مدارس ایرانی خارج از کشور

مدرسه ایرانی در خارج از کشور

شرایط حضور و تحصیل در مدارس ایرانی خارج از کشور چگونه است؟

یکی از بزرگترین آرزوهای والدین ایرانی، تحصیل فرزندان در بهترین مدارس و مراکز آموزشی در سطح جهان است. با تحصیل در برترین مدارس کشورهای پیشرفته و طراز اول، فرزندان شما آیندۀ شغلی و علمی بهتری خواهند داشت. به همین خاطر، اغلب والدین برای دستیابی فرزندانشان به موفقیت‌های تحصیلی و شغلی در آینده، در اندیشۀ فرستادن آنها به کشورهای با سیستم آموزشی به روز و پیشرفته می‌باشند.

از سوی دیگر، تحصیل دانش‌آموزان در مدارس خارجی نسبت به مدارس داخلی در ایران، کمی دشوار است. هر چند مدارس ایرانی خارج از کشور نیز وجود دارد. اما به هر جهت، حضور در محیط نا آشنا و کشور غریب در سال‌های ابتدایی مهاجرت برای دانش‌آموزان آسان نیست!

مدرسه ایرنی خارج از کشور
شرایط حضور و تحصیل در مدارس ایرانی خارج از کشور چگونه است؟

در چه صورت در مدارس دولتی خارج از کشور می‌توان تحصیل کرد؟

اگر والدین آنها اقامت دائم در یک کشور را داشته باشند، امکان تحصیل در مدارس دولتی کشور مورد نظر را خواهند داشت. هر چند برای حضور در این مدارس، فرزندان شما باید به زبان رسمی آن کشور مسلط باشند. بدین معنا که اگر قصد مهاجرت به کشور فرانسه، آلمان، انگلیس و نروژ را دارید، باید پیش از حضور در مدرسه دولتی، نسبت به یادگیری زبان رسمی آن کشور اقدام نمایید. بدین نحو در دوران تحصیل، هزینۀ آموزش و تحصیل فرزندانتان رایگان خواهد بود.

البته باید خاطر نشان کنیم که دانش‌آموزان خارجی، در صورت تمایل و برخورداری از شرایط مناسب، به جای تحصیل در مدارس ایرانی خارج از کشور، می‌توانند در مدارس بین‌المللی و خصوصی نیز تحصیل کنند.

مدارس ایرانی در خارج را بهتر بشناسیم

به واسطه حضور هم میهنان عزیزمان در اقصی نقاط جهان، مدرسه ایرانی بسیار زیادی در کشور های مختلف و هر 5 قاره وجود دارد. بهتر است آن ها را بشناسیم و با نقاط مثبت و ضعف این مدارس آشنا شویم.

قاره آسیا

کشور روسیه: مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در مسکو

کشور ارمنستان: مجتمع آموزشی شهید فهمیده در ایروان

کشور آذربایجان: مجتمع آموزشی حضرت ولی عصردر باکو و مدرسه جمهوری اسلامی ایران در نخجوان

کشور ترکیه: مجتمع آموزشی 22 بهمن و مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ در آنکارا ، مجتمع آموزشی فجر ایرانیان و مجتمع آموزشی نور معرفت در استانبول ، مجتمع آموزشی فرهنگ ارس در آنتالیا و موسسه بین المللی طباعلم در ترابزون

کشور تاجیکستان: مجتمع آموزشی امام صادق در دوشنبه و مدرسه جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد

کشور قزاقستان: مدرسه ثامن الائمه در آلماتی و مجتمع آموزشی ثامن الائمه آستانا

کشور قرقیزستان: مجتمع امام خمینی (ره) در بیشکک

کشور گرجستان: مجتمع فردوسی در تفلیس

کشور مالزی: مجتمع آموزشی و پرورشی امام خمینی در کوالالامپور

کشور اردن: مدرسه جمهوری اسلامی در امان

کشور لبنان: مجتمع‌های آموزشی شهید چمران 1 و2 در بیروت

READ  مزایا و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور کدامند؟

کشور قطر: سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی در دوحه

کشور پاکستان: مجتمع آموزشی امام حسین(ع) در اسلام آباد و کراچی

کشور کویت: سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی

کشور امارات: مدرسه ایرانی توحید و مجتمع آموزشی سلمان فارسی در دوبی

کشور هند: مدرسه ایرانیان دهلی

کشور عراق: مجتمع آموزشی و پرورشی جمهوری اسلامی ایران در اربیل و مدرسه حسینی ایرانیان در کربلا

قاره اروپا

کشور اتریش: مجتمع آموزش فارابی در وین

کشور ایتالیا: مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان

کشور اسپانیا: مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مادرید

کشور آلمان: مدرسه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در برلین و فرانکفورت ، مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مونیخ و هامبورگ

