مزایا و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور کدامند؟

مزایای و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور کدامند؟

مزایا و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور
مزایا و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور

خانواده های زیادی تمایل دارند فرزندان آنها از سنین پایین تر برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و تحصیلات خود را از مقاطع پایین تری آغاز نمایند. نگرانی آنها آینده شغلی و درسی فرزندانشان است و به همین علت تمام تلاش خود را دارند تا مهاجرت کرده و شرایط بهتری برای فرزندانشان فراهم کنند. تحصیل دانش آموزان خارج از کشور مزایا و معایبی دارد که با هم برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

مزایا و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور برای افراد زیر 18 سال که هنوز خام هستند و از لحاظ عاطفی بسیار آسیب پذیرند، مزایا و معایبی به همراه دارد، از جمله:

مزایا

  • تجربه متفاوت

دانش آموزان خارج از کشور، با تحصیل در کشوری دیگر، تجربه ای خاص و منحصر به فرد را در زندگی خواهند داشت که هر کسی در زندگی تجربه نخواهد کرد. همچنین سیستم آموزشی متفاوتی را نیز تجربه خواهند کرد. البته این تجربه به سادگی صورت نمیگیرد و چالش های بسیاری را با خود به همراه دارد. اما با همه تلخی و شیرینی هایش، این تجربه برای آنها متفاوت و به یاد ماندنی خواهد بود.

  • یادگیری زبان

هرچه سن فرد کمتر باشد، یک زبان جدید را راحت تر و سریعتر یاد خواهد گرفت. یادگیری زبان جدید، ارتباطات فرد را گسترش داده و دید او را نسبت به دنیا و آدمهای اطرافش بازتر خواهد کرد. علاوه بر آن یادگیری زبان در محیط، موجب می شود فرد با اصطلاحات آن زبان بیشتر آشنا شده و لهجه بهتری پیدا کند.

READ  مدرسه ایرانی در سلیمانیه
  • آشنایی با فرهنگ و مردم جدید
دانش آموزان خارج از کشور، با افراد زیادی از ملیت ها و فرهنگ های متفاوت آشنا خواهند شد.

تحصیل دانش آموزان خارج از کشور این امکان را برای آنها فراهم می آورد تا با فرهنگ و مردم جدید آشنا شده و چارچوب های ذهنی آنها شکسته شده و ارتباط بهتری با دنیا برقرار کنند. همچنین از تعصب های قومی و ملیتی دست کشیده و نسبت به تغییرات محیطی پذیراتر خواهند شد.

  • ورود راحت تر به دانشگاه

دانش آموزان خارج از کشور که مدتی را در کشورهای پیشرفته تحصیل کرده اند و در سیستم آموزشی خوبی آموزش دیده اند، شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه های برتر دنیا دارند.

  • تجربه های متفاوت در زمان تحصیل

تحصیل دانش آموزان در خارج از کشور، امکان بهره مندی از یک سری دوره ها و کلاس های خاص را برای فرد مهیا می کند که در کشور مبدا او وجود نداشته است. هر کشور متناسب با سیستم خودش یک سری برنامه های آموزشی متفاوت را نسبت به سایر کشورها دارد. مثلاً یادگیری زبان های متفاوت یا موسیقی.

  • دلیلی برای مهاجرت

گاهاً تحصیل دانش آموزان خارج از کشور می تواند دلیل موجهی برای سفارت باشد تا به فرد و خانواده او ویزا و اقامت بدهند. در نتیجه روند مهاجرت به کشورهای برتری چون کانادا، برای افراد و خانواده ها تسهیل میشود.

معایب

  • وقفه تحصیلی

مهاجرت، خود فرایند زمانبری است. بعد از مهاجرت نیز دانش آموز باید تسلط کافی به زبان کشور مقصد داشته باشد تا بتواند در آن تحصیل کند. به همین علت ممکن است تا وقتی به یادگیری زبان میپردازد، وقفه ای در تحصیل او ایجاد شود. از طرفی دیگر، برخی کشورها در مرحله معادل سازی مقطع تحصیلی، دانش آموز را یک یا دو سال پایین تر از مقطع اصلی او در کشور مبدا قرار می دهند که همین امر نیز می تواند علت دیگری برای وقفه تحصیلی فرد باشد.

