آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در استرالیا برای همه دانش آموزان 12 دوره آسان است؟

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در استرالیا برای همه دانش آموزان 12 دوره آسان است؟
مدرسه ایرانی در استرالیا

مدرسه ایرانی در استرالیا مناسب چه دانش‌آموزانی است؟

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر از گذشته تا به امروز بوده است که بیشتر مهاجرین این کشور، از کشورهای همسایه و همچنین ایران می‌باشند. کشور استرالیا از جامعه‌ای چند فرهنگی است و ضمناً مردمان این کشور خوش آب و هوا، از جمله مردمان خونگرم و با فرهنگ هستند که سازگاری با سبک زندگی و فرهنگ آنها برای مهاجرین دشوار نخواهد بود!

در این کشور، به دین، ملیت، فرهنگ هر فرد احترام گذاشته می‌شود و به همین دلیل، خانواده‌های ایرانی یا دانشجویان زیادی برای ادامۀ تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. علاوه بر تاسیس و راه‌اندازی مدرسه ایرانی در استرالیا، دانشگاه‌های معتبر زیادی در این کشور، برای تمامی دانشجویان تحصیل کرده در مقاطع مختلف، وجود دارد.

خانواده‌های ایرانی که قصد زندگی و اقامت دائم در این کشور دارند، بهتر است بدانند که سطح امنیت اجتماعی و ثُبات اقتصادی این کشور با توجه به جمعیت کم آن بسیار بالا بوده و مهمتر از همه، سطح کیفیت زندگی و بهداشت در این کشور، به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بالا است.

مدرسه ایرانی در استرالیا
مدرسه ایرانی در استرالیا مناسب چه دانش‌آموزانی است؟

با توجه به اینکه در کشور استرالیا مدارس دولتی، غیردولتی و . . . وجود دارد. البته مدارس این کشور مانند برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به شامل مدارس شبانه‌روزی و عادی نیز می‌باشند که در این میان، تحصیل در مدارس شبانه‌روزی نیاز به هزینۀ بیشتری خواهد داشت. به این دلیل که در این مدارس اسکان، خوراک و امکانات زیادی در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی فراهم می‌شود. زبان تحصیل در این مدارس نیز زبان انگلیسی است.

همۀ خانواده‌های ایرانی از پَس تامین هزینه‌های تحصیل در مدارس ایرانی یا استرالیایی برنمی‌آیند!

با همۀ این تفاسیر، بسیاری از والدین به دلایل مختلفی، به ویژه در سال‌های ابتدایی مهاجرت به این کشور، فرزندان خود را در مدارس ایرانی در استرالیا ثبت نام می‌کنند. ثبت نام در مدارس استرالیا ضوابط و قوانین خاصی برای مهاجرین سایر کشورها دارد که ممکن است برخی از دانش‌آموزان امکان حضور در مدارس را نداشته باشند.

READ  مزایا و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور کدامند؟

از سوی دیگر، برای ثبت نام در مدارس شبانه‌روزی یا خصوصی نیز باید هزینه‌های زیادی تَقَبل کنند که تامین چنین هزینه‌هایی برای والدین ایرانی کمی دشوار است.

جالب است بدانید برخی از والدین، فرزندان خود را در مدرسه ایرانی در استرالیا نیز ثبت نام نمی‌کنند. به این دلیل که دسترسی به تمام مدارس ایرانی در این کشور برای همۀ خانواده‌های ایرانی امکان‌پذیر نیست!

بنابراین، باید علاوه بر شهریۀ مدرسه، باید هزینۀ مازاد جهت رفت و آمد فرزندانشان در نظر بگیرند که مطمئناً با برآورد هزینه و درآمد در استرالیا، ممکن است تامین چنین هزینه‌ای از سوی خانواده‌های ایرانی میسر نباشد!

به همین دلیل، به جای ثبت نام در این مدارس، والدین در مدارس مجازی ایرانی فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند. مدارس آنلاین یا آموزش از راه دور ایرانی معتبر و استاندارد زیادی وجود دارند که مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) یکی از مدارس پر طرفدار و موفق در این حوزه می‌باشد.

مدرسه ایرانی در استرالیا
آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در استرالیا آسان است؟

شرایط تحصیل در مدرسه ایرانی در استرالیا بهتر است یا مدرسه آموزش از راه دور ایرانی

مسلماً پذیرش مهاجرت به کشور برای همۀ افراد خانواده به ویژه کودکان و فرزندان، بسیار دشوار است!