کشور دانمارک: مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در شهر کپنهاگ

قاره آفریقا

کشور تونس: مدرسه جمهوری اسلامی ایران در تونس

کشور سنگال: مدرسه جمهوری اسلامی ایران در داکار

کشور آفریقای جنوبی: مجتمع آموزشی امام خمینی در پروتوریا

قاره آمریکا

کانادا: مدرسه ایرانی فردوسی و مدرسه ایرانی دهخدا در مونترال ، مدرسه ایرانیان در ادمونتون و مدرسه فارسی شاه مقصودی در تورنتو و ونکوور

چه تفاوتی بین مدارس ایرانی خارج از کشور و مدارس خصوصی یا بین‌المللی وجود دارد؟

 وجه تمایز مدارس خصوصی و بین‌المللی با مدارس دولتی، هزینۀ تحصیل در این مدارس می‌باشد. به طور کلی، هزینۀ ثبت نام و تحصیل در چنین مدارسی بیشتر از هزینۀ تحصیل در مدارس دولتی و حتی برخی از مدارس ایرانی می‌باشد.

به این خاطر که در این مدارس، امکانات و خدمات ویژه‌ای به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که قابل مقایسه با مدارس دولتی نیست. از سوی دیگر، برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، حضور در این مدارس بسیار آسان خواهد بود.

مدرسه ایرنی در خارج از کشور
چه تفاوتی بین مدارس ایرانی خارج از کشور و مدارس خصوصی یا بین‌المللی وجود دارد؟

به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت به کشور فرانسه یا آلمان را دارید و از طرفی، فرزندان شما آشنایی کامل با زبان رسمی این کشور را ندارند، در صورت یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند در مدارس خصوصی و بین‌المللی یا شبانه ثبت نام کنند.

ضمن آنکه در مدارس بین‌المللی و خصوصی، موارد و مباحث درسی بسیار جامع‌تر و متنوع‌تر از برخی مدارس دولتی و ایرانی می‌باشند و از سطح کیفی بالایی نیز برخوردارند.

اگر شرایط و امکان حضور در هیچ یک از مدارس ذکر شده را نداشتید، می‌توانید با تهیۀ لیست مدارس ایرانی خارج از کشور مطابق با کشور مورد نظر، مدرسه ایرانی برای تحصیل فرزندانتان در خارج از کشور انتخاب کنید. بدین ترتیب، فرزندان شما برای حضور در مدرسه فارسی زبان، نیازی به آموزش زبان خارجی نخواهند داشت.

در صورت عدم دسترسی به مدارس ایرانی خارج از کشور چه باید کرد؟

نکتۀ قابل توجه در این خصوص، موقعیت مکانی و جغرافیایی مدرسه نسبت به موقعیت سکونت فعلی شما خواهد بود. در بسیاری از کشورها، تعداد مدارس ایرانی نسبت به ایرانیان مقیم این کشور به ویژه در شهرهای مهم و بزرگ کم است.

از همین رو، برخی از والدین به لحاظ طولانی بودن مسافت مدرسه تا محل سکونت، از ثبت نام فرزندانشان در مدارس ایرانی استقبال نخواهند کرد. ضمن آنکه، درک محیط جدید و برقراری ارتباط با افراد جدید، برای برخی از کودکان و نوجوانان، چندان آسان نیست!

مدرسه ایرانی در خارج از کشور
در صورت عدم دسترسی به مدارس ایرانی خارج از کشور چه باید کرد؟

تنها گزینه‌ای که در این شرایط خواهید داشت، ثبت نام فرزندانتان در مدارس آموزش از راه دور ایرانی و معتبر است. مدارس مجازی و پیشرفته‌ای که دارای امکانات، تجهیزات و خدمات گسترده و با کیفیت باشند. یکی از بهترین و معتبرترین مدارس مجازی در ایران که زیر نظر سازمان آموزش و پرورش می‌باشد، مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) است. این مدرسه پس از پایان دوران تحصیل دانش‌آموزان، به آنها مدرک رسمی و معتبر دیپلم اعطا خواهد کرد. ضمناً در هر کجای دنیا که باشید، امکان حضور در کلاس‌های آنلاین و مجازی این مدرسه را خواهید داشت. بنابراین، نگرانی از طولانی بودن مسافت یا موقعیت مکانی و جغرافیایی خود نخواهید داشت. همچنین در هر ساعت از شبانه‌روز امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین را خواهید داشت و می‌توانید از طریق پنل اختصاصی خود وارد کلاس مجازی شده و از آموزش بهره‌مند شوید.

