بررسی چالش های مدرسه ایرانی در کرواسی

مدرسه ایرانی در کرواسی

امروزه همه ما می‌دانیم که اگر بدون فکر، تصمیمی بگیریم راهی به بن بست ایجاد کرده ایم. مهاجرت نیز همین گونه است. اگر به آینده ایی که برای خودمان و به خصوص برای کودکانمان شکل می‌گیرد، فکر نکنیم خود را به دردسر می‌اندازیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کشور زیبای کرواسی بپردازیم و ببینیم که آیا مدرسه ایرانی در کرواسی برای کودکانمان وجود دارد یا خیر. با ما همراه باشید.

آفتاب بر این کشور بوسه میزند، آشنایی با کشور کرواسی

کشور کرواسی یکی از کشور های قاره اروپا واقع در جنوب شرق این قاره است. این کشور یکی از کشور های وسیع اروپا به حساب می‌آید. کرواسی پس از جنگ جهانی اول، از اتریش مجارستان جدا شد و اعلام استقلال کرد. زبان رسمی این کشور، کرواتی است. بیشتر مردمان این کشور، مسیحی هستند اما بخش بسیار کوچکی از مردم کرواسی، مسلمانند.

مدرسه ایرانی در کرواسی

این کشور نقاط گردشگری و تورسیتی طبیعی و تاریخی بسیاری در خود جای داده است. از شهر رووینی گرفته تا جزایر ویس کرواسی و ساحل دالماسی، از جاذبه هایی هستند که توریست ها همه ساله، برای مشاهده ی آنها به این کشور سفر می‌کنند.

مهاجرت، اتفاقی در ظاهر زیبا است اما…

زمانی که با مهاجر ها صحبت می‌کنید، تمام ویژگی ها و اتفاقاتی مثبتی که برای آنها رخ داده را می‌شنوید. عمده مهاجران، از این صحبت می‌کنند که اگر تصمیم مهاجرت شان را نمی‌گرفتند اتفاقات تلخ زندگی شان ادامه داشت و نمی‌توانستند از آنها رهایی یابند. ما نیز بخشی از این صحبت را می‌دانیم و این کاملا بدیهی است که به صرف تغییر وضعیت در زندگی، اتفاقات بهتری رخ می‌دهد. اما آیا این همه ماجراست؟ آیا در مهاجرت هیچ آسیبی وجود ندارد؟

همه ما می‌دانیم که هر تصمیمی در کنار مزایایی که برای ما به وجود می‌آورد، چالش های جدیدی را بر سر راه ما قرار خواهد داد. مهاجرت هم از این رویداد مستثناء نیست. جامعه جدید، محیط جدید، فرهنگ جدید و عوامل بسیار زیاد دیگر، همه از مزایای ابتدایی مهاجرتند. اما چالش ها کجاست؟ پذیرفته شدن در جامعه جدید، پذیرفتن محیط جدید، آموختن و آمیخته شدن با فرهنگ جدید، چالش های ابتدایی ما هستند. در کنار این ها، زبان آن کشور، دلتنگی برای عزیزان، احساس غربت و … از نکاتی هستند که به مرور در تک تک مهاجرین به وجود می‌آید.

READ  مدرسه ایرانی در چک و 10مشکل دانش آموزان ایرانی!؟

و اما مهم ترین چالشی که هر خانواده مهاجر با آن دست و پنجه نرم می‌کند و شاید حتی بسیاری از افراد را از مهاجرت منصرف کرده، کودکان خانواده های مهاجر هستند. تمام چالش های پیشینی که هر لحظه آماده اند تا سد راه ما شوند به نحو چند برابری، در برابر کودکان هستند. نکته ایی که بسیاری آن را نادیده می‌گیرند، این است که کودکان به واسطه اینکه در دوران شکل گیری شخصیت و روح شان هستند و هر چیزی را به خورد روحشان می‌دهند، این چالش ها را انتخاب کرده و پس از مدتی فکر می‌کنند که این نقص، از طرف خودشان است. تبعات این اتفاق خشم، اضطراب، نگرانی، افسردگی و … است که باز هم ممکن است ما به عنوان خانواده کودک بعضی از آنها را نبینیم.

طبق تحقیقات سال های گذشته بر کودکان مهاجر، بسیاری از آنها دچار افسردگی شدید هستند. همچنین، بسیاری از این مهاجرین کوچک، پس از مدتی به فکر ترک تحصیل می افتند و خود را بی نیاز از آن می‌دانند. در حالی که شاید بسیاری از خانواده ها به دلیل تحصیل فرزندانشان مهاجرت می‌کنند.

