مدرسه ایرانی در دبی

مدرسه ایرانی در دبی

دبی یکی از شهرهای پر زرق‌وبرق و تجملی دنیاست که از ترکیب فرهنگ‌های مختلف و سیستم آموزشی عالی تشکیل شده است و فرصت عالی را برای ادامه تحصیل ساکنان فراهم کرده است. ازآنجایی‌که امارات متحده عربی به‌ویژه منطقه شیخ‌نشین آن از زمان‌های گذشته موردتوجه ایرانیان بوده و تعداد بسیاری از هم‌وطنان به این شهر مهاجرت کرده‌اند، مدرسه ایرانی در دبی باهدف آموزش فرزندان ایرانیان تأسیس شده است. در برخی موارد عدم دسترسی به مدارس حضوری موجب شد تا آموزش‌های آنلاین از طریق طراحی و ساخت مدرسه اینترنتی طی سال‌های اخیر رواج پیدا کند.

مدرسه ایرانی در دبی

معرفی دبی و شرایط زندگی در آن

دبی یکی از شهرهای تجملاتی و پر طرف‌دار در کل دنیا به‌حساب می‌آید. باتوجه‌به ویژگی‌های این منطقه جغرافیایی سالانه تعداد بسیاری از ایرانیان به‌قصد مهاجرت و دریافت اقامت در این شهر به بهانه‌های مختلف از جمله پیداکردن فرصت‌های شغلی برتر و استاندارد یا ادامه تحصیل به این شهر سفر می‌کنند. این امر موجب شده تا دبی به‌عنوان پنجمین شهر مهاجرپذیر بین‌المللی شناخته شود.

ویژگی‌های متعدد دبی از جمله موارد زیر باعث شد تا ایرانیان این شهر را به‌عنوان خانه دوم و محل سکونت خود انتخاب کنند.

  • جذابیت‌های اقتصادی
  • بالابودن استانداردهای زندگی به علت وجود جرم و جنایات کم و قدرت خرید بالا در بین مردم به علت عدم پرداخت مالیات توسط ساکنان
  • ثبات نسبی سیاسی
  • استفاده از زیرساخت‌های مدرن در تولید سازه‌ها
  • آب‌وهوای عالی
  • وجود فرصت‌های شغلی مناسب در بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی صاحب‌نام و برند باتوجه‌به فعالیت کمپانی‌های مختلف جهانی در دبی
  • عدم دریافت مالیات از میزان درآمد سالانه و امکان کسب درآمد بالا با توجه‌ به این موضوع
  • وجود استانداردهای تحصیلی باکیفیت بالا و به‌روز
  • متنوع بودن زندگی اجتماعی به دلیل وجود مراکز تفریحی و سرگرمی متعدد مانند ورزشگاه‌ها، کلوب‌ها، رستوران‌ها و…
  • دسترسی آسان به دبی از طریق وجود پروازهای جهانی
  • تسلط افراد ساکن در دبی به دو زبان انگلیسی و عربی
  • فرهنگ و مذهب مردم مشابه با ایران

بررسی هزینه زندگی و تحصیل در دبی

مدرسه ایرانی در دبی

مؤسسه‌های آموزشی در امارات متحده عربی می‌توانند هزینه‌های تحصیلی خود را بر اساس محل و موقعیت جغرافیایی مرکز تعیین و در اختیار خانواده‌ها قرار دهند. سایر فاکتورهای تأثیرگذار بر شهریه و هزینه‌های تحصیلی، سطح و مقطع آموزشی است که فرد انتخاب می‌کند. علاوه بر این ازآنجایی‌که شهر دبی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا به‌حساب می‌آید و از استاندارهای بالای زندگی برخوردار است، هزینه‌های جانبی گزافی را برای اقامت و زندگی در این شهر باید پرداخت کنید که شهریه مدرسه نیز جزئی از آن خواهد بود. سایر عوامل مؤثر در تعیین هزینه تحصیل در مقاطع مختلف مدارس دبی عبارت‌اند از:

  • نوع مدرسه
  • امکانات و تجهیزات مدرسه
  • فعالیت‌های فوق‌برنامه اجرایی
  • امکانات تحصیلی

حضور در مدارس ایرانی نیز از جهت پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد، شهریه ثبت‌نام در مدارس، استفاده از تجهیزات آموزشی برای تحصیل و… موجب می‌شود تا خانواده‌ها با هزینه‌های جانبی متعددی مواجه شوند. شرکت در کلاس‌های آنلاین مدارس اینترنتی یا از راه دور مانند مدرسه اینترنتی ثمین کمک می‌کند تا در پرداخت بسیاری از این هزینه‌های صرفه‌جویی شود.

