10 دلیل برای تحصیل در خارج از کشور

10 دلیل برای تحصیل در خارج از  کشور

تحصیل در خارج از کشور
دلایل زیادی برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد.

تحصیل در خارج از کشور چیزی است که به هیچ دلیل و بهانه ای نیاز ندارد. اکثر افراد عمیقاً دلشان می خواهد آن روز زودتر فرا برسد و آنها بلیتی گرفته و سوار پروازشان شوند و برای تحصیل و زندگی به کشوری جدید بروند. اما اگر هنوز اقلیتی هستند که قانع نشده اند چرا تحصیل در خارج از کشور خوب است، ما برای آن دسته کوچک چند دلیل قانع کننده میاوریم. پس با ما همراه باشید.

1 . تحصیل در خارج از کشور گزینه خوبی در CV محسوب می شود.

تحصیل در کشوری دیگر در زندگی کاری شما بسیار تاثیر دارد.

تجربه تحصیل و زندگی در کشوری دیگر، نشان دهنده این است که شما فرهنگ و یا فرهنگ های مختلفی را تجربه کرده اید و سطح سازگاری تان با مردم و همینطور روابط عمومی تان نسبتاً بالاست. این گزینه برای یک کارفرما، مخصوصاً شغل هایی که به روابط عمومی در حیطه بین الملل نیاز دارند، بسیار گرانبهاست و یک امتیاز مثبت محسوب می شود. در ضمن این امتیاز ویژه، گاهاً در میزان حقوق شما نیز تاثیر چشمگیری دارد.

2 . مهارت زبانی خود را تقویت کنید

با قرار گرفتن در محیط، سطح زبانی شما بسیار تقویت خواهد شد و زبانی که در محیطِ یک کشور یاد می گیرید به علت تکرار و تمرین، در حافظه بلند مدت تان خواهد ماند و خیلی زود مثل زبانی که در مدرسه آموخته اید، باد هوا نخواهد شد. کلاس هایی هم که موازی با کلاس های دانشگاه تان، برای بالا بردن سطح زبان به شما پیشنهاد می شود را نیز حتماً شرکت کنید. آنجا با کلی دوست جدید معاشرت خواهید کرد.

READ  بررسی مدرسه ایرانی در آنکارا | مدرسه اینترنتی ثمین

3 . دوستی های عمیق و مادام العمر برای خودتان می سازید

این مورد نه همیشه، اما در اکثر مواقع صادق است. اگر روابط عمومی خوبی داشته باشید، در طول دوران تحصیل تان در خارج از کشور علاوه بر اینکه با دوستان زیادی آشنا می شوید، در میان آنها نیز به احتمال قوی یک یا دو دوست صمیمی تر خواهید یافت که تا پایان عمر رفیقِ شفیق تان خواهند بود.

4 . مستقل می شوید

لازمه تحصیل و زندگی در کشوری دیگر، دور شدن از خانه و حاشیه امن و راحتی ایست که در منزل یا پیش خانواده خود داشتید. یافتن استقلال شخصی، یکی از چالش های شیرینی است که باید بر آن فائق آیید.

5 . اتکا کردن به خود و توانایی های خود را می آموزید

با تحصیل در خارج از کشور می آموزید که به هر کسی نباید اعتماد کرد و فقط خود شما هستید که بیشتر و بهتر از همه می تواند به شما کمک کند. پس اعتماد به نفس تان افزایش یافته و مسئولیت زندگی تان را بیشتر پذیرفته و کمتر به دوش این و آن می اندازید.

6 . فرهنگ های جدید را می شناسید

با زندگی و تحصیل در یک کشور دیگر با فرهنگ یا فرهنگ های جدید آشنا می شوید. می بینیند که جوامع انسانی در عین حال که از هم متفاوتند، چقدر ویژگی های انسانی شان با هم شباهت دارد و شبیه به یکدیگر هستند. این شناخت دید بازتری را در زندگی به شما می دهد و یک امتیاز مهم برای شما محسوب می شود.

7 . خودتان را بیشتر می شناسید

زندگی در یک محیط جدید، ضعف ها و نقاط قوت تان را به شما نشان می دهد. می آموزید که چه چیزی واقعاً شما را آزار می دهد و از چه چیزی واقعاً لذت می برید. یا اینکه در چه چیزی مهارت خوبی دارید و در کدام مهارت هایتان ضعیف است. بر پایه همین شناخت می توانید خود را از دریچه جدیدی نظاره کرده و روی مهارت هایتان بیشتر کار کنید. آنهایی را که عالی هستند، بیشتر تقویت کرده و آنهایی که ضعیف تر هستند را به نوعی اصلاح کنید.

