آیا ثبت نام در مدرسه ایرانی در کویت با استقبال زیادی روبرو بوده است؟

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • آیا ثبت نام در مدرسه ایرانی در کویت با استقبال زیادی روبرو بوده است؟
مدرسه ایرانی در کویت

چالش‌های تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در کویت

کشور کویت، یکی از کشورهای ثروتمند در جهان محسوب می‌شود که ارزش واحد پولی این کشور (دینار) در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی، در جهان، رتبۀ بالایی دارد. از طرفی، مردم این کشور، سطح رفاه اجتماعی مطلوبی دارند و همین امر، باعث شده تا مردمان بیشتری از کشورهای همسایه مانند ایران، به این کشور مهاجرت کنند و با توجه به افزایش تعداد مهاجرین، تاسیس مدرسه ایرانی در کویت مطابق با استانداردهای آموزشی، نیز از سوی مسئولین مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از اولیاء، پس از مهاجرت به کشور کویت، نگران وضعیت و آیندۀ تحصیلی فرزندانشان خواهند بود. برای دانش‌آموزان، تحصیل در مدارس داخلی کشور، نسبت به مدارس کویت یا حتی مدرسه ایرانی در کویت، کمی دشوار و پیچیده است!

اغلب دانش‌آموزان، پس از مهاجرت به کشورهای خارجی، دچار سردرگمی و استرس‌های تحصیلی زیادی می‌شوند. فاصله گرفتن از معلمین و دوستان از یک سو و نا آشنا بودن با سیستم آموزشی کشور کویت، از سوی دیگر، باعث افزایش تنش و استرس در میان این دسته از دانش‌آموزان ایرانی خواهد شد.

حضور در مدارس ایرانی در کویت، چندان آسان نیست! این مدارس شرایط حضور تمامی دانش‌آموزان ایرانی مقیم این کشور را ندارند. ممکن است برخی از آنها در فاصلۀ چند صد کیلومتری از محل اقامت دانش‌آموزان باشند! از همین رو، دسترسی به آنها برای همۀ اولیاء و دانش‌آموزان میسر نخواهد بود.

مدرسه ایرانی در کویت
چالش‌های تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در کویت

هزینۀ زندگی و تحصیل در کشور کویت بالا است!

از سوی دیگر، هزینۀ زندگی در کشور کویت، بسیار بالاتر از هزینۀ تحصیل در کشور ایران است. به طور میانگین، به گفتۀ کارشناسان هزینۀ تحصیل برای هر فرد 1000 تا 15000 دلار به طور سالانه خواهد بود. تامین این میزان هزینه برای همۀ والدین آسان نیست. به ویژه، اگر به تازگی وارد کشور کویت شده باشند، از پَس پرداخت چنین هزینه‌ای در سال‌های ابتدایی مهاجرت برنخواهند آمد.

READ  تفاوت مدارس ایران و ترکیه

از طرفی، دانش‌آموزان یا اولیاء آنها برای آنکه با مردم کشور کویت ارتباط بهتر و بیشتری داشته باشند، لازم است به زبان عربی، کمی مسلط باشند تا تعامل اجتماعیِ خوبی بین آنها شکل بگیرد. از آنجایی که پیش از مهاجرت باید به زبان انگلیسی مسلط بود، مطمئناً زمان کافی برای یادگیری زبان دیگر را نخواهید داشت! بنابراین، عدم تسلط بر زبان عربی، چالش حضور دانش‌آموزان در مدارس این کشور و حتی مدارس ایرانی را بیشتر خواهد کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب والدین و دانش‌آموزان ایرانی پس از ورود به کشور کویت با آن مواجه خواهند شد، دمای زیاد هوای کشور کویت است! همانطور که می‌دانید، کشور کویت، از نظر جغرافیایی، کشور گرم و خشکی است. بنابراین، گرمای هوا، تا حد زیادی، برای بسیاری از ایرانیان غیر قابل تحمل و آزاردهنده خواهد بود. بهترین راهکار، جهت حل این مسائل، ثبت نام در مدارس مجازی ایرانی، مانند مدرسه آنلاین ثمین (iranischool.com) می‌باشد.