رشد و ترقی در جوامع دیگر نسبت به جامعۀ ایرانی، ممکن است سریع‌تر و بهتر صورت بگیرد. از همین رو، بسیاری از ایرانیان در سال‌های اخیر به ویژه قشر تحصیل کرده، قصد مهاجرت به این کشور را دارند!

در این میان، کودکان با آسیب‌های روحی و روانی زیادی مواجه می‌شوند. آن دسته از افرادی که در مدارس ایرانی در کشور تحصیل کرده‌اند، برای حضور در کلاس‌های درس مدرسه ایرانی در استرالیا یا حتی مدارس استرالیایی، شور و انگیزۀ کافی را نخواهند داشت!

بیشتر آنها، به دلیل عدم آشنایی با محیط مدرسه و نداشتن دوست یا معلم صمیمی، از رفتن به مدرسه دوری می‌کنند. حتی در شرایطی که حضور در کلاس‌های درسی، اجباری باشد، مطمئناً در ماه‌ها و سال‌های اول تحصیل، با اُفت شدید تحصیلی و عدم تمرکز بر یادگیری عمیق دروس مواجه خواهند شد!

تحمل این شرایط، قطعاً برای والدین ایرانی سخت و درگیری با این چالش‌های پیش آمده نیز پیچیده است!

دانش‌آموزان ایرانی مقیم استرالیا در چنین شرایطی، چه تصمیمی باید بگیرند؟

راه‌حل اساسی و اصولی برای ادامه تحصیل فرزندان با حفظ کیفیت آموزش و یادگیری عمیق و سریع‌ مباحث درسی، ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) است.

READ  مدرسه ایرانی در مالزی مناسب همه دانش آموزان ایرانی نیست!

مدرسه‌ای که پس از پایان دورۀ تحصیلی، مدرک دیپلم رسمی به دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل ارائه کرده و ضمناً از جدیدترین و بهترین متدهای آموزشی روز دنیا، جهت یادگیری هر چه بهتر دانش‌آموزان ایرانی برخوردار است.

پس از ثبت نام آنلاین در این مدارس، از لحظۀ ورود به سامانه تا پایان سال تحصیلی، پشتیبان‌های آموزشی و مشاورین تحصیلی همراه والدین و دانش‌آموزان خواهند بود. با توجه به اینکه، دانش‌آموزان می‌توانند در ساعات مختلف از اساتید و معلمین خود سوالات درسی را پرسیده و با آنها جهت رفع مشکلات درسی در ارتباط باشند.

به طور قطع به یقین، دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری، شوق و انگیزۀ تحصیلی بیشتری خواهند داشت و به دور از تنش‌های ذهنی و استرسی، در محیط خانه، تحصیلات خود را با موفقیت ادامه خواهند داد.

برای آنکه با مزایای بیشتر مدارس آموزش از راه دور ایرانی نسبت مدرسه ایرانی در استرالیا بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً بخش بعدی مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید تا تصمیم‌گیری آگاهانه و درستی برای حضور فرزندان خود در مدارس مختلف داشته باشید.

مدرسه ایرانی در استرالیا
شرایط تحصیل در مدرسه ایرانی در استرالیا بهتر است یا مدرسه آموزش از راه دور ایرانی

امکانات و مزایای مدرسه مجازی ایرانی قابل مقایسه با مدرسه ایرانی در استرالیا نیست!

همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله اشاره نمودیم، بنا به دلایل مختلف، دانش‌آموزان ایرانی شرایط تحصیل در مدارس استرالیایی یا مدارس ایرانی در استرالیا را نخواهند داشت!

راه‌حلی که عنوان نمودیم، ثبت نام در مدرسه آنلاین یا آموزش از راه دور ایرانی است که بدون نیاز به رفت و آمد دانش‌آموزان به محیط مدرسه، آنها امکان تحصیل در هر مقطع تحصیلی را خواهند داشت.

در سال‌های اخیر، والدین از ثبت فرزندان خود در مدارس مجازی ثمین استقبال زیادی کرده‌اند. این مدرسه متناسب با استانداردهای آموزشی ایران و همراه با بهترین تجهیزات، کلاس‌های آنلاین خود را برگزار می‌کند.

پس از دریافت دیپلم رسمی از مدرسه آموزش از راه دور ایرانی ثمین، فرزندان شما می‌توانند در دانشگاه‌های برتر استرالیایی ادامه تحصیل داده و بدین شکل، مدارج علمی خود را ارتقاء دهند.

