تفاوت مدرسه ایرانی و خارجی

تفاوت مدرسه ایرانی و خارجی

برای بسیاری از ما این سوال وجود دارد که تفاوت مدرسه ایرانی و خارجی در چیست؟ چه چیز هایی باعث می‌شود که یک مدرسه خوب یا بد به حساب بیاید. زمانی که ما به این مقوله فکر می‌کنیم، بهترین گزینه این است که تفاوت ها را بررسی کرده تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. اگر شما هم قصد دارید که تفاوت های این مدارس را درک کنید، از آن ها آگاهی بیشتری داشته باشید، قصد مهاجرت دارید و نمی‌دانید که کدام یک بهتر خواهد بود، با ما همراه باشید تا این تفاوت ها را بهتر لمس کنید.

مزایا مدارس ایرانی و خارجی

اولین و مهم ترین نکته در بررسی تفاوت مدرسه ایرانی و خارجی، بررسی مزایای هر کدام به صورت جداگانه است. زمانی که شما مزایای هر دو طرف را بررسی کنید، به راحتی می‌توانید مشکلات را ببینید و به صورت صحیح تصمیم گیری کنید.

مزایای مدارس خارجی:

آشنایی با فرهنگ جدید

زمانی که شما در محیطی جدید قرار می‌گیرید، به صورت ناخودآگاه، رفتار هایی تازه و شاید غیر معمول از نظر خودتان را می‌بینید. این رفتار ها ریشه در فرهنگ آن محیط داشته و شما از همین طریق و به سادگی با یک فرهنگ جدید آشنا می‌شوید. شما حتی ممکن است زبان این افراد را بلد نباشید اما رفتار هایی مانند رفتار با والدین و بزرگ تر های جامعه، واکنش افراد با رفتار های متفاوت و…، را خواهید دید.

READ  مدرسه ایرانی در آنتالیا

یادگیری زبان

زمانی که شما در جامعه جدیدی قرار می‌گیرید، یکی از مسائلی که برای شما به وجود می‌آید این است که شما زبان آن جامعه را به مرور خواهید آموخت. شما شاید نتوانید نوشتن و خواندن را از این طریق بیاموزید، اما حرف های جامعه جدید به مرور در ذهن شما شکل گرفته و شما به گویش آن ها مسلط خواهید شد.

ورود به دانشگاه

متاسفانه تحصیل در خارج، راهی بسیار راحت برای بورسیه شدن به دانشگاه های مختلف در دنیا است. همین شما مدرک خود را از ایران گرفته باشید، کار شما را برای بورسیه با کمی دشواری همراه می‌سازد.

مهاجرت

بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی تحصیل در را در خارج انجام داده تا در آینده بتوانند به راحتی به هر کشوری که قصد دارند مهاجرت کنند.

مزایای مدارس ایرانی:

یادگیری قوی تر:

یکی از مسائلی که نظام آموزشی کشور ما دارد، این است که تحصیل به صورت بسیار قوی تر نسبت به سایر کشور ها انجام می‌شود. درس ها از سال دهم تخصصی و مربوط به هر رشته شده است و شما به راحتی می‌توانید درس های بسیار بیشتری را یاد بگیرید.

تفاوت مدرسه ایرانی و خارجی

تنوع در انتخاب مدرسه

به واسطه سیستم آموزشی در ایران، مدارس بسیار زیادی شکل گرفته اند. دولتی، نیمه دولتی، شاهد، تیز هوشان، غیر انتفاعی و …، از جمله این مدارس هستند. شما به راحتی می‌توانید هر کدام از این مدارس را به فراخور نیاز خود انتخاب کنید و تحصیل را برای فرزندان خود به ارمغان آورید.

نزدیکی به فرهنگ ایرانی

قطعا، یکی از اصلی ترین و مهم ترین پارامتر های مدرسه ایرانی این است که این مدارس، به فرهنگ جامعه ما بسیار نزدیک بوده و منطقا هر کسی به صورت طبیعی در محیط مدرسه کشور خود راحت تر خواهد بود. این ویژگی سبب می‌شود که دانش آموزان بتوانند آینده خود را در جامعه بررسی کرده و تصمیم صحیحی برای آینده خود اتخاذ کنند.

READ  چالش های دانش آموزان با مدرسه ایرانی در افغانستان

تفاوت های مدرسه ایرانی و خارجی

همانطور که گفته شد، برخی از مزایای مدرسه ایرانی و خارجی بررسی شد. اما حال باید به بررسی مبحث اصلی، یعنی تفاوت های این دو مدل مدرسه بپردازیم.

