مدرسه ایرانی در مالزی مناسب همه دانش آموزان ایرانی نیست!

مدرسه ایرانی در مالزی

آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در مالزی برای همه خانواده‌ها میسر است؟

موقعیت جغرافیایی کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا است که زبان رسمی مردم این کشور مالایی می‌باشد. هر چند بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما در اغلب مراکز آموزشی از زبان مالایی استفاده می‌شود.

طی سال‌های گذشته بسیاری از ایرانیان بنا به دلایل مختلف از جمله تحصیل فرزندان در مدرسه ایرانی در مالزی یا تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور مهاجرت کرده‌اند. البته برخی از والدین به دلیل ماموریت کاری یا به عنوان نیروی متخصص برای داشتن آیندۀ شغلی بهتر در این کشور اقامت خواهند داشت.

به طور کلی، دانش‌آموزانی که در این کشور تحصیل می‌کنند از لحاظ آیندۀ شغلی و تحصیلی، موقعیت‌های خیلی خوبی در این کشور یا سایر کشورهای پیشرفته خواهند داشت. با توجه به اینکه، سیستم آموزش کشور مالزی کاملاً به روز و پیشرفته است و به همین خاطر، دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی همه ساله به این کشور برای ادامۀ تحصیل مهاجرت می‌کنند.

مدرسه ایرانی در مالزی
آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در مالزی برای همه خانواده‌ها میسر است؟

در مدارس ابتدایی و متوسطۀ این کشور، از زبان دوم یعنی زبان انگلیسی برای تدریس دانش‌آموزان استفاده می‌شود. بنابراین، اگر به زبان مالایی مسلط نباشید، نگرانی از این جهت نخواهید داشت.

با تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید در کلاس‌های آموزشی و مدرسه‌های خصوصی یا بین‌المللی این کشور ثبت نام کنید. البته برخی از دانش‌آموزان ایرانی به دلیل عدم تسلط بر زبان انگلیسی، امکان حضور در این مدارس را نخواهند داشت. از همین رو، ثبت نام در مدارس ایرانی در مالزی، یکی از راه‌های ادامه تحصیل این دانش‌آموزان خواهد بود.

برای برخی از والدین نیز دسترسی به مدارس ایرانی چندان آسان نیست. ممکن است در شهرهای محل سکونت آنها مدارس ایرانی وجود نداشته باشد که در این صورت، باید علاوه بر زمان، هزینۀ بیشتری برای تحصیل فرزندان خود در نظر بگیرند.

READ  بررسی مدارس ایرانی در فنلاند

از طرفی، بعضی از والدین ممکن است قصد اقامت دائم در این کشور را نداشته باشند که در این شرایط، ثبت نام فرزندان در مدارس دولتی مالزی یا حتی مدرسه ایرانی، تصمیم درستی نخواهد بود.

اگر برای مدت طولانی قصد اقامت نداشته یا به نزدیکترین مدرسه ایرانی در مالزی دسترسی ندارید!

بهتر است فرزندان خود را در مدرسه مجازی ثمین ثبت نام کنید. دانش‌آموزان برای حضور در این مدارس تنها نیاز به تبلت، لپ‌تاپ و اینترنت خواهند داشت و در محیط خانه دور از استرس مدرسه و محیط جدید‌ به تحصیل خود ادامه خواهند داد. زندگی در کشور غریب به خصوص کشوری که از نظر آداب و رسوم و فرهنگ با ایرانیان متفاوت است، بسیار سخت خواهد بود.

مدرسه ایرانی در مالزی
عدم دسترسی به نزدیکترین مدرسه ایرانی در مالزی

درک و تحمل شرایط جدید، برای همۀ دانش‌آموزان یکسان نیست! برخی از آنها نیاز به زمان زیادی دارند تا با محیط و شرایط کشور مالزی هماهنگ شوند.

از همین رو، اغلب چنین دانش‌آموزانی از رفتن به مدارس ایرانی در مالزی اجتناب خواهند کرد و ترجیح می‌دهند در کنار خانواده و در فضای خانه دروس خود را یاد بگیرند.

همانطور که می‌دانید، دانش‌آموزانی که در محیط آرام و دور از تنش و استرس تحصیل می‌کنند، موفقیت تحصیلی و روند یادگیری آنها بیش از سایر دانش‌آموزان خواهد بود. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم حتماً فرزندان خود را در مدرسه آموزش از راه دور ثمین (iranischool.com) ثبت نام کنید.

