مدرسه ایرانی در گرجستان

مدرسه ایرانی در گرجستان

وجود استاندارد‌های آموزشی در درجات بالا در کشور گرجستان موجب شده تا آموزش در مدارس ایرانی گرجستان نیز به‌عنوان بهترین در دنیا شناخته شود. تحصیل در تمامی مقاطع آموزشی از ابتدایی گرفته تا پیان متوسطه برای هر دانش‌آموز در این مدارس امکان‌پذیر است. ایرانیان مهاجر می‌توانند فرزندان خود را با خیال آسوده جهت تحصیل باکیفیت آموزشی مانند داخل کشور به مدارس ایرانی در گرجستان بفرستند.

مدرسه ایرانی در گرجستان

معرفی مدرسه ایرانی درگرجستان

هرچند گرجستان وسعت کمتری نسبت به سایر کشور‌ها دارد، اما بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت را در خود جای‌داده است. موقعیت استراتژیک این کشور به دلیل قرارگرفتن بین اروپا، آسیا و خاورمیانه موجب شده تا افراد جهت تحصیل این کشور را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنند. در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی و توسعه‌یافته، هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان کمتر است.

باتوجه‌به اینکه کشور گرجستان یکی از مقاصد ایرانیان برای مهاجرت است، فراهم‌کردن شرایط ویژه و امکان ادامه تحصیل برای فرزندان آن‌ها دارای اهمیت ویژه است. وجود گزینه‌های مختلف برای تحصیل در این کشور باعث می‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به دنبال بهترین گزینه باشند. از طرفی فراهم‌کردن شرایط تحصیلی از دوره پایه تا تحصیلات عالی در کشور گرجستان، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های تحصیلی در این کشور، امکان کسب اقامت و زندگی دانشجویی موجب شده تا افراد بسیاری گرجستان را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنند.

باتوجه‌به این مسأله که در دنیای کنونی تعداد مدارس ایرانی خارج از کشور که فعالیت داشته باشند به کمترین میزان خود رسیده است، شرایط برای اینکه دانش‌آموزان ایرانی بتوانند برای تحصیل و دریافت آموزشی باکیفیت مانند مدارس داخلی بهره‌مند شوند، سخت و دشوارتر شده است. هرچند کشور گرجستان از جمله معدود کشور‌هایی به شمار می‌رود که توانسته مدرسه ایرانی را در خود بنا کرده تا فرزندان ایرانی بتوانند با خیال راحت طبق برنامه آموزشی قبلی خود به ادامه آن مشغول شوند.

یکی از نکات مهم جهت تحصیل در گرجستان، عدم دریافت ویزای تحصیلی برای دانش‌آموزانی است که با خانواده مهاجرت کرده‌اند، در غیر این صورت نیاز است تا این ویزا برای او تهیه گردد.

برای تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان می‌توانید با رعایت شرایط و ارائه مدرک معتبر، مشغول به تحصیل شوید. ایرانیانی که به گرجستان مهاجرت می‌کنند می‌توانند به سه روش از مدارس برای فرزندان خود استفاده کنند:

1.مدارس دولتی گرجستان

مدارس دولتی در گرجستان

این نوع مدارس با کمترین امکانات شرایطی را فراهم کرده‌اند تا دانش‌آموزان بتوانند تحصیل خود را ادامه دهند. آموزش در این مدارس به زبان گرجی بوده و مستلزم آن است تا افراد این زبان را قبل از ورود به مدرسه آموزش ببینند.

READ  محتواي چند رسانه اي

2.مدارس خصوصی گرجستان

شرایط در مدارس خصوصی کمی متفاوت‌تر از مدارس دولتی خواهد بود. باتوجه‌به پرداخت هزینه‌ای که در مدارس خصوصی گرجستان انجام می‌شود، امکانات و تجهیزات بهتری در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا آموزش‌های لازم را کسب کنند. در این بخش والدین وظیفه دارند پس از بررسی‌های لازم و کسب اطلاعات مفید بتوانند مدرسه مناسب را برای فرزند خود انتخاب کنند. تحصیل در این مدارس نیز به زبان گرجی انجام می‌شود که دانش‌آموز باید تا حدی با این زبان آشنایی داشته باشد.