READ  مدرسه ایرانی در فرانسه در مقایسه با مدرسه مجازی ایرانی

در مقایسه با مدارس ایرانی خارج از کشور، مدرسه آنلاین و آموزش از راه دور ثمین، از مزایا و ویژگی‌های بسیاری برخوردار است. به شکلی که هر ساله به تعداد دانش‌آموزان فرهیختۀ این مدرسه از سراسر دنیا افزوده می‌شود.

چرا تعداد دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور کمتر از مدارس مجازی ایرانی است؟

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره نمودیم، شرایط تحصیل در مدارس خارجی و شبانه‌روزی یا بین‌المللی، متفاوت از شرایط تحصیل در مدارس داخلی و مجازی ایرانی است. یکی از عمده تفاوت‌های موجود بین این مدارس، افزون بر سیستم آموزشی، هزینه‌های بالای تحصیل در این مدارس می‌باشد. در حالت کلی، با مهاجرت به کشورهای پیشرفته و مدرن، هزینۀ زندگی به نسبت کشور ایران، بسیار افزایش خواهد یافت. به شکلی که در اغلب مواقع پدر و مادر خانواده، هر دو مجبور به فعالیت در تخصص و شغل‌های مختلف خواهند شد.از همین رو، تامین هزینه‌های مازاد تحصیل برای فرزندانشان آسان و در مواقعی شدنی نیست!

مدرسه ایرنی در خارج از کشور
چرا تعداد دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور کمتر از مدارس مجازی ایرانی است؟

بنابراین، برای کاهش برخی از هزینه مانند هزینۀ تحصیل فرزندان، بهتر است آنها را در مدارس مجازی ایرانی ثبت نام کنند. به این خاطر که برای رفت و آمد آنها و همچنین لباس مدرسه و خوراک، هزینۀ جداگانه پرداخت نخواهند کرد. از طرفی، آنها در محیط اَمن خانه و در کنار والدین به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف می‌پردازند و بدین شکل، نظارت بیشتری بر روند یادگیری آنها خواهد شد.

فرزندان شما برای حضور در این مدرسه آنلاین ثمین (iranischool.com) نیازی به ارائۀ مدرک زبان نخواهند داشت. حتی در صورت تمایل فرزندانتان می‌توانند در این مدارس به یادگیری یکی از زبان‌های رسمی کشور مورد نظر بپردازند.

با وجود چنین قابلیت‌ها و امکاناتی در مدارس آموزش از راه دور ایرانی و با توجه به اینکه این نوع مدارس از لحاظ سطح کیفی بسیار بالا هستند، تعداد دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور رو به کاهش است.

مدارس آموزش از راه دور ایرانی نسبت به مدارس ایرانی خارج از کشور چه مزایایی دارند؟