مدرسه مجازی ایرانی دانش‌آموزان را از رفتن به مدرسه ایرانی در مالزی منصرف خواهد کرد!

در حالت کلی، در هر کشوری به جز کشور ایران که قصد زندگی کردن داشته باشید، هزینۀ زندگی و تحصیل شما افزایش خواهد یافت. به همین دلیل، باید هنگام مهاجرت به کشور مالزی، مبلغ مشخصی برای تحصیل و زندگی در این کشور در نظر بگیرید.

هر چند، میزان هزینۀ ماهانه یا سالانۀ هر شخص بستگی به سبک زندگی او دارد، اما در هر حال، در مقایسه با کشور ایران، برآورد هزینه‌های زندگی زیاد است. یکی از راه‌های کاهش هزینۀ زندگی در کشورهای مختلف به ویژه کشور مالزی، تحصیل در مدارس آنلاین یا آموزش از راه دور به جای مدارس ایرانی در مالزی می‌باشد.

بدین ترتیب، از پرداخت هزینه‌های جانبی تحصیل مانند سرویس رفت و برگشت، خوراک و خرید کتب مختلف معاف خواهید شد. بخشی از هزینه‌های زندگی شما بدین شکل کاهش خواهد یافت.

READ  بررسی ادامه تحصیل دانش آموزان خارج کشور
مدرسه ایرانی در مالزی
مدرسه مجازی ایرانی دانش‌آموزان را از رفتن به مدرسه ایرانی در مالزی منصرف خواهد کرد!

از سوی دیگر، در کشور خارجی نگرانی از بابت رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه نخواهید داشت. با وجود مدارس مجازی، فرزندان شما در فضای خانه و در کنار والدین به آموزش و یادگیری در مقاطع تحصیلی مختلف می‌پردازند. در این شرایط، والدین نیز نظارت و توجه بیشتری بر روند یادگیری فرزندان خود خواهند داشت و در درک بهتر مطالب درسی به آنها کمک خواهند کرد. همچنین دانش‌آموزان بدون حضور در مدرسه، با معلمین و سایر همکلاسی‌های خود آشنا خواهند شد و در جلسات و گفتگوهای کلاسی مشارکت بیشتری خواهند داشت.

حضور برخی از دانش‌آموزان در مدرسه ایرانی در مالزی ضروری نیست!

این شرایط برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به شدت به والدین خود وابسته هستند، بسیار ایده‌آل خواهد بود. آنها به دور از تنش‌های ذهنی و استرس‌های روحی و روانی، برای یادگیری دروس و مباحث مختلف، تمرکز بیشتری دارند. افزون بر این، انگیزه و شوق یادگیری و تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز در دانش‌آموزان افزایش می‌یابد. اتفاقی که به ندرت در مدرسه ایرانی در مالزی برای دانش‌آموزان این چنینی، رخ خواهد داد.

تا زمانی که فرزندان شما با محیط و فضای کشور مالزی آشنا نشده‌اند و در برقراری ارتباط با افراد جامعه مشکل دارند، بهترین راه‌حل ثبت نام آنها در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) می‌باشد. فرزندان شما در هر کجای کشور مالزی که باشند، تنها با در اختیار داشتن دستگاه دیجیتال هوشمند مانند گوشی همراه یا تبلت و همچنین اینترنت، می‌توانند در کلاس‌های درس این مدرسه شرکت کنند. همچنین تمام مراحل ثبت نام در این مدرسه به صورت آنلاین و غیر حضوری است و پس از ثبت نام مشاور تحصیلی یا پشتیبان آموزشی از ابتدا تا پایان سال تحصیلی با شما همراه خواهد بود. در بخش بعدی این مقاله به برخی از مهمترین ویژگی‌ها و مزایای مدرسه آموزش از راه دور ثمین اشاره خواهیم کرد.

مدرسه ایرانی در مالزی
حضور برخی از دانش‌آموزان در مدرسه ایرانی در مالزی ضروری نیست!

با امکانات و ویژگی‌های مهم مدرسه مجازی نسبت به مدرسه ایرانی در مالزی بیشتر آشنا شوید!

در عصر حاضر، مدارس مجازی به دلیل استقبال زیاد دانش‌آموزان و والدین نسبت به مدارس حضوری، از قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای برخوردارند. حتی برخی از مدارس آنلاین یا آموزش از راه دور، از تجهیزات مدرن و پیشرفته برای آموزش دانش‌آموزان بهره می‌برند. با توجه به اینکه، بازدهی و میزان موفقیت دانش‌آموزان حاضر در این مدارس، بیش از مدرسه ایرانی در مالزی خواهد بود. همچنین معلمین و مدرسین فعال در مدرسه مجازی ثمین، از جدیدترین متدها و امکانات آموزشی برای ارائۀ دروس مختلف استفاده می‌کنند.