3.مدارس بین‌المللی گرجستان

آموزش در مدارس بین‌المللی گرجستان بر اساس مجوز‌های کسب شده انجام می‌شود که برخی از آن‌ها قوی و برخی دیگر عملکردی ضعیف در امر آموزش از خود نشان داده‌اند. مدارس خصوصی که تحت‌نظر کشور‌های خاص در این کشور تأسیس و اداره می‌شوند، معمولاً به زبان بومی خودآموزش را ارائه می‌دهند، این در حالی است که اکثر مدارس بین‌المللی آموزش‌های خود را به زبان انگلیسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

در بسیاری موارد که خانواده‌ها شرایط مناسبی برای مهاجرت نداشته یا نمی‌توانند دوری فرزند خود برای تحصیل در مدرسه کشور دیگر را تحمل کنند، می‌توانند از مدارس اینترنتی استفاده کنند. پایه و اساس مدارس اینترنتی مثل مدرسه ثمین این است که تمامی آموزش‌ها بر اساس قوانین آموزشی کشور‌های توسعه‌یافته اما زیر نظر نظام آموزشی داخل کشور به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌شود. در این گونه مدارس، آموزش به‌صورت مجازی و از راه دور انجام می‌گیرد.

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان

شیوه آموزش در مدارس گرجستان برخلاف سایر کشور‌های توسعه‌یافته غربی که بر اساس تجزیه‌وتحلیل موضوعات و هم چنین آموزش تفکر نقاد به دانش‌آموزان و پرورش و رشد خلاقیت آن‌ها بنا شده‌اند، به‌صورت سخنرانی، حفظ حقایق و متون اجرا می‌شود. تکنیک استفاده شده در کلاس درس به نحوی است که ابتدای کلاس با حل مسائل و تکالیف مربوط به جلسه قبل آغاز شده و در ادامه دانش‌آموزان تمامی موارد آموزش‌داده‌شده را به‌صورت کلمه‌به‌کلمه فرا خواهند گرفت. سپس معلم با ارائه توضیح درباره مبحث جدید آن را آموزش داده و در نهایت تمرین‌هایی را جهت تکلیف به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

آموزش در پایه‌های مختلف تحصیلی برای مدارس ایرانی گرجستان به‌صورت زیر تعریف شده است:

مقطع ابتدایی از سن ۶ سالگی تا ۱۲ سالگی

دوره ابتدایی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل رشد عاطفی و شناختی برای کودکان به‌حساب می‌آید. ایجاد محیطی شاد، دلپذیر و وجود کادر آموزش‌دیده در این دوره از تحصیل موجب می‌شود تا کودک به محیط مدرسه علاقه‌مند شود. این فضا در مدارس اینترنتی مانند مدرسه ثمین به‌صورت مجازی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

مقطع راهنمایی یا مقدماتی متوسطه از ۱۳ تا ۱۵ سالگی

در این دوره تحصیلی دانش‌آموز پس از گذراندن مقطع ابتدایی در سن ۱۳ سالگی وارد دوره راهنمایی شده و به نحوی برای ورود به دوره متوسطه تکمیلی آماده می‌شوند.

READ  پیش ثبت نام

مقطع متوسطه تکمیلی یا دبیرستان از ۱۵ تا ۱۸ سالگی

یکی از اهداف مهم مداری ایرانی گرجستان در این دوره تحصیلی، خلاقیت و نوآوری در آموزش است. این کار به‌منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان دارای تفکر نقاد و پیشرفته برای تحصیل در دوره‌های تحصیلات عالی و دانشگاه‌های گرجستان امری ضروری است. علاوه بر این فراگیران در این مقطع با زبان‌های انگلیسی و گرجی بیشتر آشنا خواهند شد.