READ  بررسی چالش های پیش روی مهاجران برزیل
  • شوک و ادغام فرهنگی

دانش آموزان در رده سنی حساسی هستند. این بازه زمانی، هم بازه ای مناسب برای تطبیق هر چه بیشتر با محیط جدید است و هم اینکه بر عکس می تواند موجب انزوای آنها در جامعه شود. پذیرفتن فرهنگ و مردم جدید و ادغام با فرهنگ آنهاست، کاری مشکل است که ممکن است بسیاری از دانش آموزان خارج از کشور به راحتی از پس آن برنیایند و نتوانند خود را به درستی در جامعه میزبان ادغام کنند.

  • عدم توانایی در برقراری روابط اجتماعی درست
اگر دانش آموز، موفق به برقراری رابطه موثر با همکلاسی هایش نشود، ممکن است دچار انزوا در مدرسه شود.

دانش آموزان خارج از کشور که بعد از مهاجرت باید در محیطی کاملاً متفاوت و جدید از کشور خودشان شروع به تحصیل کنند، ممکن است به علت تفاوت فرهنگ و زبان نتوانند ارتباط درستی با همکلاسی هایشان در محیط جدید برقرار کرده و دوست پیدا کنند، در نتیجه هر روز منزوی تر خواهند شد و از لحاظ عاطفی ضربه خواهند خورد.

  • هزینه های تحصیلی بالا

اکثر مدارس دولتی و خصوصی کشورهای برتر، برای مهاجران رایگان نبوده و آنها باید برای تحصیل خود شهریه های بالایی را بپردازند. این شهریه های بالا با توجه به تفاوت نرخ ارز و ریال می توانند به هزینه های بسیار هنگفتی تبدیل شود.

  • دوری از اعضای خانواده

این مورد، برای دانش آموزان خارج از کشور که به همراه کل اعضای خانواده مهاجرت نمی کنند، صادق باشد. بسیاری از کشورها برای دانش آموزان، ویزای تحصیلی مجزا صادر می کنند و یکی از اعضای خانواده می تواند به عنوان همراه با او باشد. در این شرایط ممکن است دانش آموز از لحاظ عاطفی نبود اعضای کلیدی دیگر خانواده را بیشتر احساس کرده و این مورد عاطفی، روی روند تحصیلی او تاثیرگذار باشد.

READ  بررسی مدرسه ایرانی در چین | مدرسه اینترنتی ثمین

اگرچه دانش آموزان خارج از کشور، برای ادامه تحصیل پس از مهاجرت با موانع و چالش های زیادی مواجه اند، اما مزایای مهاجرت برای آنها و خانواده هایشان بسیار بیشتر از آن است که آنها را از این امر منصرف کند. آنها گزینه های متفاوتی برای ادامه تحصیل فرزندانشان دارند، بخصوص در شرایط فعلی که پیشرفت تکنولوژی، امکانات متنوعی را از جمله مدارس اینترنتی در اختیار افراد قرار داده است.

کلام آخر

مدرسه اینترنتی ثمین (iranischool.com)، یکی از بهترین مدارس اینترنتی برای ایرانیان خارج از کشور است که مجوز رسمی از آموزش و پرورش ایران دارد. خدمات این مدرسه مختص دانش آموزان خارج از کشور است که قصد دریافت مدارک معتبر ایرانی دارند.

این مدرسه معتبر اینترنتی با همکاری تیمی از متخصصان خلاق و حرفه ای و با استفاده از مدرن ترین ابزارهای آموزشی، دانش آموزانی که خارج از ایران سکونت دارند یا به تازگی قصد مهاجرت به کشورهای دیگر دارند را به صورت مجازی و آنلاین در مقاطع مختلف تحصیلی تعلیم داده و مدارک معتبر آموزش و پرورش ایران را به آنها می دهد.

مدارک تحصیلی ایران در مقاطع دیپلم و پیش از آن، از اعتبار بالایی در مراجع بین المللی برخوردار است و با سیستم های آموزشی معتبر دنیا، همچون سیستم آموزشی کانادا قابل مقایسه است و به سادگی امکان ترجمه و تطبیق آنها وجود دارد. مدارس اینترنتی، بهترین گزینه برای افرادی است که تمایل دارند بدون وقفه تحصیلی، فرزندانشان مدارک تحصیلی معتبر خود را در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دیپلم، به صورت آنلاین دریافت نمایند و سپس با آن مدارک به راحتی به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.

راه های ارتباطی

2 نظرات

  • مجله مهاجرت

    21 دی 1401 - 3:52 ب.ظ

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد تحصیل در خارج از کشور میشه راهنمایی بفرمایید؟

    • admin

      14 فروردین 1402 - 12:47 ق.ظ

      سلام و وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09059716997 تماس بگیرید.

پیام بگذارید

X