READ  شرایط حضور در مدرسه ایرانی در آمریکا آسان تر است یا مدرسه آموزش آنلاین ایرانی؟

ویژگی‌های برجسته و مهم مدرسه آنلاین ثمین (iranischool.com)

  • دسترسی به منابع محتواهای آموزشی با کیفیت و متنوع

امروزه، اکثر معلمین برای آموزش بهتر و عمیق‌تر دروس مختلف از محتواهای متنوع مانند فیلم، انیمیشن، ویدئو، تصاویر گرافیکی و  . . . استفاده می‌کنند. از طرفی، این نوع آموزش از سوی دانش‌آموزان نیز با استقبال زیادی روبرو شده است. پس از پایان هر جلسه کلاسی، دانش‌آموزان می‌توانند بر روی سامانه یا پنل شخصی خود به محتواها دسترسی داشته باشند.

  • امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین فوق برنامه و رفع اشکال

در طول سال تحصیلی، دانش‌آموزانی که نیاز به یادگیری بهتر و رفع اشکال درسی دارند، می‌توانند در کلاس‌های آنلاین و مجازی ثبت نام کنند. در این کلاس‌ها مدرسین نسبت به رفع ایرادات و ابهامات درسی دانش‌آموزان تلاش خواهند کرد.

  • پیگیری مستمر و نظارت دقیق بر عملکرد دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی

پشتیبان‌های آموزشی و معلمان هر مقطع تحصیلی، نسبت به عملکرد دانش‌آموزان در فعالیت‌های کلاسی نظارت منظم و پیگیری‌های مستمر خواهند داشت. آنها در طول سال تحصیلی، در خصوص نحوۀ ارائه تمرینات کلاسی، شرکت در امتحانات مختلف و . . . نظارت خواهند کرد. از ابتدای ورود دانش‌آموزان به مدرسه تا پایان مقطع تحصیلی و دریافت مدرک رسمی دیپلم نیز پشتیبان‌ آموزشی با آنها همراه خواهد بود.

  • افزایش تمرکز و یادگیری دانش‌آموزان

همانطور که گفتیم، دانش‌آموزان مدرسه آموزش از راه دور ثمین به محتواهای آموزشی دسترسی خواهند داشت. بنابراین، برای مرور مجدد دروس و درک عمیق مطالب می‌توانند محتواها و منابع آموزشی مورد نیاز خود را از سامانه دانلود کرده یا به صورت آنلاین آنها را مطالعه یا مشاهده کنند. ضمن آنکه، در بخشی از سامانه به جزوات درسی و نکات مهم، نمونه سوالات مهم هر درس و . . . نیز دسترسی دارند. با وجود چنین امکانات ویژه‌ای، قطعا تمرکز و میزان یادگیری آنها افزایش خواهد یافت.

مدرسه ایرانی در مالزی
با امکانات و ویژگی‌های مهم مدرسه مجازی نسبت به مدرسه ایرانی در مالزی بیشتر آشنا شوید!

ارزشیابی و ارسال گزارش از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان به اولیاء

در طول ترم یا پایان ترم، آزمون آنلاین برگزار خواهد شد که نتیجۀ آن در قالب گزارش به اولیاء ارسال می‌شود. البته در پایان هر ماه نیز، یک گزارش کامل از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز به والدین ارسال خواهد شد. دانش‌آموزان در هر ساعت از شبانه روز، می‌توانند سوالات خود را از معلمین و پشتیبان آموزشی بپرسند. همچنین اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به عملکرد مدرسه مجازی ثمین و معلمان عنوان کنند.  

  • دسترسی به کتابخانه و آزمایشگاه مجازی

برای آنکه برخی از درک و یادگیری برخی از دروس برای دانش‌آموزان آسان‌تر باشد، آزمایشگاه مجازی طراحی و در سامانه پیاده‌سازی شده است. امکانات موجود در این آزمایشگاه، بسیار بیشتر از امکانات آزمایشگاه‌های واقعی و حضوری در مدارس است.

همچنین با ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) و ورود به سامانه، از کتابخانۀ مجازی این مدرسه نیز بهره‌مند خواهید شد.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X