READ  مدارس ایرانی در عراق و ویژگی های مدرسه مجازی
اماکن زیبایی را در کشور محل تحصیل خود  می بینید.

8 . کلی مکان جدید کشف کرده و غذاهای خوشمزه امتحان کنید

اگر اهل گردش و کشف چیزهای جدید باشید، کلی اماکن دیدنی و طبیعی زیبا در کشور اقامتتان هست که کشف کنید و لذت ببرید. در ضمن غذاهای خوشمزه آن کشور را نیز امتحان می کنید و به احتمال قوی وقتی درستان تمام شود، یک لحظه به خود می آیید و می بینید که یکی از طرفداران پر و پا قرص آن غذاها شده اید. وقتی هزاران کیلومتر از شهر مادری خود دور باشید، کنجکاوی و ماجراجویی، رفیق شب و روزتان خواهد بود. پس ذهنتان را باز کنید تا تجربه های هیجان انگیز زیادی سمتتان بیاید.

9 . یاد می گیرید که زندگی همان چیزهای کوچکی است که باید همیشه قدردانشان باشید

وقتی مدت ها از خانه و خانواده دور باشید و مجبور باشید با امکانات دانشجویی سر کنید، آن وقت بیشتر دلتان برای هر چیز کوچکی که در کشور خودتان داشتید، تنگ می شود. دلتان برای یک لحظه به آغوش کشیدن خانواده و آشپزی های مادرتان بسیار لک خواهد زد و زندگی را بیشتر از قبل ارج خواهید نهاد.

10 . تجربه ای برای همه عمر نصیب تان می شود

تجربه هایی کسب می کنید که شاید دیگران کاملاً از آنها غافل باشند.

 شما خیلی چیزهای متفاوتی یاد خواهید گرفت و تجربه ی منحصر به فردِ تحصیل در خارج از کشور که سالهای عمرتان را در کشوری دیگر از شما گرفته است، خاطره شیرینش، با همه بالا و پایین هایش، برای همیشه در زندگی با شما خواهد ماند. چیزی که شاید هر کس، یک یا دو بار در زندگی تجربه کند و همین تجربه مسیر آینده و جهت زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد.

READ  مدرسه ایرانی در هلند | مدرسه اینترنتی ثمین

امیدواریم با این دلایل حسابی قانع شده باشید. ما در این مقاله کوتاه سعی کردیم 10 تا از مهمترین دلایلی که برای تحصیل در خارج از کشور به ذهنمان می رسید را با شما در میان بگذاریم. البته این لیست آنقدر طولانی است که حالا حالاها تمام نمی شود اما همین 10 دلیل نیز احتمالاً برایتان کافی بوده است. زمان خود را در زندگی بیهوده هدر ندهید و برای اینکه به یکی از آرزوهای دیرینه ی زندگی تان جامه عمل بپوشانید، از همین حالا برنامه ریزی ها را شروع کنید.

***

برای تحصیل در خارج از کشور، باید مدارک شما از آموزش و پرورش هر کشوری که در آن تحصیل کرده اید، معتبر و متناسب با استانداردهای آموزشیِ بین المللی باشد. در غیر این صورت باید برای معادل سازی مدارک خود دوباره از چند سال پایین تر در مدرسه های آن کشور بنشینید و آموزش ببینید. این اصلاً عادلانه نیست.

مدرسه اینترنتی بین المللی ثمین، یکی از بهترین و موفق ترین مدارس اینترنتی کشور است که دانش آموزان ایرانی زیادی را  نه تنها از ایران، بلکه از  هر کجای جهان که باشند، در کلاس های مجازی خود با استانداردهای بین المللی آموزش داده و مدارک معتبر از آموزش و پرورش ایران را به آنها عطا می کند. از دبستان گرفته تا پیش دانشگاهی (کلاس دوازدهم)، تمامی کلاس ها به صورت اینترنتی و مجازی و با جدیدترین متدهای آموزشیِ روز دنیا انجام می گیرد. پس برای تحصیل خود و فرزندانتان همیشه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X