بررسی مدارس ایرانی در فنلاند

مدارس ایرانی در فنلاند

آیا راهکاری برای تحصیل آسان و همچنین بی دغدغه برای فرزندانمان وجود دارد؟

در این مقاله قصد داریم با کشور سردسیر فنلاند آشنا شویم. همچنین چالش های ایرانیان مهاجر به این کشور را بررسی کرده و ببینیم آیا این سفر بی چالش است یا خیر.

در انتها به بررسی مدارس ایرانی در فنلاند می‌پردازیم و بهترین راهکار ها را به شما ارائه خواهیم داد.

سرزمین عجایب دنیا، کشور فنلاند

کشور فنلاند، جزو کشور های حوزه اسکاندیناوی در قاره سبز یا همان اروپا قرار دارد. این کشور رتبه هشتم از لحاظ مساحت را در اروپا دارا است. آب و هوای این کشور نسبتا معتدل است و می‌توان گفت در زمره کشور های سردسیر جهان است. زبان این کشور، فنلاندی است و پر استفاده ترین زبان این کشور است به نحوی که 92% از مردمان این سرزمین به این زبان سخن می‌گویند. این کشور از شرق با نروژ، از شمال با روسیه و از غرب با کشور سوئد همسایه است. پایتخت این کشور، هلسینکی است. این شهر یکی از زیبا ترین شهر های ساحلی دنیا به حساب می‌آید.

مدرسه ایرانی در فنلاند
هلسینکی، پایتخت زیبای فنلاند

این کشور، یکی از موفق ترین کشور ها در زمینه سلامت و پزشکی است. شعار سیاستمداران این کشور این است که: مردمی که سلامت نباشند، قطعا ثروتمند نیز نخواهند بود. هزینه های پزشکی در این کشور، تقریبا صفر است و یکی از بزرگ ترین مزایای این کشور است. همچنین کشور فنلاند در سال 2010، استفاده از اینترنت را یک حق ضروری و قانونی برای مردم خود معرفی کرد. به صورت کلی، خدمات برای مردمان این کشور نرخ قابل قبولی را دارد.

فرهنگ این کشور، تفاوت زیادی با فرهنگ ایرانی دارد. در این کشور دست دادن به صورت کوتاه، سریع و محکم است. همچنین روبوسی، امری است که صرفا برای کودکان استفاده می‌شود و برای عامه جامعه، امری عجیب و جدید به حساب می‌آید. همچنین احوال پرسی کمتر دیده می‌شود و بیشتر با برقراری ارتباط چشمی صورت می‌گیرد.

این کشور عجایب خاص خود را دارا است. یکی از جالب ترین نکات این کشور، این است که به واسطه‌ی جو هوایی خود، دو ماه خورشید طلوع نخواهد کرد! همچنین، سرزمین دریاچه فنلاند، یکی از عجایب و در عین حال جاذبه های گردشگری این کشور است.

READ  هزینه تحصیل مدرسه ایرانی در کانادا
مدرسه ایرانی در فنلاند
یکی از دریاچه های سرزمین فنلاند

حال که شناختی کلی از این کشور سرد و عجیب پیدا کردیم، وقت آن است که با هم چالش ها و ریسک های مهاجرت به این کشور را هم با یکدیگر بررسی کرده و ببینیم آیا همه چیز در مهاجرت، توجه به ویژگی های کشور مقصد است یا باید نکات دیگری را هم در نظر داشته باشیم.

مهاجرت بی چالش، محقق نشدن یک آرزو

همه ما می‌دانیم که مهاجرت امری است که هم چالش های خود را دارد و هم مزایای خود را. فکر اینکه مهاجرت چالشی به همراه نخواهد داشت، ساده لوحانه است. از کار و سکونت گرفته، تا غربت و فرهنگ جدید. همه و همه چالش هایی هستند که مهاجرت را پر از ریسک می‌کند.