بسیاری دیگر از مشکلات و چالش ها هستند که بر سر راه فرشته های آینده زندگی ما قرار می‌گیرند. با دانستن همه این ها آیا ما نباید مهاجرت کنیم؟ پاسخ ما این نیست. بلکه ما می‌خواهیم راهکاری عالی داشته باشیم که بتوانیم هم از پس چالش ها بر بیاییم و هم از مزایا نیز بهره مند شویم.

مدرسه ایرانی در کرواسی

این کشور، دارای فرهنگ غنی و منحصر به فرد خود است. از بارز ترین ویژگی های فرهنگی این کشور، می‌توان به موسیقی های بومی، افسانه های مختلف و متفاوت، لباس ها و رقص های بومی اشاره کرد. همچنین، احترام به بزرگتر در فرهنگ کرواسی امری کاملا ضروری است. همانطور که می‌بینید، فرهنگ کرواسی، بسیار نزدیک به فرهنگ ما ایرانیان است. بسیاری از ایرانیان، به واسطه ی همین مسئله، علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستند.

کرواسی به لحاظ طبیعی، دارای سه آب و هوای مختلف است. همین امر، این کشور را تبدیل به مکانی جذاب حتی برای طبیعت دوستان کرده است. همچنین در بعد اقتصادی هم، این کشور اوضاع رو به پیشرفتی دارد. بیشتر درآمد این کشور از

READ  مدرسه ایرانی در سلیمانیه

توریست هایی است که به این کشور سفر می‌کنند.

با کشور زیبای کرواسی آشنا شدیم. حال بیایید به بررسی چالش های موجود در مهاجرت به این کشور بپردازیم و با حقایق این مقوله رو به رو شویم.

مدرسه ایرانی در کرواسی

یکی از اولین راهکار هایی که به ذهن همه آدم ها خطور می‌کند، این است که فرزندانشان را در مدرسه ایرانی در کرواسی ثبت نام کنند. متاسفانه باید بگوییم که پس از تحقیقات ما در این مورد، مدرسه ایی ایرانی برای دانش آموزان ایرانی وجود ندارد.

حال که ساده ترین راه حل هم در برابر چشم ما نیست، باید چه کنیم؟

نگران نباشید. با ما همراه شوید تا با بهترین مدرسه ایرانی در کرواسی آشنا شوید.

معماری زندگی فرزندتان را به ثمین بسپارید

ثمین، نامی که شاید تا به حال آن را نشنیده باشید.

مدرسه مجازی ثمین جزو بهترین مدارس ایرانی در خارج از کشور است. این مدرسه با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تحصیل مجازی، آماده است تا همه چیز را برای آینده فرزندانمان حاضر سازد.

با داشتن چنین امکانی برای فرزندانمان، بسیاری از چالش های مهاجرت به صورت ساده ایی از بین می‌روند. آنها در کنار خودمان پرورش می‌یابند و رشد می‌کنند و مهم ترین جامعه زندگی شان یعنی مدرسه را در کنار اولین جامعه یعنی خانواده تجربه می‌کنند. اگر برای شان مسئله روحی و آسیبی به وجود بیاید، ما به سرعت آن را خواهیم دید. اگر در روند رشد روحشان دچار مشکلی شوند، ما به آنها کمک خواهیم کرد. و این فقط اولین مزیتی است که شما می‌توانید از ثمین دریافت کنید.

مدرسه ایرانی در کرواسی

ثمین، نمونه ایی برای حرکت رو به جلو

حال با هم مزایای این مدرسه مجازی را ببینید تا خودتان به این نتیجه برسید که می‌توانید چقدر راحت تصمیم گیری کنید.

ثمین، با تیم پیشتیبانی خود معروف است. این تیم با تجربه، سعی بر این داشته که در وهله اول تحصیل را کاملا آسان سازد. در این قدم، بررسی های کامل و کافی دانش آموزان را قرار داده تا خیال ما را از بابت تحصیل و یادگیری فرزند ما راحت کند. این بررسی ها به صورت ماهانه به ما گزارش شده و ما هم در جریان خواهیم بود تا بتوانیم استعداد فرزندانمان را به راحتی پیدا کنیم. این بررسی به همین جا ختم نمی‌شود. مشاور های تیم پشتیبانی، دانش آموزان را زیر نظر می‌گیرند تا در صورت بروز مشکل، آن را به سرعت حل کنند و سد ها را از بین ببرند.