READ   مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی در دبی

دریافت ویزای تحصیلی از جمله مهم‌ترین مدارک لازم برای حضور در این شهر برای ادامه تحصیل است. داشتن ویزا کمک می‌کند تا به‌راحتی برای مدت‌زمان معلومی در این کشور حضور داشته باشید. ویزای تحصیلی امارات به‌صورت یک‌ساله صادر شده و پس از سپری‌کردن یک دوره تحصیلی در صورت تمایل برای ادامه تحصیل در مراکز آموزشی دبی می‌توانید مجدد آن را تمدید کرده و در دبی اقامت داشته باشید.

از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی دوبی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ارائه اصل و کپی گذرنامه
  • ارائه نامه پذیرش در مدارس یا مراکز تحصیلات تکمیلی امارات
  • ارائه ۱۲ قطعه عکس
  • ارائه مدارک محل اقامت به مدرسه یا دانشگاه
  • ارائه گواهی پزشکی صادر شده از یکی از مراکز درمانی و بهداشتی مورد تأیید دولت دبی
  • ارائه مدارک توانایی مالی به‌منظور پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیلی در امارات

از نکات قابل‌توجه در هنگام دریافت ویزای تحصیلی در دبی این است که شرایط مدارس و ایالات امارات در ارائه ویزا به افراد متفاوت از یکدیگر خواهد بود. مدارک گفته شده از جمله اسناد تأیید شده و مورد نیاز است. ممکن است در برخی مدارس، سایر مدارک تکمیلی نیز جهت ثبت‌نام لازم باشد.

سیستم آموزشی امارات متحده عربی شرایطی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده تا بتوانند در کنار تحصیل خود برای پرداخت هزینه‌های زندگی، شغل پاره‌وقت نیز داشته باشند. برای انجام این کار لازم است تا دانش‌آموزان مجوز موردنیاز را از کالج یا مدرسه خود دریافت کنند. فراگیران می‌توانند در مراکز علمی، کتابخانه‌ها و قسمت‌های اداری مشغول به کار شوند. اجرای این روند طبق مقررات تعیین شده در دبی به‌صورت ۱۵ ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و ۴۰ ساعت در هفته برای زمان تعطیلات خواهد بود.

بررسی نظام آموزشی دبی

مدرسه ایرانی در دبی

همراه با ساخت شهر جدید امارات متحده عربی، سیستم آموزشی دبی نیز توسعه پیدا کرد و به‌صورت کارآمد در اختیار شهروندان قرار گرفت. از مهم‌ترین اولویت‌های دبی، آموزش همیشگی بوده است که تا به الان نیز ادامه دارد. نوآوری و ایجاد خلاقیت در تمام سطوح و مقاطع تحصیلی ایجاد شده است. این روند پیشرفت موجب شد تا بهترین دانشگاه‌های جهان در امارت متحده عربی تأسیس شده و در نتیجه دانشجویان بااستعداد از سرتاسر دنیا توسط این مراکز پذیرش خواهد شد.

نظام آموزشی دبی به سه سطح زیر تقسیم می‌شود:

مدارس دولتی با آموزش دروس به زبان عربی

مدارس خصوصی با به‌کارگیری ۱۵ برنامه درسی متفاوت از یکدیگر برای دانش‌آموزان و ایجاد امکان یادگیری برای آن‌ها طبق برنامه آموزشی کشورهای توسعه‌یافته مانند بریتانیا، هند و ایالت متحده آمریکا که موجب شده تا درصد بسیاری از فراگیران در مدارس خصوصی مشغول به تحصیل باشند.

مؤسسات آموزش عالی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم آموزشی امارات متحده عربی، امکان تحصیل رایگان و اجباری بودن برای دانش‌آموزان دختر و پسر در مدارس دولتی در مقاطع تحصیلی ابتدایی و دبیرستان است. زبان‌اصلی آموزش‌ها عربی بوده و از زبان انگلیسی به‌صورت یکسان در مدارس استفاده می‌شود.

READ  بررسی مدرسه ایرانی در ژاپن

مدارس دولتی در دبی در ۴ سطح مختلف دسته‌بندی می‌شوند:

  • پیش‌دبستان از سن ۳ تا ۵ سالگی
  • ابتدایی برای سنین ۶ تا ۱۰ سال
  • متوسطه مقدماتی از ۱۱ تا ۱۳ سالگی
  • متوسطه تکمیلی از ۱۴ تا ۱۸ سالگی

