بررسی مدرسه ایرانی در ژاپن

در این مقاله قصد داریم به بررسی کشور زیبای ژاپن بپردازیم. پس از آن، چالش های پیش روی مهاجران این کشور را با یکدیگر بررسی کنیم و ببینیم آیا می‌توانیم برای آینده فرزندانمان در این کشور برنامه صحیحی برای تعلیم در مدرسه ایرانی در ژاپن ترتیب دهیم یا خیر.

با ما همراه باشید.

|آشنایی با کشور ژاپن| هم قاره ایی که خیلی دور است

کشور ژاپن، یکی از مجمع الجزایر های واقع در آسیای شرقی به شمار می‌آید. بیش از 4000 جزیره با شکل های مختلف و متنوع طبیعی، این کشور را تشکیل داده اند. شاید برایتان جالب باشد که در ژاپن بیش از 200 آتش فشان وجود دارد و حداقل 60 مورد از این آتش فشان ها هنوز فعالند و به همین جهت، یکی از کشور های خطرناک دنیا به حساب می‌آید. پایتخت این کشور، توکیو است و زبان اصلی نیز،  ژاپنی است. عمده مردم این کشور به ژاپنی صحبت می‌کنند و زبان اصلی دیگری در این کشور، عملا وجود ندارد.

یکی از آتشفشان های کشور ژاپن

دین رسمی و اصلی در کشور ژاپن، شینتو است. در کنار این دین، بودیسم هم یکی دیگر از ادیان اصلی به حساب می‌آید. این دو، به قدری با زندگی مردمان ژاپن آمیخته شده اند که به بخشی از فرهنگ و آیین این کشور تبدیل شده اند. عبادت گاه های مختلف، عبادت گاه های خانگی و نظایر این ها نشان از ریشه عمیق این ادیان درفرهنگ بومی ژاپن دارد. در کنار این دو، مسیحیت هم از قرن شانزدهم میلادی به این کشور وارد شد و پیروان خود را دارا است.

از معابد زیبا و چشم نواز ژاپن

در زمینه فرهنگی، ژاپن یکی از کشور های به شدت عجیب و جالب جهان می‌باشد. آداب و رسوم خاص، ادای احترام های متفاوت به افراد با سن بالاتر یا جایگاه بالاتر و … از عجایب این کشور می‌باشد. یکی از بهترین فرهنگ های کشور ژاپن که احتمالا شما هم در مورد آن شنیده باشید، فرهنگ کار گروهی است. به واسطه‌ همین فرهنگ، ژاپن به یکی از کشور های پیشرفته در جهان تبدیل شده است.

READ  مدارس ایرانی خارج از کشور

حال که اندکی با این کشور زیبا و جالب آشنا شدیم، با یکدیگر به بررسی مهاجرت به این کشور و چالش های پیش رو می‌پردازیم.( مدرسه ایرانی در ژاپن موضوعی که باید بیشتر به آن اهمیت بدهید)

همه چیز تکنولوژی نیست، بررسی چالش های مهاجرت به ژاپن

همه ما می‌دانیم که مهاجرت امری است با خوبی ها و بدی های خود.

هیچ کس نمی‌تواند منکر احتمال زندگی بهتر در مهاجرت به مکان جدید شود. فارغ از اینکه شما از چه کشوری هستید و قصد مهاجرت به چه کشوری را دارید؛ این امر کاملا بدیهی است. اما اگر بخواهیم صرفا به مزایای مهاجرت توجه کنیم، با خودمان رو راست نبوده ایم.

مهاجرت در کنار مزایای خود، چالش های جدیدی به وجود می‌آورد که هیچ کس نمی‌تواند آنها را کتمان کند و باید هنگام تصمیم گیری به این امور هم دقت شود. قرار گرفتن در محیط جدید، فرهنگ تازه،  پذیرفتن و پذیرفته شدن توسط جامعه جدید، دلتنگی و … از جمله چالش های ابتدایی است که پیش روی هر مهاجر قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین این چالش ها کمبود مدرسه ایرانی در ژاپن می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

جذابیت های شبانه ژاپن

این چالش ها که می‌توانند هر کسی را مورد آسیب قرار دهند، برای کودکان ما بسیار جدی تر به حساب می‌آیند. روح تازه شکل گرفته و بسیار شکننده کودکان، در کنار این چالش ها می‌تواند انفجاری از اتفاقات و احساسات منفی را به همراه داشته باشد. از این مهم تر، که بسیاری از خانواده های مهاجر از آن آگاهی ندارند، این است که کودک خود را برای این اتفاقات مقصر می‌داند نه محیط را. همین امر سبب می‌شود که او دچار خود سرزنشی، افسردگی، انزوا طلبی و … بشود. (مدرسه ایرانی در ژاپن؛ چالشی که با آن روبرو خواهید شد)

