شور و شوق مدرسه ایرانی در آلمان | مدرسه اینترنتی ثمین

مدرسه ایرانی در آلمان

از  شرایط حضور در مدارس آلمان و مدرسه ایرانی در آلمان چه می‌دانید؟

کشور آلمان، از جمله کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در میان کشورهای اروپایی است که همه ساله افراد زیادی از کشورهای جهان به این کشور خوش آب و هوا مهاجرت می‌کنند. بیشتر ایرانیان مقیم این کشور برای ادامه تحصیل یا فعالیت در یک حرفه یا شغل به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

قطعاً این افراد علاوه بر موفقیت شغلی و تحصیلی خود، به آیندۀ تحصیلی فرزندانشان نیز اهمیت خواهند داد. به همین دلیل ممکن است فرزندان خود را در مدرسه ایرانی در آلمان ثبت نام کنند.

البته برخی از خانواده‌ها نیز در صورت برخورداری از شرایط لازم، می‌توانند فرزندانشان را در مدرسه دولتی یا خصوصی در آلمان ثبت نام کنند. به هر شکل، برای والدین ایرانی، ادامه تحصیل فرزندان بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

مدرسه ایرانی در آلمان
از  شرایط حضور در مدارس آلمان و مدرسه ایرانی در آلمان چه می‌دانید؟

پیش از حضور در مدرسه آلمانی، باید به زبان آلمانی آشنا باشید!

ناگفته نماند در کشور آلمان علاوه بر مدارس دولتی و خصوصی، مدارس شبانه‌روزی یا بین‌المللی نیز وجود دارد. به طور کلی، شهریۀ این نوع مدارس به دلیل ارائۀ خدمات و امکانات بیشتر به دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان خارجی زیاد است.

لازم به ذکر است که نظام آموزشی کشور آلمان بسیار قوی و به روز می‌باشد. ضمن آنکه، پس از پایان دوران تحصیل، دانش‌آموزان به دلیل کسب مهارت و دانش کافی، آیندۀ شغلی خوب و موفقی خواهند داشت. از سوی دیگر، با تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان یا مدارس خصوصی و شبانه‌روزی، شرایط دانش‌آموزان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و شناخته شدۀ آلمانی نیز بهتر خواهد شد. آنها شانس بهتر و شرایط مناسبی برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر سایر کشورها خواهند داشت. نکتۀ قابل توجه اینکه، برای حضور در مدارس دولتی و رایگان در آلمان، باید به زبان ملی و اصلی این کشور یعنی زبان آلمانی مسلط باشید. در صورت عدم آشنایی با این زبان، شرایط تحصیل در مدارس دولتی برای شما سخت و غیرممکن خواهد بود!

READ  مدارس ایرانی خارج از کشور

به جای ثبت نام در مدرسه ایرانی در آلمان، مدرسه مجازی ثمین را انتخاب کنید!

از سوی دیگر، برای حضور در مدارس ایرانی در آلمان، فرزندان شما نیازی به تسلط یا آشنایی با زبان آلمانی نخواهند داشت. این مزیتی است که در صورت ثبت نام در این مدارس، از آن بهره‌مند خواهید شد. هر چند تعداد مدارس ایرانی در این کشور به نسبت تراکم جمعیت ایرانیان در شهرهای مختلف آلمان کم است! اما از نظر برخی از والدین ایرانی، این تنها راه ادامه تحصیل فرزندانشان در یک کشور خارجی است!

باید به آن دسته از والدینی که چنین تفکر و نظری دارند، یادآوری کنیم که مدارس آموزش از راه دور ایرانی در هر کجای دنیا که باشید، شرایط ادامه تحصیل فرزندان شما را فراهم خواهند کرد. مدرسه آنلاین و مجازی ثمین (iranischool.com) یکی از بهترین و خوش سابقه‌ترین مدارس مجازی است. دانش‌آموزان ایرانی در هر مقطع تحصیلی و در هر کجای کشور آلمان که باشند، می‌توانند به صورت مجازی در این مدرسه ثبت نام کرده و به تحصیلات خود ادامه دهند.

مدرسه ایرانی در آلمان
به جای ثبت نام در مدرسه ایرانی در آلمان، مدرسه مجازی ثمین را انتخاب کنید!

بدین ترتیب، اگر والدین در شهرهای دور از مدارس ایرانی سکونت داشته باشند، نگرانی از جهت آیندۀ تحصیلی و موفقیت تحصیلی فرزندانشان نخواهند داشت. همچنین درگیر رفت و آمد به شهرهای مختلف، برای ثبت نام فرزندانشان نخواهند شد.