READ  10 دلیل برای تحصیل در خارج از کشور

قدم بعدی این تیم، ایجاد منابع آموزشی برای دانش آموزان است. این تیم، فایل های تصویری و متنی، انیمیشن، و حتی بازی های درسی را برای اطمینان از یادگیری درس ها قرار داده است. در کنار یادگیری درسی، در این منابع نکات اخلاقی و دینی گنجانده شده تا رشد روح کودکانمان از همین ابتدا آغاز شود.

در قدم بعدی، ثمین به راحتی دانش آموزانش هم فکر کرده است. شخصی سازی، یکی از امکاناتی است که ثمین به دانش آموزانش داده تا آنها بتوانند محیط درسی خود را مطابق با سلیقه خود طراحی کرده و از بودن در آن نهایت لذت را ببرند. کتابخانه، آزمایشگاه ویژه ثمین، تابلو اعلانات و بسیاری از خدمات دیگر نیز از طرف آماده شده تا نهایت استفاده را از آن ببریم.

آزمون های میان ترم و ترم تحصیلی هم برای اطمینان ما قرار داده شده اند. در انتهای هر سال تحصیلی، مدرک رسمی تحصیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان مدرسه مجازی ثمین تعلق خواهد گرفت. همه این نکات فقط و فقط در مدرسه مجازی ثمین ممکن است.

نتایج اتفاقی نیستند، آن ها را انتخاب کنیم

ضرب المثلی قدیمی هست که می‌گوید: آب را باید از سر چشمه بست.

ما می‌توانیم سر چشمه تمام مشکلات و معضلات فرزندانمان را به راحتی ببندیم و بسیاری از چالش ها را به راحتی پشت سر بگذاریم. کافی است که یک بار به اتفاقاتی که ممکن است برای آینده بچه مان رخ دهد فکر کنیم تا تصمیم خود را برای جلوگیری از آن بگیریم.

در این مقاله ما با قسمت کوچکی از چالش های آینده کودکانمان آشنا شدیم. همچنین دیدیم که مدرسه ایرانی در کشور کرواسی وجود ندارد و ما نمی‌توانیم سرمایه ذهنی مان را در آن بگذاریم. با ثمین و ویژگی هایش آشنا شدیم و دیدیم که یک مدرسه خاص و ویژه چه امکاناتی دارد.

حال تصمیم با ماست. قدمی رو به جلو، به همراه یک تیم مطمئن و آینده ساز، یا قدمی که خودمان هم از آن مطمئن نخواهیم بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی ما مراجعه کنید یا با مشاوران ثمین در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

13 نظرات

  • نیما

    29 خرداد 1402 - 7:05 ب.ظ

    من چجوری میتونم در مدرسه شما ثبت نام کنم؟؟

    • admin

      30 خرداد 1402 - 1:53 ب.ظ

      با شماره واتساپی ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+ تماس بگیرید

  • darya

    30 خرداد 1402 - 2:54 ب.ظ

    اکثرا کشور استانبول رو انتخاب می کنن واسه مهاجرت

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:40 ب.ظ

      کشور ترکیه، شهر استانبول😅

  • darya

    30 خرداد 1402 - 2:56 ب.ظ

    ترکیه منظورم بود البته

  • مهرداد

    30 خرداد 1402 - 2:58 ب.ظ

    کشاورزی، تولید فولاد، تولید مواد شیمیایی، پالایشگاه های نفت و همچنین منسوجات، کشتی سازی و فرآوری مواد غذایی در اقتصاد این کشور نقش مهمی دارند.

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:41 ب.ظ

      ممنون از اطلاعات خوب شما
      در رابطه مدرسه ایرانی در کرواسی اطلاعاتی دارید؟

  • samira

    30 خرداد 1402 - 4:17 ب.ظ

    سلام
    برای چه پایه های ثبت نام دارید؟

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:57 ب.ظ

      اول ابتدائی تا دوازدهم متوسطه دوم

  • zahra

    30 خرداد 1402 - 4:19 ب.ظ

    سلام
    ایا امکان ثبت نام بصورت افلاین وجود دارد؟؟؟

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:57 ب.ظ

      با شماره واتساپی ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+ تماس بگیرید

  • yazdan

    5 تیر 1402 - 3:19 ب.ظ

    سلام
    من تازه قصد مهاجرت دارم و خیلی نگرانم که آیا کلاس مجازی مانند کلاس های حضوری در یادگیری موثر هست یا خیر
    ممنون میشم درمورد نحوه آموزشتون بیشتر راهنمایی کنید.

    • admin

      6 تیر 1402 - 12:39 ق.ظ

      بله با افتخار
      با شماره واتساپی ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+ تماس بگیرید

پیام بگذارید

X