مدرسه ایرانی در کویت
چالش‌های دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در کویت

رشد تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در کویت چگونه است؟

در حالت کلی، دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی، در صورتی در دورۀ تحصیلی خود موفق خواهند شد که در محیط آموزشی، عوامل استرس‌زا برای دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

دانش‌آموزانی که به تازگی وارد کشور کویت شده‌اند، قطعاً در روزها و سال‌های ابتدایی حضور در مدارس کویت یا مدرسه ایرانی در کویت، با استرس و نگرانی‌های زیادی روبرو خواهند شد. شاید در مدارس ایرانی، دانش‌آموزان ایرانی حضور داشته باشند، اما یافتن دوست جدید و آشنا شدن با محیط جدید مدرسه و معلمین برای آنها، کمی پیچیده و دشوار است!

ضمن آنکه، دور شدن از کانون خانواده و حضور در یک مکان و موقعیت جدید، استرس و تنش فکری آنها را دو چندان خواهد کرد. ادامۀ این استرس‌ها و تنش‌ها، بر روند یادگیری و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان، اثر منفی گذاشته و در بسیاری از مواقع، مانع از رشد و انگیزۀ تحصیلی آنها خواهد شد.

برای حل این معظل جدی که بارها خانواده‌های ایرانی با آن مواجه شده‌اند، باید فکری اساسی و اصولی کرد!

بهترین راه‌حل، ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس مجازی و آموزش از راه دور ایرانی است.

برای شرکت در کلاس‌ها، نیاز به حضور فیزیکی و اجباری نیست و ضمناً دانش‌آموزان در محیط خانه و در کنار والدین به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف می‌پردازند. از همین رو، نگرانی از جهت عدم تسلط بر زبان‌های مختلف مانند عربی یا انگلیسی نخواهند داشت و از سوی دیگر، در هر مکان و موقعیت جغرافیایی که در کشور کویت باشند، می‌توانند به راحتی در این کلاس‌ها به صورت آنلاین شرکت کنند.

READ  شور و شوق مدرسه ایرانی در آلمان | مدرسه اینترنتی ثمین

بنابراین، شور و شوق تحصیل در این مدارس، در مقایسه با مدارس حضوری در کشور کویت، بیشتر بوده و فعالیت‌های کلاسی و درسی دانش‌آموزان نیز در کلاس‌ها بیشتر خواهد شد. همین امر، به رشد و موفقیت تحصیلی آنها کمک خواهد کرد.

البته ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) بسیار آسان و با هزینۀ کمتری نسبت به مدارس ایرانی در کویت انجام می‌گیرد و مدرک ارائه شده نیز بسیار معتبر و قابل استعلام برای اهداف تحصیلی و شغلی در آینده خواهد بود.

برای آنکه با مزایای مدارس آنلاین ایرانی نسبت به مدارس دولتی یا غیر دولتی کویت و همچنین مدرسه ایرانی در کویت بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم، بخش بعدی مقاله را با دقت مطالعه کنید.

مدرسه ایرانی در کویت
رشد تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در کویت چگونه است؟

مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در کویت چه مزایا و ویژگی‌های برتری دارد؟

با توجه به گسترش تکنولوژی و فناوری اطلاعات، در عرصۀ آموزش و یادگیری، امروزه، بسیاری از افراد به ویژه دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، نیازی به شرکت در کلاس‌های حضوری در مدارس یا دانشگاه‌های مختلف ندارند!

بیشتر افراد، در حال حاضر، به واسطۀ اینترنت و دستگاه‌های دیجیتال مدرن مانند تبلت، گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و . . . از فضای آموزش و یادگیری در حوزه‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند. نکتۀ جالب توجه اینکه، استقبال از این شیوۀ آموزشی به نسبت شیوۀ آموزش سنتی، چشمگیر بوده است.

جالب‌تر اینکه، دانش‌آموزان ایرانی مقیم کویت، از شیوۀ آموزش از راه دور مدارس ایرانی، بیشتر از حضور در مدارس ایرانی در کویت استقبال کرده‌اند. تعداد دانش‌آموزان حاضر در مدرسه مجازی ثمین در مقایسه با سایر مدارس حضوری در کویت، روبه افزایش است که در این بخش به مهمترین دلایل و مزایای موفقیت چنین مدارسی اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های مهم مدرسه آموزش از راه دور ایرانی

دسترسی به منابع و محتوای آموزشی متنوع

در اکثر کلاس‌های آموزش آنلاین، معلمین و مدرسین، منابع و محتوای آموزشی را پس از پایان هر کلاس، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. محتوای آموزشی ممکن است شامل: انیمیشن، فیلم‌ها و ویدیوهای آموزشی، تمرین‌های تعاملی، نمونه سوالات، خلاصه درس و . . . باشند. اتفاق خوشایندی که در کلاس‌های حضوری به ندرت شاهد آن خواهیم بود. دسترسی به منابع آموزشی، باعث می‌شود، دانش‌آموزان نگرانی از جهت عدم حضور در کلاس نداشته باشند.