  • مهمترین مزیت مدارس مجازی نسبت به مدارس ایرانی در خارج از کشور، آنلاین یا مجازی بودن کلاس‌ها می‌باشد. در واقع، دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های حضوری، باید در روز های مشخصی از هفته به مدرسه بروند. رفت و آمد به مدارس ایرانی که از محل سکونت آنها فاصلۀ زیاد دارد، برای همۀ دانش‌آموزان به ویژه مقاطع ابتدایی آسان نیست! با ثبت نام در مدارس مجازی، قطعاً از رفت و آمدهای مکرر به مدرسه و مسیرهای طولانی خلاص خواهید شد.
  • در مدرسه آنلاین ثمین، از زمان ثبت نام تا پایان دوران تحصیل، پشتیبان آموزشی همراه با والدین و دانش‌آموزان خواهد بود. او تمام سوالات و ابهامات ذهنی دانش‌آموزان و اولیاء را پاسخ خواهد داد. ضمن آنکه، نظارت مستمر و دقیق بر روند آموزش و یادگیری فرزندانتان انجام خواهد شد.
READ  بررسی چالش های مدرسه ایرانی در کرواسی
مدرسه ایرانی در خارج از کشور
مدارس آموزش از راه دور ایرانی نسبت به مدارس ایرانی خارج از کشور چه مزایایی دارند؟
  • به صورت ماهانه برای والدین گزارش کامل از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان ارسال می‌شود. با برگزاری آزمون‌های آنلاین و مشارکت دانش‌آموزان در این آزمون‌ها در طول ترم یا پایان ترم، میزان درک و یادگیری دانش‌آموزان سنجیده می‌شود. در نهایت، نتیجۀ آزمون نیز به اولیاء ارسال خواهد شد.
  • دانش‌آموزان مدرسه مجازی ثمین، پس از ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور می‌توانند از طریق پنل شخصی خود، به منابع و محتواهای درسی دسترسی داشته باشند. بدین ترتیب، اگر نسبت به یادگیری و درک برخی از مباحث درسی ابهاماتی داشته باشند، با مرور و بازبینی مجدد محتواها، ابهاماتشان رفع خواهد شد. البته با توجه به نیاز دانش‌آموزان، برای آنها کلاس‌های فوق برنامه از سوی مدرسین هر درس به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
مدرسه ایرانی در خارج از کشور
تعداد دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور
  • باید این نکته را نیز یادآور شویم که محتواهای آموزشی در این مدرسه بسیار متنوع و با کیفیت می‌باشند. تمامی مدرسین و اساتید حاضر در این مدرسه، از جدیدترین متدها و برنامه‌های آموزشی برای آموزش فرزندان شما استفاده می‌کنند. محتواهای آموزشی در قالب فیلم، تصویر، انیمیشن، ویدئو، جزوات درسی، نمونه سوالات مهم، نکات هر درس و . . . خواهند بود.
  • حتی اگر از کشور یا شهر فعلی محل سکونت خود، به شهر یا کشور دیگری سفر کنید، محدودیتی برای حضور در کلاس‌ها نخواهید داشت. تنها با در اختیار داشتن تبلت یا گوشی هوشمند و البته اینترنت پر سرعت، می‌توانید وارد کلاس آنلاین و مجازی شوید.
  • برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به انجام آزمایش‌های علمی و تحقیقاتی علاقه‌مند هستند، آزمایشگاه مجازی با امکانات و تجهیزات پیشرفته راه‌اندازی شده است. در مدرسه مجازی ثمین(iranischool.com) فرزندان شما می‌توانند به راحتی آزمایش‌های مختلف درسی را انجام دهند تا درک عمیق‌تری نسبت به مباحث درسی داشته باشند.
  • مهمتر از همه، دانش‌آموزان و اولیاء می‌توانند نسبت به عملکرد مدرسین، نحوۀ آموزش آنها، کیفیت سیستم آموزشی مدرسه مجازی و . . . نکته نظرات و انتقادات خود را بیان کنند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند در هر ساعات از شبانه‌روز با معلمین خود در ارتباط بوده و سوالات خود را از آنها بپرسند.

شرایط ثبت نام و هزینه

ثبت نام در مدرسه ایرانی اسکول، به راحتی قابل انجام است. زمانی که شما تصمیم گرفته اید که با بهترین مدرسه ایرانی در خارج از ایران راه خود را آغاز کنید به مدارک زیر نیازمند هستید.

شرایط عمومی ثبت نام:

  • تکمیل و ارائه برگه ثبت نام، انتخاب واحد و مقررات مدرسه
  • تصویر کارت ملی، شناسنامه (تمامی صفحات، پشت و رو) و گذرنامه دانش آموز
  • تصویر کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه والدین دانش آموز
  • 6 قطعه عکس 3*4 تمام رخ سال جاری با زمینه سفید و رعایت شئونات اسلامی دانش آموز
  • کارت اقامت دانش آموز(مهلت ارسال کارت اقامت برای ایرانی اسکول، 3 ماه پس از خروج از کشور است )
  • مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان پسر مشمول
  • آخرین کارنامه خالصه وضعیت با مهر مدرسه و تایید منطقه و کارنامه سنوات قبل با مهر مدرسه تایید منطقه
  • دفترچه سنجش سالمت جسمانی )برای دانش آموزانی که تحصیالت ابتدایی خود را در ایران آغاز کرده اند(
  • فیش واریز شهریه

هزینه ثبت نام، برای بسیاری از افراد مهم به شمار می‌آید. به دلیل تفاوتی که در هزینه ورود دانش آموزان هر سال وجود دارد، شما می‌توانید از راه های ارتباطی 09059716997 و یا 02144070730 تماس حاصل فرمایید.

ثمین، یکی از موسسه های آموزش مجازی قدرتمند حال حاضر ایران است. این موسسه، با داشتن امکانات مختلف و متنوع، برای موفقیت ایرانیان خارج از کشور برنامه ریزی تحصیلی را ایجاد کرده است. ثمین، به واسطه 20 سال سابقه در زمینه آموزش مجازی، تجربه و علم کافی برای مسیر موفقیت تحصیلی را از بر بوده و آماده است به شما و دانش آموزان شما کمک کند. این شما هستید که انتخاب می‌کنید ثمین در کنار شما قرار گیرد یا خیر. این شما هستید که تعیین می‌کنید، امکاناتی مانند کتابخانه مجازی، آزمایشگاه مجازی و به صورت کامل، مدرسه مجازی، برای دانش آموزان نتیجه بخش خواهد بود یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با پشتیبانی سایت تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی

1 نظر

پیام بگذارید

X