حضور در بهترین مدرسه ایرانی در بلژیک

مدرسه ایرانی در بلژیک

هوای سرد، شکلات داغ چالش های پیش روی مهاجران به بلژیک

در این مقاله قصد داریم بهترین مدرسه ایرانی در بلژیک را بشناسیم و به بررسی یکی از کشور های زیبا و تاریخی دنیا، بلژیک بپردازیم. همچنین پس از شناخت این کشور، مقوله مهاجرت به آن و چالش های پیش روی مهاجران این کشور را بررسی کنیم. همچنین در مهم ترین قسمت زندگی کودکانمان،یعنی امر تحصیل را موشکافانه نگاه کنیم و در نهایت بهترین مدرسه ایرانی در بلژیک را بشناسیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

بلژیک، یکی از کشور های شمال غرب اروپا است. این کشور، یکی از کشور های کوچک و در عین حال، پر جمعیت اروپا محسوب می‌شود و با هلند، آلمان، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه است. زبان های رسمی این کشور زیبا، فرانسوی، آلمانی و هلندی است. دین اصلی و رسمی مردمان بلژیک، مسیحیت کاتولیک رومی است.

مدرسه ایرانی در بلژیک
کلیسای جامع سنت باوو

آب و هوای دلچسب!؟

بیشتر روز های سال در این کشور بارانی است. به واسطه خط ساحلی طولانی، بلژیک تحت تاثیر توده های هوایی اقیانوس اطلس است و آب و هوای این کشور، معتدل و بارانی است مانند کشور انگلستان.

یکی از زیبایی های این کشور معماری ها و موزه های آن است که باعث ایجاد توریسم و گردشگری برای بلژیک می‌شود. از بهترین آثار تاریخی این کشور می‌توان به  کلیسای سنت باوو، کلیسای خون مقدس، موزه میما و بسیاری دیگر اشاره کرد.

آثار تاریخی تنها جاذبه های این کشور نیست. بلژیک، این راه را ادامه داده و جاذبه های گردشگری امروزی مانند گلخانه سلطنتی لایکن، میدان گراند پلاس و … را نیز دایر کرده است.

در کنار این جاذبه ها، بلژیک پایتخت شکلات سازی در جهان است. این مسئله امری است که در فرهنگ گذشته این کشور نیز، دیده می‌شود. به نحوی که مهمانی های اشرافی در تاریخ این سرزمین، همراه با شکلات داغ بوده است.

فرهنگ کشور بلژیک، بسیار متفاوت از فرهنگ ایران است. مردم این کشور بسیار خون سرد هستند و از لحاظ آداب معاشرت، با فرهنگ ما فرق های زیادی دیده می‌شود. به عنوان مثال دست دادن در فرهنگ بلژیک بی معنا است.

READ  تفاوت مدارس ایران و اروپا

همچنین این کشور در زمینه استقلال کودکان از سنین ابتدایی فرهنگ سازی لازم را انجام داده و می‌توان این موضوع را به چشم دید.

مدرسه ایرانی در بلژیک
میدان گراند پلاس شهر بروگس در کشور بلژیک

زندگی همیشه مانند شکلات خوشمزه نیست…

حال که اطلاعاتی ابتدایی در مورد این کشور پیدا کردیم؛ با هم به بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی خانواده های مهاجر ایرانی به خصوص در مورد مدارس ایرانی در این کشور می‌پردازیم.

مهاجرت، امری است توامان با چالش و فرصت. این دو، هر کدام یکی از روی های سکه مهاجرت هستند. هر کسی که قصد مهاجرت به هر کشوری را دارد، باید در کنار بررسی فرصت ها، چالش ها را هم در نظر بگیرد.

یکی از مهم ترین چالش هایی که پیش روی هر خانواده مهاجر است، چالش فرزندان و مقوله تحصیل آنان است. همه ما می‌دانیم که وقتی از محیط ابتدایی زندگی‌مان فاصله گرفتیم، دچار بحران و مسائل مختلفی شدیم. فرزند ما هم از این قاعده مستثناء نیست.  همچنین، بسیاری از خانواده ها برای تحصیل بهتر و آسان تر فرزندانشان قصد مهاجرت پیدا می‌کنند، اما چالش محیط جدید، غربت، فرهنگ ناشناخته و … مشکلاتی هستند که پیش روی آنها قرار می‌گیرند. شاید بتوان گفت که به واسطه ی سن کودک، آنان در معرض آسیب های بیشتری نسبت به ما هستند. آسیب هایی نظیر، افسردگی، انزوای شخصیتی، جمع گریزی و حتی اضطراب اجتماعی مسائلی هستند که گریبان گیر فرزندانمان می‌شوند. اگر نگاهی سرسری به این گونه مشکلات داشته باشیم، خودمان با دستان خود، آینده فرزندمان را نابود کرده ایم.