READ  شرایط تحصیل در مدرسه ایرانی در انگلیس

با توجه به اینکه، در تهیه و ساخت فیلم‌های آموزشی، سعی بر این شده تا از متدهای جدید آموزشی و اثربخش در یادگیری دانش‌آموزان استفاده شود. این روند، بر افزایش میزان یادگیری دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف موثر خواهد بود.

مدرسه ایرانی در کویت
رشد تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در کویت

بازبینی فیلم‌ها و ویدئوهای آموزشی

بارها پیش آمده است که دانش‌آموزان در همان لحظه، متوجه مباحث و مفاهیم درسی نشده‌اند. در واقع، برای درک بهتر و عمیق‌تر مفاهیم درسی، نیاز به تمرین و مطالعۀ بیشتری داشته‌اند. در این شرایط، دسترسی به فیلم‌های آموزشی و بازبینی چند بارۀ آنها، جهت یادگیری بهتر مفاهیم درسی، باعث تسلط بیشتر آنها بر درس و تمرین‌های درسی شده است.

انعطاف‌پذیری در انتخاب زمان و مکان

شرکت در کلاس‌های مدرسه ایرانی در کویت، برای تمامی دانش‌آموزان الزامی است! حتی آن دسته از دانش‌آموزانی که دور از مدرسه سکونت دارند!

با ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) در هر کجای کشور کویت که باشید، نیازی به حضور فیزیکی دانش‌آموز در مدرسه نخواهد بود. با توجه به اینکه، انتخاب ساعت و زمان کلاس‌های درسی نیز مطابق با زمان فراغت و آزاد دانش‌آموز خواهد بود. بنابراین علاوه بر حذف محدودیت‌های جغرافیایی، محدودیت زمانی نیز نخواهید داشت.

کاهش هزینه‌های تحصیل

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره نمودیم، هزینۀ زندگی و تحصیل در کشور کویت به نسبت کشور ایران، بسیار بالا است. بنابراین، بهترین راهکار جهت کاهش هزینۀ تحصیل، ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور ایرانی می‌باشد. بدین ترتیب، اولیاء از پرداخت هزینۀ ایاب و ذهاب و خوراک دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی، مُعاف خواهند شد!

مدرسه ایرانی در کویت
مشارکت دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در کویت
  • ارزشیابی دقیق و اصولی دانش‌آموزان

در طول سال تحصیلی در مدرسه آنلاین ثمین، در هر ترم تحصیلی، آزمون‌های منظم و آنلاین برگزار می‌شود که نتیجۀ آن در قالب گزارش تحصیلی، به اولیاء ارسال خواهد شد. ضمن آنکه، اولیاء می‌توانند هر ماه نسبت به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان از پشتیبان آموزشی، گزارش کامل دریافت کنند. بدین نحو، اولیاء نسبت به میزان فعالیت و مشارکت دانش‌آموزان در طول تحصیل، نظارت بهتری خواهند داشت.

با توجه به اینکه، پشتیبان آموزشی در تمام دورۀ تحصیل دانش‌آموز، علاوه بر ارائۀ مشاورۀ تحصیلی، پاسخگوی سوالات متعدد او و اولیاء دانش‌آموز نیز خواهد بود.

  • برگزاری آزمون‌های آنلاین و بررسی دقیق تکالیف

تکالیف درسی که از سوی معلمین برای دانش‌آموزان مشخص می‌شوند، مجدداً، پس از انجام تکالیف، از طرف مدرسین به طور دقیق بررسی خواهند شد. بر همین اساس، دانش‌آموزانی که در حل تمارین و تکالیف، فعالیت و دقت کمتری داشته باشند، شناسایی شده و برای آنها کلاس‌های فوق برنامه، تشکیل خواهد شد. ضمن آنکه، با توجه به نیاز هر کلاس، معلمین می‌توانند پس از پایان هر مبحث درسی، آزمون آنلاین برگزار کنند.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X