با چالش های ثبت نام در مدرسه ایرانی در دانمارک بیشتر آشنا شوید!

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • با چالش های ثبت نام در مدرسه ایرانی در دانمارک بیشتر آشنا شوید!
با چالش های ثبت نام در مدرسه ایرانی در دانمارک بیشتر آشنا شوید!

چالش‌های تحصیل دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در دانمارک

نگرانی والدین نسبت به آیندۀ تحصیلی و شغلی فرزندان، امری طبیعی است! اغلب والدین، علاقه دارند، فرزندانشان برای ادامۀ تحصیل یا دریافت بهترین فرصت‌های شغلی، به سایر کشورهای اروپایی یا آمریکایی مهاجرت کنند تا بدین نحو، پیشرفت‌های تحصیلی و شغلی بهتری نسبت به جامعۀ ایران کسب کنند.

یکی از کشورهای مورد توجه در این روزها، کشور اروپایی دانمارک است که برای دانش‌آموزان ایرانی، مدرسه ایرانی در دانمارک متناسب با نیازهای آموزشی آنها از سوی مسئولین نظام آموزشی تاسیس شده است. بهترین زمان برای مهاجرت به این کشور، مهاجرت در سنین کودکی یا سنین نوجوانی می‌باشد. به این خاطر که در این سنین، انعطاف و میزان یادگیری علوم و فنون مختلف از سوی دانش‌آموزان، رشد بیشتری خواهد داشت.

همانطور که می‌دانید، کشور دانمارک یکی از بهترین و شادترین کشورهای اروپایی در میان سایر کشورهای اروپایی شناخsته شده است. یکی از مهمترین دلایل رشد و پیشرفت این کشور، استانداردهای بالای سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه‌های دانمارک می‌باشد که تاثیر این نظام آموزشی بر نحوۀ تفکر و آگاهی افراد جامعه نیز قابل درک است!

جالب اینکه، بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان مهاجر به این کشور، از کشورهای همسایه و اروپایی می‌باشند. این بدان معنا است که کشور دانمارک همچنان در ردۀ اول سطح نظام آموزشی در میان کشورهای اروپایی شناخته می‌شود!

مدرسه ایرانی در دانمارک
چالش‌های تحصیل دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در دانمارک

دانش‌آموزان ایرانی با چه چالش‌هایی در مدارس دانمارک مواجه می‌شوند؟

تحصیل در مدارس دانمارک برای مهاجرین، ممکن است همراه با چالش‌های زیادی باشد که یکی از مهمترین آنها، عدم آشنایی کافی دانش‌آموزان با سیستم آموزشی و زبان اصلی این کشور است. به همین خاطر است که دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در دانمارک یا مدرسه آموزش از راه دور ثمین (iranischool.com) ثبت نام می‌کنند.

در کشور دانمارک نیز مانند سایر کشورها، اغلب مدارس دولتی به صورت روزانه می‌باشند و هزینه‌ای نیز از دانش‌آموزان جهت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی دریافت نمی‌شود. اما مدارس شبانه، به دلیل ارائۀ نوع خدمات تحصیلی مختلف مانند تامین وعده‌های غذایی، خوابگاه، محیط ورزشی و . . . هزینه‌های مازاد و زیادی از والدین به ویژه دانش‌آموزان مهاجر به کشور دانمارک، دریافت خواهند کرد. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که دانش‌آموزان ایرانی جهت تحصیل در مدارس روزانه دانمارک باید یک قَیِم در کشور دانمارک داشته باشند. این فرد می‌تواند از دوستان، اعضای خانواده و آشنایان دانش‌آموز باشد.

READ  مهاجرت به کانادا
مدرسه ایرانی در دانمارک یا مدرسه آموزش از راه دور ثمین
مدرسه ایرانی در دانمارک یا مدرسه آموزش از راه دور ثمین

بنابراین، می‌توان گفت، چالش دیگر تحصیل در دانمارک، تامین هزینه‌های تحصیلی بالا برای والدین است که در بیشتر مواقع، به ویژه در سال‌های ابتدایی مهاجرت، تامین چنین هزینه‌هایی دشوار است!

اگر از جمله والدین ایرانی هستید که قصد مهاجرت به این کشور را دارید یا در حال حاضر در کشور دانمارک اقامت دارید، بهتر است بدانید، راه‌های زیادی جهت ادامه یا شروع تحصیل برای فرزندانتان وجود دارد. یکی از راهکارهای موثر، ثبت نام در مدارس آنلاین و آموزش از راه دور ایرانی است که مطابق با استانداردهای آموزشی، یادگیری دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

آیا دانش‌آموزان از مدرسه ایرانی در دانمارک استقبال می‌کنند یا مدارس ایرانی آموزش از راه دور؟

همانطور که در قسمت قبل عنوان نمودیم، تحصیل در مدارس سایر کشورها، مانند کشور اروپایی دانمارک، همراه با چالش‌ها و سختی‌های فراوانی است.

