالیان سال در فکر و ذهنشان ماندگار شود و اثرات جبران ناپذیری در روحیه و احساساتشان بگذارد.

READ  آیا با مشکلات و سختی های ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد آشنا هستید؟
مدرسه ایرانی در روسیه
مرکز آموزش از راه دور ثمین

پس راه حل چیست؟

سوال این است که چه چیزی را می توان جایگزین مدرسه ایرانی در روسیه کرد؟ در پاسخ باید گفت بهترین راه حل برای خانواده‌هایی که به کشور روسیه مهاجرت کردند ثبت نام در مدارس مجازی و آموزش از راه دور می‌باشد. مزیت این مدارس به قدری زیاد است که مطمئنا از تصمیم خود برای ثبت نام در این مدارس کاملا راضی خواهید بود‌.

مدارسی در این حیطه فعالیت می کنند که کارشان تدریس دروس به صورت تخصصی و با اساتید عالی به دانش آموزان ساکن کشور های دیگر‌ می‌باشد.

مدرسه آموزش از راه دور ثمین از آن دست مدارسی می باشد که مثلش را کمتر جایی خواهید دید و به راحتی می تواند جایگزین مدرسه ایرانی در روسیه شود. شما تنها با پرداخت مبلغی به عنوان ثبت نام می توانید مدرسه را به خانه خود بیاورید. و دیگر از دست
هزینه های اضافی مدارس و همچنین هزینه رفت و آمد فرزندانتان و هزینه هایی مثل خورد و خوراک راحت گردید.

با وجود این مدرسه مجازی دیگر نگرانی بابت تحصیل فرزندان خود نخواهید داشت و با خیالی آسوده آنها را به این مدرسه نمونه می‌سپارید. پس تا دیر نشده فرزندانتان را در این مدرسه عالی ثبت نام کنید و آینده ای روشن و تضمین شده را برایشان رقم‌ بزنید. این فرصت نصیب کمتر کسی می شود تا بتواند فرزند خود را در این مدرسه نمونه ثبت نام کند و از مزایای عالی آن استفاده کند.

مدرسه ایرانی در روسیه
مدرسه ایرانی در روسیه

مدرسه ثمین آسانسور موفقیت

می توان گفت شما نگرانی در رابطه با آزمون ها نخواهید داشت، در این مدرسه مجازی به صورت متناوب از فرزندان آزمون های میان ترم و ترم گرفته می شود. نتایج این آزمون ها مانند یک گزارش تحصیلی به خانواده ها داده می شود تا از وضعیت تحصیلی فرزند خود آگاه شوند. یک نکته مثبتی که می توان گفت در هیچ مدرسه دیگری دیده نمی شود گرفتن نظرسنجی در رابطه با عملکرد مدرسه و کادر مدرسه می باشد.

به این صورت که خانواده ها و خود دانش آموزان با شرکت در نظرسنجی پایان سال می توانند میزان رضایتمندی خود را اعلام کنند.

یکی دیگر از مزیت های مدرسه ثمین که مدرسه ایرانی در روسیه از آن برخوردار نمی باشند، برگزاری کلاس های فوق برنامه است. اگر به هر دلیلی دانش آموزی به درس ها نرسید و یا نتوانست تسلط کافی داشته باشد. با شرکت در کلاس های فوق برنامه مدرسه ثمین میتواند تمامی دروس را به طور کامل فرا بگیرد. دیگر‌ با این روش هیچ دانش آموزی سوال و ابهامی از مسائل درسی برایش پیش نمی آید.

شرکت در کلاس های مدارس روسیه ممکن است سبب بی علاقگی‌ فرزندان شما به تحصیل شود. بیشتر شهروندان این کشور ظاهری خشک و سرد دارند و این مسئله برای ایرانیان که بسیار خون گرم و مهربان هستند زیاد جالب نمی باشد. به همین علت ممکن است دانش آموزان از شرکت در مدارس کشور روسیه امتناع کنند. اما با شرکت در کلاس های غیر حضوری مدرسه ثمین دیگر خانواده‌ها نگرانی در این رابطه نخواهند داشت.