این ابتدای ماجراست. مطابق آمار جهانی تحقیقات بر خانواده های مهاجر و تحصیل فرزندانشان، عمده کودکان مهاجر علاقه مند به تحصیل نیستند و بیشتر آن ها تمایل به شرکت در رشته های ورزشی هستند. قسمت دیگری هم که مجبور به تحصیل هستند، به رشته های نه چندان مناسب گرایش پیدا می‌کنند و آینده خود را به نابودی می‌کشند.

|هر ارزانی بی علت نیست|بررسی مدارس کشور بلژیک

تحصیل در دوران ابتدایی در کشور بلژیک به صورت رایگان است. شاید بیشتر مردم با شنیدن این نکته مجذوب سیستم آموزشی این کشور شوند و علاقه مند به تحصیل فرزندانشان در مدارس همین کشور باشند. اما برای ما که تا اینجا، اطلاعاتی کافی درباره وضعیت تحصیلی مهاجران کسب کرده‌ایم و از مشکلات پیش روی آنها مطلع شده‌ایم، این کار را یک قمار بر روی زندگی فرزندمان ببینیم. این دید کاملا صحیح است. ضرب المثل، هر ارزانی بی علت نیست در این مقوله به ما کمک شایانی می‌کند. رایگان بودن خوب است اما نه به بهای از بین بردن آینده فرزندانمان.

READ  مدرسه ایرانی در ونکوور

همچنین تنها در پایتخت این کشور، یک مدرسه ایرانی وجود دارد و همین وجود یک مدرسه، می‌تواند مسیر ما را به کلی تغییر دهد. تغییر مکان زندگی‌مان، هزینه های اضافی در پایتخت و عوامل بسیار زیاد دیگری دخیل می‌شوند و می‌توانند زندگی ما به عنوان مهاجر را تحت الشعاع قرار دهند.

با وجود همه این نکات، پس تصمیم صحیح چیست؟ ما چگونه می‌توانیم به خواسته خود برسیم؟

با ما همراه باشید…

|ALL IN ONE|هر چیزی که می‌خواهیم در یک چیز است، ثمین

حال که با همه چالش های تحصیلی آشنا شدیم، به سراغ راهکار می‌رویم؛ ثمین.

مدرسه مجازی ثمین، یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. این مدرسه با دارا بودن امکانات فراوان، چه از لحاظ کم کردن چالش های راه برای ما، چه از لحاظ قدرت تحصیلی، آماده است تا به ما و فرزندانمان کمک کند.

با صرف حضور در مدرسه مجازی ثمین، شما بسیاری از چالش ها را از ذهن خود پاک می‌کنید. چالش محیط جدید، چالش فرهنگ نا آشنا و غریب، چالش افسردگی و انزوای کودک و …، همه و همه از بین می‌روند. همچنین به واسطه‌ی آنلاین بودن فضای مدرسه، کودک ما در کنار خانواده ی خود، به رشد و تعالی می‌رسد و محیط تحصیلی او کاملا امن خواهد ماند.

ثمین، راهی تازه برای همه ما

این مدرسه مجازی، ما را از هر چیزی بی‌ نیاز می‌سازد.بیایید چند نمونه را بررسی کنیم.

در ثمین، شما هیچ گاه نگران برنامه تحصیلی فرزندتان نخواهید بود. سیستم قدرتمند تیم پشتیبانی ثمین، آماده اند تا بهترین خدمات را ارائه دهند. بر اساس برنامه ریزی این تیم، هر ماه آمار کلی از سطح تحصیلی دانش آموز برای خانواده ها ارائه می‌گردد و با بررسی آن می‌توانیم نقاط ضعف و قوت فرزندمان را بررسی کنیم. این تیم با ایجاد راه های متفاوت و مختلف، امکان برقراری ارتباط بین معلم و دانش آموز را پیش بینی کرده و هر دانش آموز، می‌تواند برای هر سوالی که در ذهنش وجود دارد، با معلم خود در ارتباط باشد.