  1. یکی از اصلی ترین و مهم ترین تفاوت های مدرسه ایرانی و خارجی در این است که، فرهنگ های مختلفی در آن وجود دارد. همین امر سبب می‌شود که یک مدرسه ایرانی با سطح متفاوت، در آینده کودک ما تاثیری داشته باشد که مدرسه خارجی با سطح بالا دارد. این تاثیر زمانی خود را نشان می‌دهد که بدانیم مطابق آمار، بیش از 60 درصد از دانش آموزان مهاجر، علاقه مند به ادامه تحصیل نیستند.
  2. از دیگر تفاوت های مدرسه ایرانی و خارجی این است که دانش آموز زمانی که در مدرسه خارجی درس می‌خواند، بالاجبار باید زبان جدیدی را بیاموزد. این مقوله باعث می‌شود که در ادامه مسیر خود، یک زبان دیگر در کنار زبان مادری خود را جبرا بیاموزد.
  3. یکی دیگر از این تفاوت ها، این است که روحیات کودک شما که توسط فرهنگ جامعه ایرانی شکل گرفته است، توسط مدرسه و مسئولین ایرانی آن راحت تر فهمیده شده و درک می‌شود. همین امر، کمک کردن به او را راحت تر خواهد ساخت.
مدرسه ایرانی با ثمین

مدرسه هوشمند ثمین، همه جا همراه شما

با دانستن تمام نکات بالا، شما احتمالا علاقه مند باشید که مهاجرت را داشته باشید و همزمان علاقه مند به ثبت نام در مدرسه ایرانی داشته باشید. ما به شما ثمین را معرفی می‌کنیم. این مدرسه ایرانی، در هر نقطه ای از دنیا که بخواهید آماده است تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. این مدرسه با داشتن امکاناتی نظیر تیم پشتیبانی حرفه ای، برگزاری آزمون های مختلف و متفاوت، کتابخانه، آزمایشگاه و …، جای هیچ گونه نگرانی از آنلاین بودن مدرسه و سختی آن نخواهد گذاشت.

READ  پشتيباني آموزشي

شرایط ثبت نام و هزینه مدرسه هوشمند ثمین

این مدرسه، شرایط ثبت نام خاصی برای خود دارد. این ویژگی ها، سبب شده است تا ثمین بهترین مدرسه ایرانی در خارج باشد. این شرایط به صورت عمومی و اختصاصی خواهد بود.

شرایط عمومی ثبت نام:

  • تکمیل و ارائه برگه ثبت نام، انتخاب واحد و مقررات مدرسه
  • تصویر کارت ملی، شناسنامه (تمامی صفحات، پشت و رو) و گذرنامه دانش آموز
  • تصویر کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه والدین دانش آموز
  • 6 قطعه عکس 3*4 تمام رخ سال جاری با زمینه سفید و رعایت شئونات اسلامی دانش آموز
  • کارت اقامت دانش آموز(مهلت ارسال کارت اقامت برای ایرانی اسکول، 3 ماه پس از خروج از کشور است )
  • مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان پسر مشمول
  • آخرین کارنامه خالصه وضعیت با مهر مدرسه و تایید منطقه و کارنامه سنوات قبل با مهر مدرسه تایید منطقه
  • دفترچه سنجش سالمت جسمانی )برای دانش آموزانی که تحصیالت ابتدایی خود را در ایران آغاز کرده اند(
  • فیش واریز شهریه

شرایط اختصاصی(عکس شرایط اختصاصی)

هزینه ثبت نام نیز، به تناسب هر پایه و مقطع و رشته متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق تر می‌توانید با پشتیبانی سایت در ارتباط بوده و یا با شماره های 09059716997 و یا 02144070730 تماس حاصل فرمایید.

ثمین، راهی برای راحتی شما

در این مقاله، تفاوت مدرسه ایرانی و خارجی را بررسی کردیم. مزایای کلی هر کدام را شناختیم و حال می‌توانیم برنامه ای بهتر و دقیق تر برای فرزندانمان داشته باشیم. حال زمان تصمیم گیری فرا رسیده است. به مقدار کافی اطلاعات کسب کرده ایم و می‌توانیم بهترین تصمیم را برای راحتی آینده فرزندانمان بگیریم

پیام بگذارید

X