با اینکه بسیاری از مهاجرت ها برای تحصیل فرزندان است، مطابق بررسی های صورت گرفته، بسیاری از کودکان مهاجر، علاقه ایی به ادامه تحصیل ندارند یا ترجیح می‌دهند که تحصیل را در رشته هایی که برای آن آینده خاصی وجود ندارد، انجام دهند. به نظر خودتان، آیا این امر، یک ارتباط مستقیم بین چالش های کودک و تصمیم های او نیست؟

حال که بزرگترین چالش را در مهاجرت متوجه شده ایم، بهتر است تصمیمی بگیریم که آسیب را به پایین ترین حد ممکن برسانیم.

بررسی مدارس ایرانی در ژاپن

با وجود اینکه مهاجران ایرانی در ژاپن تعداد کمی ندارند، فقط یک مدرسه ایرانی در ژاپن برای ایرانیان قرار دارد که آن هم در توکیو پایتخت است.

READ  بررسی مدارس ایرانی در فنلاند

پس اگر شما قصد مهاجرت به آنجا را داشته باشید، ناچار خواهید بود برای حضور در مدرسه ایرانی در ژاپن آن هم به صورت حضوری برای آینده فرزندتان به توکیو بروید و فکر زندگی در شهر های دیگر را نداشته باشید!

این یک خبر بد است. اما خبر های خوب هم وجود دارند. با ما همراه باشید تا با مدرسه ایرانی در ژاپن بهتر و بیشتر آشنا شوید.

ثمین، اولین، بهترین، قوی ترین

یکی از بهترین مدارس ایرانی حال حاضر در کشور ژاپن، مدرسه مجازی ثمین است. این مدرسه با دارا بودن امکانات ویژه و خاصی که آن را در هیچ مدرسه ایرانی در ژاپن پیدا نخواهید کرد، آماده است تا بهترین ها را برای شما و فرزندتان به ارمغان بیاورد.

قبل از معرفی این مدرسه مجازی، به بررسی اولین ویژگی می‌پردازیم.

با بودن تمام چالش هایی که در مورد آنها صحبت کردیم، زمانی که فرزند ما در مدرسه ایرانی در ژاپن حضور داشته باشد، دوری از جامعه سابق را تجربه نخواهد کرد و در کنار این، به آرامی و با نظارت خود ما، در جامعه جدید وارد شده و با آن آشنا می‌شوند.

از آن مهم تر، مجازی بودن مدرسه ثمین، این امکان را می‌دهد که شما خودتان در کنار فرزندانتان هنگام حضور در جامعه جدید باشید و به بهترین نحو ممکن از رشد فکری او مطمئن شوید. حال که مقدمات را خواندیم، به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

امکانات و ویژگی های مدرسه مجازی ثمین

مدرسه مجازی ثمین، با بیش از 20 سال سابقه در امور تحصیلی و آموزشی، یکی از پرچم داران این زمینه است. همچنین این نکته که این مدرسه، از ابتدا در فضای مجازی فعالیت داشته است، نشان از تجربه بالای آن در این زمینه است. بیاید با یکدیگر ویژگی های اصلی این مدرسه را بررسی کنیم.

از جمله مهم ترین ویژگی های مدرسه مجازی ثمین، تیم پشتیبانی قدرتمند این مدرسه است. این تیم با داشتن تجربه کافی، برای دانش آموزان و خانواده های آنها بهترین امکانات تحصیلی را به وجود می‌آورند. بررسی تحصیلی مستمر دانش آموزان، اولین اقدام این تیم است. آنها با در نظر گرفتن سطح دانش آموز، او را به سمت رشد حرکت می‌دهند. این بررسی ها، به صورت ماهانه به خانواده ها گزارش می‌شود تا اگر مشکل درسی برای دانش آموز به وجود آمد، خانواده اولین نفراتی باشند که در جریان قرار می‌گیرند.

READ  تحصیل آنلاین و مزایای آن

اگر به یاد داشته باشید، در مورد چالش های کودکان مهاجر صحبت کردیم و دیدیم که آن مشکلات می‌تواند زندگی اجتماعی کودک را نابود کنند. مشاوران تیم پشتیبانی ثمین، هر لحظه دانش آموزان را رصد کرده و اتفاقات را به خانواده ها گزارش می‌دهند. تاثیر این مشاور ها، در آنجایی است که مشکلی در زندگی شخصی کودک رخ می‌دهد، آن را گزارش دهند و با کمک خانواده، به سرعت  این مساله را حل کنند.