READ  حضور در مدرسه ایرانی در ترکیه

یکی دیگر از امکانات فوق العاده در مدرسه مجازی ثمین، ایجاد کلیپ آموزشی، انیمیشن آموزشی و جزوات آموزشی برای دانش آموزان است. در همه این منابع، چکیده اصلی درس گنجانده شده و شما از بابت دوره درسی مطمئن خواهید بود. همچنین، ثمین در این منابع، سعی خود را کرده که نکات اخلاقی و دینی را بگنجاند و از همین ابتدای راه، دانش آموزان خود را با این نکات آشنا می‌سازد. اگر ویژگی های ثمین به همینجا هم ختم می‌شد، باز هم همین ها را نمی‌توانستیم در مدرسه دیگری پیدا کنیم. اما ثمین به همین ها ختم نمی‌شود.

مدرسه ایرانی در بلژیک
ثمین، راهی تازه برای همه ما

ثمین، تیم حرفه ای

تیم مشاوره این مدرسه، وضعیت تحصیلی هر دانش آموز را به صورت جداگانه بررسی می‌کند و در صورت لزوم، جلسات مشاوره با این دانش آموزان و خانواده ی آنها برگزار می‌کند.بررسی چالش ها و مشکلات مسیر دانش آموز، امری است که در مدرسه حضوری ایرانی در بلژیک وجود نخواهد داشت.

طی چند سال گذشته و بیماری کرونا، تحصیل به صورت مجازی در اقساء نقاط جهان شکل گرفت. اما ثمین، یکی از قدرتمند ترین سیستم های آموزش مجازی را طی بیست سال اخیر داشته و از ابتدا با فضای مجازی کار خود را شروع کرده است. همین موضوع، باعث سابقه قوی این مدرسه شده و خیال شما را از شبهه کم کاری در تحصیل آنلاین راحت می‌کند. همچنین، وجود آزمون های میان ترم و ترم در هر سال تحصیلی، همه چیز را آماده رشد تحصیلی فرزندمان می‌کند.

در انتهای هرسال هم، از سوی مدرسه مجازی ثمین، مدرک رسمی تحصیلی نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد.

همه نکاتی که از مدرسه مجازی ثمین بررسی کردیم، صرفا در مورد فضای تحصیلی این مدرسه بود. امکاناتی نظیر آزمایشگاه علوم تجربی، کتابخانه مدرسه، امکان شخصی سازی مدرسه، دسترسی آسان به پرتابل های آموزشی، تابلو اعلانات و … از جمله امکانات ویژه و خاصی هستند که شما در هیچ مدرسه ایرانی در بلژیک پیدا نخواهید کرد. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این موارد به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

تصمیم گیری با ماست، آینده را بسازیم یا نابود کنیم

ما با هم، مسائل کودکان مهاجر را بررسی کردیم؛ به بررسی مدارس حال حاضر کشور بلژیک پرداختیم و همچنین مدارس ایرانی حاضر در این کشور را هم بررسی کردیم و در انتها، مدرسه مجازی ثمین را نیز شناختیم.

حال تصمیم با ماست؛ می‌توانیم خود را برای چالش های سخت و پیش روی کودک دلبندمان آماده کنیم و به مسیری که نمی‌شناسیم قدم بگذاریم!، یا با مدرسه مجازی ثمین با بیش از بیست سال سابقه همراه شویم و دست کودکمان را در دستانش قرار داده و نظاره گر آینده ی شیرین او باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی مراجعه کنید.

راه های ارتباطی

6 نظرات

  • حمزه ای

    29 خرداد 1402 - 6:27 ب.ظ

    سلام. مطلب بسیار مفیدی بود.

  • ویدا نوری

    30 خرداد 1402 - 2:39 ب.ظ

    عالی بود

  • پارسا

    5 تیر 1402 - 3:36 ب.ظ

    مطالب سودمندی بود با تشکر

    • admin

      6 تیر 1402 - 12:39 ق.ظ

      ممنون از شما

پیام بگذارید

X