بخش عمده ایی از چالش های هر مهاجرت، متوجه کودکان خانواده های مهاجر است. محیط جدید، فرهنگ نا آشنا، دوری از اقوام و دوستان، غربت، اجتماع جدید و …، بزرگترین چالش های هر مهاجر است و به صورت قطعی، این مسائل کودکان را بیشتر از خانواده های آنان آزار می‌دهد. همه این رویداد ها، کودکان را در معرض آسیب های شدید و جبران ناپذیری قرار می‌دهد. آسیب هایی نظیر افسردگی، انزوای اجتماعی، ترس و اضطراب اجتماعی و ناامیدی در زندگی، سد های همیشگی زندگی کودک مهاجر است. همه ی این ها بیماری های خاموش و بی صدایی هستند که ما قدرت تشخیص آنها را نداریم و نمی‌توانیم متوجه حضور آن ها شویم.

مشکلات بیشتر در فنلاند

مشکل به همینجا ختم نمی‌شود. معضل بسیار بزرگتر، این است که کودک مهاجر هم توان تشخیص این مشکلات را ندارد و گمان می‌کند که این ها مشکلاتی هستند که ناشی از خودش است و جامعه و دیگران مقصر نیستند. در این وضعیت اسف بار، کودک با این مشکلات بزرگ شده و آن را می‌پذیرد و پس از مدتی، توان ادامه دادن مسیر موفقیت در زندگی خود را ندارد. مطابق آمار، بسیاری از کودکان مهاجر میل به رشته های نه چندان مناسب تحصیلی، یا رشته های ورزشی پیدا می‌کنند. همچنین تحقیقات فراوانی در راستای علت گرایش فرزندان خانواده های مهاجر به سوی مواد مخدر نیز انجام شده است که خود می‌تواند یکی از نتایج بی توجهی به ریسک های موجود در مهاجرت باشد.

READ  شرایط تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور برای ایرانیان چگونه است؟

در نهایت به صورت کلی می‌توان گفت که چالش هایی که برای همه انسان ها در امر مهاجرت هست، برای کودکان به صورت چند برابری وجود دارد و اگر بخواهیم آن ها را نادیده بگیریم، خودمان، آینده ی آن ها را به سمت نابودی سوق داده ایم.

راهکار ها همیشه پیش پا افتاده و آماده هستند

حال که با قسمتی از چالش های کودکان مهاجر آشنا شدیم و دیگر آن را ساده نمی‌بینیم، ذهن همه ما در تکاپو برای یافتن بهترین راهکار است تا کمترین آسیب به فرزندانمان وارد شود. قطعا هیچ تصمیمی بی اشتباه نخواهد بود، اما ما می‌توانیم با تصمیمات صحیح، اشتباهات را به حداقل خود برسانیم.

یکی از راهکار های همیشگی این است که فرزندمان را به مدرسه ایرانی در فنلاند بفرستیم. اینکه محیط و جمع، فرهنگ و دوستان و کادر مدرسه، ایرانی هستند یک نعمت به شمار می‌آید و فرزند ما به راحتی از بسیاری از چالش های خود دور خواهد شد. خبر بد این است که حتی طی تحقیقات تیم ثمین، مدرسه ایرانی در فنلاند پیدا نشده و همین امر باعث می‌شود این راهکار، از بین برود.

حالا، باید بپذیریم که چالش ها را نمی‌توان حل کرد؟ خیر. راهکار نهایی، ثمین است.

مدارس ایرانی در فنلاند
مدرسه الکترونیکی ثمین

ثمین؛ آماده، رو به رشد، قدرتمند

حال می‌خواهیم به معرفی یکی از بهترین راهکار ها، برای هر خانواده مهاجر به فنلاند بپردازیم. یکی از بهترین مدرسه ایرانی در فنلاند، مدرسه مجازی ثمین است. با ثمین، بی نیاز از هر گونه شرایط ویژه و خاص برای فرزندمان خواهیم بود.