باتوجه‌به توضیحات داده شده پیرامون مدارس دولتی، تعداد بسیاری از مهاجرین از جمله ایرانیان تلاش می‌کنند تا برای ادامه تحصیل فرزندان خود، مدارس خصوصی یا مدرسه ایرانی در دبی را انتخاب کنند. این مسئله در ارائه آموزش‌ها باکیفیت بالا تأثیر به سزایی در روند پیشرفت دانش‌آموزان به همراه دارد. دانش‌آموزان تحصیل‌ کرده در مقاطع مختلف از آموزش‌های قوی بهره‌مند شده به‌نحوی‌که سطح مدارس امارات متحده عربی در جهان بالاترین رتبه آموزشی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدارس بین‌المللی

از دیگر گزینه‌هایی که خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندان خود می‌توانند انتخاب کنند، مدارس بین‌المللی است که آموزش‌های خود را بر اساس استاندارد و سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکا اجرا می‌کنند. حضور در این مدارس امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر دنیا را فراهم می‌کند. زبان استفاده شده در این مدارس، انگلیسی است.

مدرسه ایرانی در دبی

باتوجه‌به وضعیت اقتصادی مناسب دوبی تعداد بسیاری از ایرانیان باهدف کسب فرصت شغلی مناسب اقدام به مهاجرت به این شهر زیبا و پر زرق‌وبرق می‌کنند. از طرفی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی والدین، فراهم‌کردن شرایط برای ادامه تحصیل فرزندان خود در مدارس دبی است. ازآنجایی‌که مدارس دولتی تمامی آموزش‌های خود را به زبان عربی ارائه می‌دهند، ایرانیان می‌توانند از مدارس خصوصی با پرداخت هزینه‌های بالا یا مدرسه ایرانی در دبی استفاده کنند.

پر خرج بودن هزینه‌های زندگی در دبی باتوجه‌ به اینکه از گران‌ترین شهرهای جهانی به‌حساب می‌آید منجر به این می‌شود تا ایرانیان بیشتر به انتخاب مدرسه ایرانی در دبی روی‌آورند. عمده‌ترین مشکلی که والدین ممکن است با آن مواجه شوند، عدم دسترسی آسان به این مدارس برای ادامه تحصیل است. پیشنهاد ما به شما انتخاب مدرسه اینترنتی یا از راه دور است که دانش‌آموزان بتوانند به‌صورت غیرحضوری در کلاس‌ها شرکت کرده و دیگر نگران تحصیل و آموزش دروس خود نباشند.

معرفی مدارس ایرانی در دبی

حضور گسترده ایرانیان در امارات متحده عربی موجب شد تا وزارت آموزش‌وپرورش جهت تأمین و رفاه حال ایرانیان مهاجر در این کشور، مدرسه ایرانی در دبی را باهدف آموزش فرزندان طبق نظام آموزشی داخلی و به زبان فارسی را در نقاط مختلف آن تأسیس کند. از جمله این مدارس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدرسه ایرانی توحید در دبی

مدرسه ایرانی در دبی

تمامی دانش‌آموزان این مدرسه از سطح بالایی در آموزش برخوردار هستند. مدرسه ایرانی توحید در دبی در دو بخش دختران و پسران پذیرش دارد. مجموعه آموزشی توحید ویژه دختران در امارات است که در هر سه دوره ابتدایی، متوسطه مقدماتی و تکمیلی اقدام به ثبت‌نام می‌کند. رشته‌های ریاضی و علوم‌تجربی در متوسطه تکمیلی ارائه می‌شود.

مدرسه ایرانیان

این مدرسه آموزش‌های خود در سطوح متوسطه مقدماتی و تکمیلی را باکیفیت بالا ارائه می‌دهد. مشارکت والدین در این مدرسه از نکات قابل‌توجه است. این مجموعه آموزشی به‌صورت خصوصی و غیردولتی اداره می‌شود.

READ  آیا با مشکلات و سختی های ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد آشنا هستید؟

مدرسه خدیجه کبری

مدرسه ایرانی دخترانه خدیجه کبری در دوبی از کیفیت بالایی در آموزش دروس متوسطه برخوردار است. محیط وسیع، شاد، برگزاری فعالیت‌های متنوع آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری نیروهای دلسوز و باتجربه از جمله ویژگی‌های مدرسه خدیجه کبری است.

مدرسه سلمان فارسی

در این مدرسه علاوه بر آموزش دروس به مسائل مهارت‌های فردی و رشد آن‌ها و هم چنین رسیدگی به مسائل بهداشتی پرداخته می‌شود. این مجموعه آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه تکمیلی پذیرش دانش‌آموز دارد. از طرفی شرایطی را برای امکان تحصیل دانش‌آموزان استثنایی نیز فراهم کرده است.