مدرسه آنلاین

یکی از مهم ترین اقداماتی که عمده مدارس از آن غافل هستند، ایجاد منابع متنوع درسی برای آموزش آسان تر است. تیم پشتیبانی ثمین، با ایجاد این امکان، خیال شما را از این بابت راحت کرده است. ویدیو های آموزشی، فایل های متنی، انیمیشن های درسی و … آماده اند تا دانش آموزان مدرسه مجازی ثمین، تحصیل را آسان دیده و با علاقه آن را دنبال نمایند. همچنین در این منابع، نکات اخلاقی و دینی گنجانده شده تا کودکانمان، از همین ابتدای راه با آنها آشنا شوند.

راحتی دانش آموزان در این مدرسه چگونه است؟ یکی دیگر از امکانات ثمین، شخصی سازی کلاس های درس و محیط تحصیل دانش آموز است. با وجود چنین امکانی، کودک ما، محیط خود را مطابق با سلیقه خود ایجاد می‌کند و از بودن در آن لذت خواهد برد.

برگزاری امتحانات میان ترم و ترم به صورت دقیق و صحیح، با وجود مجازی بودن مدرسه از دیگر امکانات ثمین می‌باشد.

همچنین در پایان هرسال تحصیلی، به دانش آموزان مدرک تحصیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش تقدیم می‌گردد.

امکاناتی نظیر آزمایشگاه، کتابخانه، تابلو اعلانات و … نیز در این مدرسه مجازی وجود دارند که شما نمی‌توانید آن ها را در هیچ مدرسه ایرانی در ژاپن پیدا کنید. برای مشاهده این امکانات، به صفحه اصلی سایت ما مراجعه کنید.

خشت اول را درست بنا کنیم و آینده را با دستان خود بسازیم

حال که با چالش های مهاجرت به کشور ژاپن آشنا شدیم، مدارس ایرانی حال حاضر در این کشور را دیدیم و در انتها با ثمین آشنا شدیم، زمان تصمیم گیری فرا رسیده است.

ما می‌توانیم از تمام چالش های پیش رو گذر کنیم و برای کودکانمان مسیری هموار و آماده را ایجاد کنیم. ثمین در این راه همراه و همیار ما خواهد بود و به ما کمک می‌کند تا به کمترین چالش ممکن برخورد کنیم.

تصمیم با ماست. اینکه به تمام چالش های پشت کرده و خود را در کنار یک تیم حرفه ای برای رشد فرزندانمان قرار دهیم ، یا مسیری را شروع کنیم که از خطرات آن آگاه شدیم و تاریکی آن را دیده ایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید یا با مشاوران سایت ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

12 نظرات

  • عباس

    23 خرداد 1402 - 4:27 ب.ظ

    بسیار عالی

    • admin

      27 خرداد 1402 - 5:23 ب.ظ

      ممنون از شماا

  • موسوی

    29 خرداد 1402 - 11:43 ق.ظ

    سلام، مثل همیشه پرمحتوا

    • admin

      29 خرداد 1402 - 11:44 ق.ظ

      سپاس از لطف شما

  • زهرا

    30 خرداد 1402 - 2:28 ب.ظ

    ژاپنی ها خیلی سرد و خشکن آخه کی میره ژاپن!!!!!!!

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:36 ب.ظ

      واقعا!؟😅

  • سوگند

    30 خرداد 1402 - 4:57 ب.ظ

    با مدرک مدرسه ثمین میشه وارد دانشگاههای ژاپن شد ؟
    مدرک شما مورد تاییدشون هست؟

    • admin

      30 خرداد 1402 - 5:06 ب.ظ

      دیپلم های ایرانی در مورد تایید بسیاری از کشور های جهان می باشد

  • مائده

    30 خرداد 1402 - 4:58 ب.ظ

    دانشگاه آنلاین معرفی کنید

    • admin

      30 خرداد 1402 - 5:06 ب.ظ

      دانشگاه آنلاین شیراز

  • آنیتا

    5 تیر 1402 - 3:57 ب.ظ

    سلام ممنون از مطالبتون
    برای ثبت نام حتما باید به صورت حضوری بیایم؟

    • admin

      6 تیر 1402 - 12:41 ق.ظ

      شما میتوانید با شماره واتساپی ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+ هم تماس بگیرید

پیام بگذارید

X