دوره دبیرستان از ۱۵ سالگی و در دوره سه‌ساله دهم، یازدهم و دوازدهم اجرا می‌شود. دانش‌آموزان در کلاس دهم به انجام فعالیت‌هایی بر اساس برنامه تحصیلی دقیق می‌پردازند. در این مقطع، دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه و شرکت در آزمون‌های بین‌المللی آماده می‌شوند. این کار در مدرسه اینترنتی ثمین با ارائه برنامه تحصیلی، حمایت پشتیبان، اجرای کلاس‌های مجازی و ارائه آزمون‌های آنلاین انجام می‌شود.

سال تحصیلی و تعطیلات مدارس ایرانی گرجستان

سال تحصیلی در مدارس ایرانی گرجستان از سپتامبر به‌صورت رسمی آغاز می‌شود و در ماه ژوئن به اتمام می‌رسد. در طول سال ۱۵۰ روز تعطیلات برای دانش‌آموزان وجود دارد. یکی از عمده‌ترین دلایل زیاد بودن این تعطیلات، کمبود برق و گرما در فصل‌های برداشت محصولات کشاورزی است که برخی از مدیران این روز‌ها را تعطیل می‌کنند. کلاس‌های آموزشی در این مدارس طبق برنامه دو ترم مشابه با ایران از ساعت 7 الی 14:30 برگزار می‌شود.

نظام آموزشی در مدارس ایرانی گرجستان

نظام آموزشی در مدارس ایرانی گرجستان

هرچند وزارت آموزش‌وپرورش گرجستان قصد دارد تا سیستم آموزشی خود را از برنامه درسی روسی فاصله دهد؛ اما در عمل آموزشی مبتنی بر محتوا و مشابه با نظام آموزشی شوروی را ارائه می‌دهد. هر کلاس به‌صورت ۴۵ دقیقه با حل تکالیف جهت تثبیت موضوع قبلی تدریس شده شروع می‌شود و در ادامه موضوع جدید توسط آموزگار به دانش‌آموزان یاد داده خواهد شد.

در این گونه مدارس، اساتید تأثیر به سزایی در انتخاب و موفقیت دانش‌آموزان به دوره بالاتر دارند. بدین صورت که سیستم نمره‌دهی به‌صورت شماره‌گذاری از ۱ تا ۵ خواهد بود و ۵ به‌عنوان بهترین نمره شناخته می‌شود. در مدرسه اینترنتی ایرانی ثمین باتوجه‌به اینکه آموزش‌ها به‌صورت آنلاین و کلاس‌ها از راه دور برگزار می‌شوند، هر دانش‌آموز دارای یک پشتیبان برای ارائه برنامه منظم و حمایت در حین آموزش خواهد داشت. آزمون‌ها در این مدارس به‌صورت اینترنتی بوده و گزارش کامل تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار داده می‌شود.

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان

یکی از دلایلی که دانش‌آموزان بسیاری از سرتاسر دنیا برای ادامه تحصیل، کشور گرجستان را انتخاب می‌کنند، موقعیت ویژه و استراتژیک آن در منطقه است. آموزش‌وپرورش گرجستان تمام تلاش خود را می‌کند تا با استفاده از بهترین شیوه‌های یادگیری و ارائه ایده‌های جدید نسلی آموزش‌دیده را تربیت کند. این کار باعث قوی‌شدن سیستم آموزشی شده و علاوه بر این نیرو‌های کاری آموزش‌دیده را برای ورود به دنیای کسب‌وکار آماده می‌کند.

READ  راهنمای صدور تائیدیه تحصیلی

تمامی مدارس تحت حمایت نظام آموزشی گرجستان باهدف آماده‌کردن دانش‌آموزان برای کالج و محل کار، ایده‌ها و ابتکارات خود را باتوجه‌به سرمایه‌گذاری‌های ارائه داده شده، اجرا می‌کنند. باتوجه‌به این موارد می‌توان گفت تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان از مزایای متعددی مانند موارد زیر برخوردار است:

  • هزینه مقرون ‌به‌ صرفه جهت تحصیل و زندگی
  • کیفیت آموزشی بالا و بدون عیب‌ونقص
  • اخذ پذیرش آسان
  • بهره‌مندی از مراکز آموزشی مجاز
  • تسهیل در پیداکردن شغل پاره‌وقت
  • امکان تحصیل در مدارس بدون داشتن مدرک آیلتس یا تافل
  • عدم نیاز به داشتن ویزای تحصیلی در صورت زندگی با خانواده
  • مدرسه آموزش از راه دور، انتخاب مطمئن

یکی از معضلاتی که ممکن است خانواده‌های مهاجر به گرجستان با آن مواجه شوند، وجود یک مدرسه ایرانی در گرجستان و عدم دسترسی مناسب به آن است. از طرفی در برخی موارد عدم تأمین هزینه تحصیل در مدارس خصوصی و بین‌المللی و وجود مشکلات اعم از عدم آشنایی با زبان گرجی برای حضور در مدارس دولتی گرجستان نباید موجب شود تا فرد تحصیلات خود را ادامه ندهد.

مدرسه آموزش از راه دور یا مجازی ثمین یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب تحصیل فرزندان در شرایط ویژه است. ثبت‌نام در این مدارس به رؤیای والدین برای تحصیل فرزندان در کشور‌های خارجی و تحمل فشار‌های روانی ایجاد شده از دوری خاتمه می‌بخشد. در این مدرسه بستر مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان ایرانی داخل و خارج از کشور فراهم شده است تا بتوانند طبق نظام آموزشی کشور‌های پیشرفته دنیا اما بر اساس قوانین داخلی کشورمان ادامه تحصیل دهید.

مدرسه اینترنتی ثمین یک جایگزین مناسب برای مدارس ایرانی گرجستان است. دانش‌آموزان می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی اقامت، ویزا و شهریه مدرسه به‌راحتی مطالب آموزشی را در منزل و به‌صورت آنلاین فراگرفته و در پایان تحصیلات مدرک معتبر دیپلم خود را دریافت کنند. از جمله خدمات ارائه شده توسط مدرسه اینترنتی ثمین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان
  • نظارت مستمر بر آموزش و یادگیری دانش‌آموزان
  • ارائه پشتیبان آموزشی
  • برگزاری ارزشیابی‌های تحصیلی و آزمون‌ها به‌صورت آنلاین
  • ارائه منابع و بسته‌های آموزشی متنوع
  • ارائه گزارش تحصیلی به دانش‌آموزان و والدین
  • برگزاری کلاس‌های رفع اشکال
  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر و قابل‌پذیرش در دانشگاه‌های به نام دنیا

سخن پایانی

تعداد بسیاری از خانواده‌های ایرانی باهدف تأمین آینده فرزندان خود، آن‌ها را به مدارس معتبر سرتاسر دنیا می‌فرستند تا علاوه بر فراگرفتن مهارت‌های اجتماعی و آشنایی بافرهنگ کشور‌های مختلف بتوانند در سطح جهانی آینده شغلی معتبری را برای خود کسب کنند. برخی از آن‌ها به‌صورت خانوادگی مهاجرت کرده و برخی دانش‌آموز به‌تن‌هایی جهت ادامه تحصیل به کشور مربوطه مهاجرت خواهد کرد. کشور گرجستان باتوجه‌به شباهت سیستم آموزشی که با ایران دارد و از طرفی در موقعیت جغرافیایی استراتژیکی قرار گرفته است یکی از مقاصد خانواده‌ها جهت ادامه تحصیل فرزندانشان است. هرچند موفقیت و تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان می‌تواند کمک بزرگی به افراد در زمینه شغلی و آینده آن‌ها باشد؛ اما ممکن است با سختی‌هایی نیز همراه باشد. مدرسه اینترنتی ثمین از جمله مدارسی است که می‌توانید از خدمات آموزشی مطابق با نظام آموزش کشور‌های پیشرفته اما زیر نظر قوانین داخلی ایران به‌صورت آنلاین و مجازی بهره‌مند شوید.

پیام بگذارید

X