READ  بررسی مدارس ایرانی در فنلاند
مدرسه ایرنی در روسیه
مدرسه ثمین آسانسور موفقیت

بررسی شرایط و هزینه ثبت نام در مدرسه ثمین

شرایط ثبت نام در ثمین، بسیار آسان است. این شرایط به فراخور دانش آموز و مقطع تحصیلی آن، به صورت اختصاصی متفاوت است. اما شرایط به صورت کلی یکسان است. با هم به بررسی این شرایط می‌پردازیم.

شرایط عمومی ثبت نام:

  • تکمیل و ارائه برگه ثبت نام، انتخاب واحد و مقررات مدرسه
  • تصویر کارت ملی، شناسنامه (تمامی صفحات، پشت و رو) و گذرنامه دانش آموز
  • تصویر کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه والدین دانش آموز
  • 6 قطعه عکس 3*4 تمام رخ سال جاری با زمینه سفید و رعایت شئونات اسلامی دانش آموز
  • کارت اقامت دانش آموز(مهلت ارسال کارت اقامت برای ایرانی اسکول، 3 ماه پس از خروج از کشور است )
  • مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان پسر مشمول
  • آخرین کارنامه خالصه وضعیت با مهر مدرسه و تایید منطقه و کارنامه سنوات قبل با مهر مدرسه تایید منطقه
  • دفترچه سنجش سالمت جسمانی (برای دانش آموزانی که تحصیالت ابتدایی خود را در ایران آغاز کرده اند)
  • فیش واریز شهریه

هزینه مدرسه ایرانی در روسیه، بسیار بالا و سرسام آور است. اما مدرسه ثمین به این شکل نیست. به تناسب دانش آموز و سال تحصیل او، این هزینه ها متفاوت خواهد بود و به همین دلیل، از زیاده گویی در مقاله خود داری کرده ایم. برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه، می‌توانید با شماره های 09059716997 و یا 021-44070730، تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی در رابطه با مدرسه مجازی

مدرسه ثمین تنها به تدریس دروس متداول و مرسوم نمی‌پردازد، این مدرسه دارای محتوای آموزشی متنوع و بسیار با کیفیت می باشد. از جدیدترین متدهای تدریس در این مدرسه مجازی استفاده می شود. در این مدرسه تنها به تدریس خشک دروس نمی‌پردازد، بلکه از انیمیشن، فیلم های آموزشی و ویدئو های جذاب، کتاب های کمک درسی و… برای تدریس دروس استفاده می شود.

مزیت دیگر این مدرسه نسبت به مدرسه ایرانی در روسیه محدود نبودن به مکان و زمان خاصی می باشد. اگر شما و فرزندتان به کشور های دیگر نیز نقل مکان کنید می توانید تنها با ورود به پنل کاربری خود از امکانات و مزایای مدرسه ثمین استفاده نمایید.

وجود آزمایشگاه مجازی سبب گشته است که تدریس تنها محدود به فضای مجازی نباشد بلکه در مدرسه ثمین می توانید آزمایش های مختلف را نیز انجام داده و تجربیات جدیدی به دست آورید.

برای حضور در کلاس درس تنها وجود یک تبلت یا لپ تاپ و اینترنت پرسرعت کفایت می کند تا فرزندان شما بتوانند از مزایای این مدرسه آموزش از راه دور بهره مند گردند.

مدرسه ثمین از لحظه ثبت نام با تمام قوا در کنار شما و فرزندان شما هست تا با خیال راحت این مسیر تحصیلی را طی کنید.

با ثبت نام در این مدرسه به جای مدرسه ایرانی در روسیه می توانید با گذراندن تمام مراحل تحصیلی در پایان دیپلم رسمی از وزارت آموزش و پرورش دریافت نمایید. مدرسه ثمین با داشتن تمام مجوزهای رسمی از این سازمان توانسته رتبه بالایی را در بین دیگر مدارس مجازی کسب نماید.

با توجه به صحبت‌های بالا می توان گفت بهترین جایگزین مدرسه ایرانی در روسیه همان مدرسه ثمین می باشد، که در اختیار مهاجرین ساکن روسیه قرار گرفته است و می توانند با این مدرسه نتایج بی نظیری در کسب علم و دانش به دست آورند.

راه های ارتباطی

2 نظرات

  • Sahar

    30 خرداد 1402 - 2:28 ب.ظ

    چقدر عالی، کشور خیلی سردیه….

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:36 ب.ظ

      بعله برای همین مدرسه مجازی ثمین این مشکل را هم حل کرده است

پیام بگذارید

X