عدم آشنایی با فرهنگ و زبان کشور دانمارک، هزینه‌های تحصیلی بالا در مقاطع مختلف و . . . تنها بخشی از مشکلات خانواده‌ها و دانش‌آموزان مهاجر به کشور دانمارک است. دولت‌ها و مسئولین نظام آموزشی در بسیاری از کشورها، مطابق با استانداردهای آموزشی خود در سایر کشورها اقدام به تاسیس و راه‌اندازی مدرسه می‌کنند تا بدین شکل، هموطنان مقیم این کشور، از ادامۀ تحصیل باز نمانند.

دولت ایران نیز برای دانش‌آموزان ایرانی، مدرسه ایرانی در دانمارک تاسیس نموده است. با وجود این مدارس، نگرانی و دغدغۀ خانواده‌های ایرانی مقیم این کشور رفع خواهد شد.

البته ناگفته نماند این نگرانی، تنها برای والدین و دانش‌آموزانی رفع می‌شود که از نظر جغرافیایی نزدیک به مدارس ایرانی در شهرهای مختلف دانمارک باشند. لازم به ذکر است که تعداد مدارس ایرانی فعال در کشور شهرهای دانمارک، بسیار اندک بوده و دسترسی به آنها نیز برای هَمگان میسر نخواهد بود!

آیا دانش‌آموزان از مدرسه ایرانی در دانمارک استقبال می‌کنند یا مدارس ایرانی آموزش از راه دور؟
آیا دانش‌آموزان از مدرسه ایرانی در دانمارک استقبال می‌کنند یا مدارس ایرانی آموزش از راه دور؟

دانش‌آموزان ایرانی مقیم دانمارک با محدودیت دسترسی به مدارس ایرانی مواجه خواهند شد!

از همین رو، باز هم موقعیت مکانی و جغرافیایی مدرسه ایرانی برای والدین و دانش‌آموزان بسیار مهم است. چرا که علاوه بر هزینۀ ثبت نام در مدرسه ایرانی در دانمارک، باید هزینۀ ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌های جانبی تحصیل را نیز بپردازند. بدین ترتیب، هزینۀ تحصیل در مدارس ایرانی ممکن است نسبت به هزینۀ تحصیل در نزدیکترین مدرسۀ دانمارکی بیشتر محاسبه شود!

READ  مدارس ایرانی در عراق و ویژگی های مدرسه مجازی

در چنین شرایطی، برای آنکه دانش‌آموزان ایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی با استرس‌ها و نگرانی‌های ناشی از عدم شناخت فضای تحصیلی و افراد حاضر در این محیط مواجه نشوند و با خیال آسوده در محیط خانه ادامه تحصیل بدهند، ثبت نام آنها در مدارس آموزش از راه دور و آنلاین ایرانی است. بسیاری از این مدارس، مانند مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) از امکانات آموزشی مدرن و پیشرفته برخوردارند و بر اساس سیستم آموزشی استاندارد و با کیفیت، اقدام به ثبت نام دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور می‌کنند.

خانواده‌های ایرانی که در کشورهای اروپایی یا آمریکایی زندگی می‌کنند یا قصد مهاجرت به کشورهای مختلف مانند دانمارک را دارند، دیگر نگران ترک تحصیل یا ایجاد وقفه در تحصیل فرزندانشان نخواهند شد. بدون نیاز به ثبت نام در مدارس ایرانی در دانمارک یا مدارس دانمارکی، فرزندانشان را در مدارس آموزش مجازی ایرانی با هزینۀ کمتر ثبت نام خواهند کرد. ضمن آنکه، میزان یادگیری و رشد تحصیلی دانش‌آموزان نیز بیشتر احساس خواهد شد!

برتری مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در دانمارک

در حال حاضر، بیشتر دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری می‌باشند تا کلاس‌های حضوری. به خصوص آن دسته از دانش‌آموزانی که به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند، برای آنکه با استرس و دغدغه‌های موجود در مدارس خارجی روبرو نشوند! ترجیح می‌دهند در مدرسه ایرانی آموزش از راه دور ثبت نام کنند. به طور کلی، مدارس آموزش آنلاین به نسبت حضور در مدرسه ایرانی در دانمارک مزایا و محاسن بیشتری خواهند داشت. در این بخش از مقاله به برخی از امکانات و ویژگی‌های برتر مدرسه مجازی نسبت به مدارس حضوری در دانمارک اشاره خواهیم کرد.