مدرسه ادب

یکی از نکات مهم آموزشی در مدرسه ایرانی در دبی با نام ادب، آموزش دروس ریاضی و علوم با سطح کیفی بسیار بالا و چشمگیر است. ارائه مهارت‌های یادگیری در سطح بالا از دیگر مشخصه‌های این مدرسه ایرانی در دبی است. این مدرسه از جمله مدارس غیردولتی ایرانی در خارج از کشور است. سیستم آموزشی آن به‌صورت دوزبانه و بین‌الملل است.

مدرسه امام خمینی

مدرسه واقع شده در منطقه ابوظبی که به‌صورت دولتی بوده و بیشتر تمرکز بر مهارت‌های فردی و رشد آن در بین دانش‌آموزان است.

مدارس اینترنتی و مزایای استفاده از آن‌ها

مدرسه ایرانی در دبی

باتوجه‌به مطالب گفته شده، زندگی و تحصیل در دبی موجب پرداخت هزینه‌های گزاف می‌شود. از طرفی عدم دسترسی آسان به مدرسه ایرانی در دبی باعث می‌شود تا تعداد بسیاری از والدین با نگرانی مواجه شده و در انتخاب مدارس اماراتی دچار سرگردانی شوند.

طراحی و تأسیس مدارس اینترنتی و آموزش از راه دور یکی از بهترین راهکارهای آموزش‌وپرورش در جهت رشد و ایجاد امکان ادامه تحصیل برای این دسته از دانش‌آموزان است. مدرسه اینترنتی مانند ثمین شرایطی را مهیا کرده تا فراگیران بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس‌های درس بتوانند از هر کجای دنیا در کلاس حاضر شده و درس مربوطه را فرابگیرند.

مدرسه از راه دور ثمین برای ایرانیان داخل و خارج از کشور شرایط یکسانی را فراهم کرده تا دانش‌آموزان و والدین آن‌ها بدون دغدغه بتوانند آموزش دروس را زیر نظر نظام آموزشی داخل ایران و متناسب با امکانات و تجهیزات و برنامه آموزشی کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته دریافت کنند.

از جمله مزایای ثبت‌نام در مدارس از راه دور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی و صرفه‌جویی در پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد
  • امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین
  • تشکیل کلاس‌های رفع اشکال
  • ایجاد تعامل دوسویه بین معلم و دانش‌آموز
  • ارائه بسته‌ها و منابع آموزشی متنوع از جمله فیلم‌های آموزشی، تصاویر، متن‌های درسی و…
  • ارائه گزارش تحصیلی به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها
  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر پایان دوره

سخن پایانی

طی سال‌های اخیر دبی به‌عنوان شهر پر بازدید با اقتصاد پیشرفته شناخته می‌شود. ازاین‌رو تعداد بسیاری از ایرانیان باهدف کسب فرصت شغلی مناسب و سودآور به این شهر مهاجرت می‌کنند. داشتن درآمد بالا بدون پرداخت مالیات و ویژگی‌های دیگر باعث شده تا افراد بسیاری امارات متحده عربی را به‌عنوان مقصد مهاجرتی و ساکن شدن در آن انتخاب کنند. نگرانی از مسئله ادامه تحصیل فرزندان در این شهر موجب شد تا مدرسه ایرانی در دبی به‌منظور آموزشی ایرانیان مقیم به زبان فارسی تأسیس شود. هرچند تعداد قابل‌قبولی مدرسه ایرانی در مناطق مختلف دبی تأسیس شده است؛ اما همچنان تعدادی از والدین به علت عدم دسترسی آسان به دلیل بعد مسافتی نمی‌توانند از مدرسه ایرانی در دبی استفاده لازم را داشته باشند.مدرسه اینترنتی ثمین، شرایطی را مهیا کرده تا دانش‌آموزان ایرانی داخل یا خارج از کشور بدون بعد مسافتی در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و مدرک معتبر بین‌المللی را دریافت کنند.

راه های ارتباطی

7 نظرات

  • ناشناس

    28 تیر 1402 - 1:40 ب.ظ

    هزینه ی زندگی تو دبی چطوریه کسی هست بگه

    • admin

      29 تیر 1402 - 12:00 ق.ظ

      با شماره واتساپی ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+ تماس بگیرید

  • آسنا

    28 تیر 1402 - 1:42 ب.ظ

    هزینه ی ثبت نام تو مدرسه مجازی شما چقدر؟

    • admin

      29 تیر 1402 - 12:01 ق.ظ

      با شماره واتساپی ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+ تماس بگیرید

  • علی

    28 تیر 1402 - 2:54 ب.ظ

    خیلی عالی بود

    • admin

      29 تیر 1402 - 12:04 ق.ظ

      ممنون از شما

  • admin

    29 تیر 1402 - 12:09 ق.ظ

    ممنون از شما که نظرتون رو در رابطه مدرسه ایرانی در دبی گفتین

پیام بگذارید

X