آیا هزینه‌های ثبت نام در  مدرسه مجازی بیشتر است یا هزینه‌های مدرسه ایرانی در آلمان؟

به طور کلی، هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور آلمان در مقایسه با کشور ایران، بسیار بالا است. البته میزان این هزینه‌ها، به شرایط و سبک زندگی هر خانواده یا فرد بستگی دارد. اما در حالت کلی، هزینه‌های زندگی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به نسبت کشورهای در حال توسعه زیاد می‌باشد. به همین خاطر است که برخی از خانواده‌ها، در سال‌های اول مهاجرت به کشور آلمان، ممکن است وضعیت مالی خوبی نداشته باشند. در این شرایط، تامین هزینه‌های تحصیلی فرزندان نیز سخت است.

حتی برخی از خانواده‌های ایرانی به دلیل عدم دسترسی آسان به مدارس ایرانی در آلمان، از ثبت نام فرزندان خود در این مدارس اجتناب می‌کنند. در چنین شرایطی، اغلب آنها برای کاهش هزینه‌های مختلف، فرزندانشان را مدرسه مجازی ایرانی ثبت نام خواهند کرد. در این صورت علاوه بر صرفه‌جویی در هزینۀ ثبت نام، از لحاظ تامین سایر هزینه‌های تحصیل مانند سرویس مدرسه، خوراک، لوازم‌التحریر، پوشاک و . . . مُعاف خواهند شد.

READ  آیا ثبت نام در مدرسه ایرانی در کویت با استقبال زیادی روبرو بوده است؟
مدرسه ایرانی در آلمان
آیا هزینه‌های ثبت نام در  مدرسه مجازی بیشتر است یا هزینه‌های مدرسه ایرانی در آلمان؟

با توجه به اینکه، مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) شرایطی فراهم کرده است که والدین می‌توانند در کنار فرزندان خود بر روند تحصیلی آنها نظارت بیشتری داشته باشند. از این جهت، دانش‌آموزان دقت بیشتری بر یادگیری دقیق مطالب خواهند داشت. در پایان تحصیلات متوسطه نیز به آنها مدرک معتبر و رسمی دیپلم ارائه خواهد شد.

همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از دانش‌آموزان بنا به دلایل مختلف از حضور در مدارس جدید استقبال نخواهند کرد. به همین دلیل، برای آنکه دانش‌آموزان و فرزندان شما از تحصیل دور نشوند و با شور و انگیزۀ بیشتر در کلاس‌های درس حاضر شوند، مدرسه آنلاین ثمین امکانات و تمهیدات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته است. در بخش بعدی این مقاله به ویژگی‌ها و مزایای مهم و برجستۀ این مدرسه اشاره خواهیم کرد.

چه خدمات و امکانات خاصی در مدرسه مجازی نسبت به مدرسه ایرانی در آلمان وجود دارد؟

استقبال دانش‌آموزان از مدارس آموزش از راه دور ایرانی در مقایسه با مدارس ایرانی در آلمان بیشتر بوده است!

در بخش‌های قبلی این مقاله، به برخی از این دلایل اشاره کرده‌ایم. اما آنچه که باعث افزایش تعداد دانش‌آموزان مدرسه آموزش از راه دور ثمین (iranischool.com) شده است، تنها مجازی یا آنلاین بودن کلاس‌های این مدرسه نیست!

بلکه، تجهیزات، خدمات و امکانات به روز و کاربردی است که در این مدرسه برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی فراهم شده است.

با توجه به اینکه، مدرک رسمی دیپلم ارائه شده از سوی مدرسه ثمین، تحت نظارت سازمان آموزش و پرورش می‌باشد و قابل استعلام از مراکز، سازمان‌ها و ارگان‌های معتبر نیز است. پیش از آنکه فرزندان خود را در مدرسه آنلاین ثمین ثبت نام کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً بخش بعدی را با دقت مطالعه کنید تا نسبت به ویژگی‌های برتر این مدرسه در مقایسه با مدرسه ایرانی در آلمان بیشتر آشنا شوید.

مدرسه ایرانی در آلمان
چه خدمات و امکانات خاصی در مدرسه مجازی نسبت به مدرسه ایرانی در آلمان وجود دارد؟

مقایسۀ مزایا و خدمات ارزندۀ مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) با مدرسه ایرانی در آلمان

  • نظارت دقیق و پشتیبانی آموزشی مستمر

تمام فعالیت‌ها و عملکرد دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی از سوی معلمین و پشتیبان آموزشی مورد ارزیابی و نظارت دقیق قرار می‌گیرد. نحوۀ درس خواندن و ارائۀ تمرینات کلاسی، میزان مشارکت در فعالیت‌ها و گفتگوهای کلاسی، از جمله مواردی هستند که نظارت دقیق و مستمر بر آنها انجام خواهد شد. از طرفی، پشتیبان آموزشی از زمان ثبت نام تا پایان سال تحصیلی یا دوران تحصیلی، پاسخگوی سوالات والدین و دانش‌آموزان خواهد بود.