این مدرسه، با سابقه کافی در زمینه آموزش، آماده است تا فرزندان ما را در مسیر موفقیت همراهی کند. با اینکه به واسطه ی کرونا، چند سالی است که مدارس ایران با آموزش مجازی آشنا شده اند اما ثمین، با تجربه ی بیش از 20 سال آموزش مجازی حرف اول و آخر را در این زمینه می‌زند. در کنار این سابقه که خود باعث ایجاد تجربه فراوان می‌شود؛ این مدرسه مجازی، برای بهبود روند آموزشی دانش آموزان خود، تیم قدرتمند پشتیبانی خود را ایجاد کرده است که یکی از قوی ترین کادر های تحصیلی و صد البته پشتیبانی حال حاضر مدارس ایرانی در خارج از کشور است. بیایید با این مدرسه و تیم آن آشنا شویم.

READ  وضعیت زندگی ایرانیان خارج از کشور

پشتیبان، همراه همیشگی برای موفقیت

قبل از اینکه به سراغ معرفی فعالیت های تیم پشتیبانی برویم، این نکته را در ذهن خود داشته باشید که این امکانات در مدرسه ایرانی دیگری در فنلاند، پیدا نخواهد شد و بهتر است با دقت آنها را مطالعه نمایید.

از اولین و مهم ترین ویژگی های تیم پشتیبانی مدرسه مجازی ثمین، حضور همیشگی و مستمر مربیان در کنار دانش آموزان است. در هر زمان که دانش آموز سوالی درسی داشته باشد، این تیم آماده است تا به او کمک کند. همچنین، برای مشاوره درسی و غیر درسی و بهبود روند دانش آموزان، رصد و بررسی همیشگی توسط این تیم وجود دارد.جدای از بررسی درسی که امری واجب و طبیعی از سوی مدرسه ها است، ثمین با بررسی دانش آموزان و همچنین ایجاد جلسات مشاوره، در بهبود روحیه و رشد درونی کودکان نیز اثر می‌گذارد. این نکته، خود چیزی است که به راحتی در هیچ مدرسه ایرانی در فنلاند پیدا نمی‌کنید. در کنار همه این ها، آماری از روند درسی و غیر درسی دانش آموزان به صورت ماهانه، به خانواده های آن ها ارائه می‌گردد.

یکی دیگر از شاهکار های این تیم، ایجاد پکیجی برای منابع درسی است. در این پکیج ها، خلاصه و چکیده هر درس به صورت فیلم آموزشی، انیمیشن آموزشی و یا منابع آموزشی به صورت فایل های متنی آماده است که هر دانش آموز از آن ها برای رشد و پیشرفت خود استفاده ببرد.

در پایان هر نیم ترم و ترم، امتحانات برگزار می‌شود تا خانواده ها به صورت دقیق آمار درسی فرزندانشان را داشته باشند. همچنین در پایان سال تحصیلی، مدرک رسمی وزارت آموزش و پرورش از سوی مدرسه مجازی ثمین، به دانش آموزان اعطا می‌گردد.

نکات بسیار زیاد دیگری نظیر کتابخانه، آزمایشگاه، تابلو اعلانات، شخصی سازی مدرسه و … وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت ثمین، از آنها اطلاعات کافی به دست بیاورید.

خلاصه کلام، کدام یک برای شما آسان تر است

ما با یکدیگر، مشکلات و معضلات حال حاضر مهاجران و به خصوص کودکانشان را بررسی کردیم. در جستجوی راهکار مناسب، به بررسی مدارس ایرانی در کشور فنلاند پرداختیم و در نهایت آشنایی کلی با مدرسه ثمین پیدا کردیم و متوجه شدیم که قطعا ثمین یکی از بهترین تصمیم هایی است که می‌توان به عنوان راهکار به آن نگاه کرد.

حال تصمیم گیری برای ساختن آینده فرزندانمان با ما است. می‌توانیم مسیری را شروع کنیم که ممکن است ضرر های جبران ناپذیری به فرزندمان وارد کند یا می‌توانیم مسیری را در کنار ثمین آغاز کنیم و مطمئن باشیم که او راه را پیموده و کاملا با مسیر آشنا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X