مزایای مدرسه آموزش آنلاین ایرانی

  • کاهش هزینه‌های تحصیلی

آن دسته از والدین و خانواده‌هایی که تامین هزینه‌های تحصیلی در کشور دانمارک، برایشان دشوار است، می‌توانند با کمترین هزینه، در مدارس مجازی ایرانی ثبت نام کنند. از طرفی، هزینه‌های مازاد ایاب و ذهاب و سرویس مدرسه نیز بدین شکل، حذف خواهند شد. بنابراین، مهمترین و اصلی‌ترین نگرانی خانواده‌ها با ثبت نام در مدرسه آنلاین ثمین رفع خواهد شد.

مدرسه ایرانی در دانمارک
مدرسه ایرانی در دانمارک

حذف محدودیت‌های مکانی و زمانی

READ  آیا با مشکلات و سختی های ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد آشنا هستید؟

مسلماً برای شرکت در کلاس‌های حضوری، باید زمان زیادی صرف رفت و آمد کنید. در بیشتر مواقع، علاوه بر زمان، انرژی زیادی نیز برای رفتن به مدارس از سوی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، صرف می‌شود. با توجه به اینکه، ممکن است در برخی مواقع، زمان محدودی برای شرکت در کلاس‌ها داشته باشید.

از طرفی، کلاس‌های حضوری محدودیت جغرافیایی و مکانی نیز دارند! یعنی دانش‌آموز تنها در صورتی از آموزش بهره‌مند می‌شود که در کلاس‌های حضوری شرکت کند!

برای حذف چنین محدودیت‌هایی، بهترین راهکار شرکت در کلاس‌های آنلاین مدارس آموزش از راه دور ایرانی است که بدون در نظر گرفتن زمان و مکان، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

سهولت دسترسی به محتواهای آموزشی

محتواهای آموزشی که در مدارس آنلاین و مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار است. این محتواها به صورت ویدئو، تصویر، متن، صوت و . . . می‌باشند. در سامانه‌های آموزش آنلاین، دانش‌آموزان به محتواهای آموزشی دسترسی خواهند داشت و در صورت نیاز، می‌توانند دروس و مباحث آموزشی را چندین بار مطالعه کنند. محتواهای آموزشی اصولی، با کیفیت و متنوعی در مدرسه آموزش مجازی ثمین وجود دارد که دانش‌آموزان ایرانی مقیم دانمارک، می‌توانند مطابق با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

افزایش میزان یادگیری دانش‌آموزان

در دوره‌های آموزش آنلاین، دانش‌آموزان به صورت فردی مباحث درسی را یاد می‌گیرند و بدین نحو، تمرکز بیشتری بر نکات و مباحث درسی خواهند داشت. ضمن آنکه، با دسترسی به منابع مختلف آموزشی، مباحث درسی را سریع‌تر و عمیق‌تر درک خواهند کرد و بدین شکل، میزان یادگیری آنها افزایش خواهد یافت.

برتری مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در دانمارک
برتری مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در دانمارک

دسترسی به امکانات و تجهیزات مدرن آموزش آنلاین

در حال حاضر، بیشتر سامانه‌های آموزش آنلاین، مجهز به امکانات آموزشی کارآمد و موثر برای دانش‌آموزان و حتی معلمین هستند. با تعریف و راه‌اندازی برخی از ماژول‌های کاربردی، دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس‌ها از امکانات بیشتری برخوردار شوند. شرکت در آزمون‌های آنلاین، دسترسی به کتابخانه و آزمایشگاه مجازی و . . . از جمله امکانات موجود در مدرسه آموزش از راه دور ثمین (iranischool.com) می‌باشند.

پشتیبانی آموزشی و ارزشیابی تحصیلی

بسیاری از والدین نگران میزان موفقیت و رشد تحصیلی فرزندانشان در دورۀ تحصیلی آموزش از راه دور هستند!

پشتیبان آموزشی مدرسه مجازی ثمین، به تمام سوالات والدین پاسخ داده و مسائل و دغدغه‌های آنها را حل خواهد کرد. از سوی دیگر، در پایان هر ترم یا به صورت میان ترم، آزمون هایی برگزار خواهد شد که ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌شود و سپس نتیجۀ آزمون، در قالب یک گزارش تحصیلی جامع به والدین ارائه خواهد شد.

همچنین دانش‌آموزان نیز در پایان هر ترم آموزشی، می‌توانند نکته نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به عملکرد مدرسه، معلمین و حتی سیستم آموزش مجازی اعلام کنند.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X