READ  تحصیل در مدارس ایرانی در اروپا
  • صرفه جویی در زمان و حذف محدودیت‌های جغرافیایی و مکانی

علاوه بر اینکه خیال والدین و دانش‌آموزان از رفت و آمدهای مُکرر به مدرسه آسوده خواهد شد. از حضور در مکان‌ها یا شهرهای مختلف آلمان برای سکونت نیز دغدغه‌ای نخواهند داشت!

در واقع، شما در هر کجای کشور آلمان یا سایر کشورهای اروپایی، آمریکایی یا آسیایی که باشید، به راحتی می‌توانید وارد سامانۀ مدرسه مجازی ثمین شوید. ضمن آنکه در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید وارد سامانه شده و در کلاس‌ها شرکت کنید. بنابراین، هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای حضور در کلاس‌های مجازی و آنلاین نخواهید داشت.

  • امکان دسترسی به محتواهای با کیفیت و منابع آموزشی متنوع

شاید در مدرسه ایرانی در آلمان، دسترسی به منابع درسی محدود باشد! اما در مدرسه آموزش از راه دور ثمین، شما به منابع درسی مختلف و معتبر و همچنین محتواهای آموزشی متنوع و ارزشمند دسترسی خواهید داشت.

این مزیت مهمی است که مدارس مجازی نسبت به مدارس حضوری یا سنتی دارند. دانش‌آموزان مدرسه مجازی، پس از پایان هر جلسه، می‌توانند از طریق پنل شخصی خود به منابع و محتوای آموزشی دسترسی داشته و دروس خود را مجدداً بررسی کنند.

با توجه به اینکه، محتواهای درسی ممکن است به صورت ویدئو، فیلم، انیمیشن، تصویر، pdf و . . . باشند. با ادامۀ این روند، تمرکز بر یادگیری دقیق دروس و مباحث مختلف در دانش‌آموزان افزایش خواهد یافت.

مدرسه ایرانی در آلمان
امکان دسترسی به محتواهای با کیفیت و منابع آموزشی متنوع
  •  ارزشیابی تحصیلی و ارسال گزارش از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان به والدین

برای آنکه والدین نسبت به روند یادگیری فرزندان خود مطلع شوند، در پایان هر ماه، یک گزارش از شرایط تحصیلی دانش‌آموز به اولیاء ارسال خواهد شد. همچنین در طول ترم، پس از حضور دانش‌آموزان در امتحانات میان ترم و پایان ترم، نتیجۀ امتحانات در قالب گزارش تحصیلی به والدین ارسال می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند نسبت به نحوۀ تدریس معلمین و عملکرد پشتیبان آموزشی و مشاوره تحصیلی نظرات خود را اعلام کنند.

  • امکان برگزاری کلاس‌های فوق برنامه

در طول سال تحصیلی، برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، کلاس‌های آنلاین آموزشی و همچنین کلاس‌های آنلاین رفع اشکال برگزار خواهد شد. در این جلسات، معلمین نسبت به رفع اشکالات و ابهامات دانش آموزان تلاش خواهند کرد.

  • استفاده از کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های مجازی

با ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین، از آزمایشگاه مجازی این مدرسه برای انجام آزمایش‌های ذکر شده در کتب مختلف می‌توانید استفاده کنید. طراحی و پیاده‌سازی آزمایشگاه مجازی مدرسه ثمین به شکلی است که دانش‌آموز می‌تواند تمام مراحل را به خوبی انجام داده و نتیجۀ نهایی را ببیند. این امکانات به ندرت در مدرسه ایرانی در آلمان برای همۀ دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر، برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به کتب مختلف، کتابخانۀ مجازی طراحی و اجرا شده است. در صورت تمایل دانش‌آموزان می‌توانند پس از ثبت نام به کتب غیر درسی یا درسی دسترسی داشته باشند.

راه های ارتباطی

3 نظرات

  • ژیلا

    23 فروردین 1402 - 3:52 ب.ظ

    سلام هزینه این مدارس چگونه است ؟ و آیا کسی که زبان آلمانی اصلا بلد نیست بصورت مجازی می‌تواند در این مدرسه آلمانی را آموزش با کیفیت ببیند دختر من پاسپورت آلمانی دارد ولی کل عمرش ایران زندگی کرده و در حال حاظر کلاس نهم است و قرار بود بعد از دیپلم بیاد که با وضعیت بوجود آمده در مدارس ناگهان تصمیم به مهاجرت داریم
    هزینه و شرایط ثبت نام و شرایط بعداز دیپلم برای دانشگاه معتبر قبول شدن چگونه است
    کالج باید برود ?

    • admin

      6 اردیبهشت 1402 - 1:36 ب.ظ

      سلام و وقت بخیر
      برای اطلاع از جزییات ثبت نام و هزینه ها به شماره واتس آپ
      ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+
      پیام بدید

  • علیرضا

    11 تیر 1402 - 10:34 ق.ظ

    سلام به نظر من اصلا مدارس آلمانی مناسب دانش آموزان ایرانی نیستن چون خیلی نژاد پرستن😡

پیام بگذارید

X