ویژگی‌ها و امکانات مدرن و با کیفیتی که در مدرسه آموزش از راه دور ایرانی ثمین وجود دارد، شامل:

  • نظارت مستمر و دقیق بر آموزش
READ  مدرسه ایرانی در لس آنجلس انتخابی اشتباه

نظارت بر روند تحصیلی و آموزشی دانش‌آموزان، یکی از مهمترین اَرکان و اهداف مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) می‌باشد. در طول تحصیل در این مدرسه، تمام فعالیت‌های دانش‌آموزان مانند حضور در امتحانات میان ترم و پایان ترم، نحوۀ مطالعه و ارائۀ تکالیف درسی، میزان مشارکت او در جلسات و گفت‌وگوهای کلاسی و . . . تحت نظارت دقیق و مستمر مربیان و معلمین خواهند بود. ضمن آنکه، دانش‌آموزان در هر زمانی که نیاز به مشاوره با معلمین یا پشتیبان‌های آموزشی داشته باشند، می‌توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.

  • دسترسی به منابع و محتواهای آموزشی متنوع و جذاب

منابع آموزشی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، شامل: تمرین‌های تعاملی، خلاصۀ دروس مختلف و جزوۀ نکات مهم درسی، انیمیشن درسی و تصاویر آموزشی، نمونه سوالات نهایی و حل شده می‌باشند.

تمامی فیلم‌ها و ویدئوهای آموزشی بر اساس جدیدترین متدهای آموزشی و تجهیزات آموزشی از سوی معلمین تهیه شده‌اند و با تولید محتوای تصویری و ویدئویی جذاب و متفاوت، نسبت به درک عمیق بهتر مفاهیم درسی توسط دانش‌آموزان کمک کرده‌اند.

مدرسه ایرانی در استرالیا
امکانات و مزایای مدرسه مجازی ایرانی قابل مقایسه با مدرسه ایرانی در استرالیا نیست!
  • قابلیت شخصی‌سازی مدرسه

پس از آنکه دانش‌آموزان در مدرسه آنلاین ثمین، ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردند. وارد پَنل شخصی خود خواهند شد و در این پنل، می‌توانند به تمام کتب، جزوات درسی، خلاصۀ درس، نمونه سوالات و بسیاری از محتواهای آموزشی دیگر دسترسی داشته باشند.

  • کاهش هزینه‌های تحصیلی

یکی از دلایل بارز ثبت نام اولیاء در این مدارس، کاهش هزینه‌های تحصیل به ویژه هزینۀ ایاب و ذهاب و خورد و خوراک دانش‌آموزان است! به طور مسلم، دانش‌آموزان هنگام مراجعه به مدرسه، علاوه بر تحمل ترافیک و سختی مسیر رفت و آمد، باید علاوه بر هزینۀ ثبت نام، هزینه‌ای بابت خوراک یا خرید لوازم‌التحریر و کتب مختلف پرداخت کنند. در حالیکه، با شرکت در کلاس‌های آنلاین و تنها با پرداخت هزینۀ ثبت نام، تا پایان سال تحصیلی نیازی به صرف هزینه‌های مازاد نخواهند داشت.

  • امکان دسترسی به پُرتال آموزشی در هر موقعیت مکانی و زمانی

یکی دیگر از برترین مزایای مدرسه مجازی ثمین در مقایسه با مدرسه ایرانی در استرالیا، حذف محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی است!

در هر کجا از کشور استرالیا که باشید، بدون نگرانی و تنها با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند یا تبلت و اینترنت، می‌توانید در کلاس‌های درس شرکت کرده و از آموزش بهره‌مند شوید.

تمامی دانش‌آموزان ثبت نام کرده در این مدرسه، در هر موقعیت مکانی یا زمانی می‌توانند به پرتال آموزشی خود دسترسی داشته باشند.

  • ارزشیابی و ارسال گزارش تحصیلی به والدین

در پایان هر ترم یا به صورت میان ترم، آزمون‌های آنلاین برگزار می‌شود که نتیجۀ آزمون در قالب یک گزارش تحصیلی به اولیاء ارسال خواهد شد.

همچنین، به صورت ماهانه، والدین می‌توانند از وضعیت تحصیلی فرزندان خود مطلع شوند و در صورت لزوم، آنها را در کلاس‌های فوق برنامه و رفع اشکال، ثبت نام کنند. بدین ترتیب، نظارت و تمرکز والدین نسبت به شیوۀ یادگیری فرزندان و نحوۀ آموزش معلمین بیشتر خواهد شد.

مدرسه ایرانی در استرالیا
امکانات مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در استرالیا
راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X