مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

آیا کانادا برای زندگی مناسب است؟  

کانادا
کشور کانادا، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران به حساب می آید.

در سالهای اخیر، میزان مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور رشد قابل توجهی داشته است و در میان مقاصد محبوب ایرانیان، کانادا یکی از پررنگ ترین گزینه ها در لیست افراد است. بسیاری افراد رویای زندگی در این کشور پیشرفته را دارند، اما بهتر است قبل از رویاپردازی، مزایا و معایب زندگی در این کشور را به طور دقیق بدانند.

امروز قصد داریم این کشور را از زوایای گوناگون بررسی کنیم و ببینیم که آیا کانادا برای زندگی، کشور مناسبی است یا خیر. پس با ما همراه باشید.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

هر کشوری برای زندگی مزایا و معایبی دارد که باید قبل از مهاجرت به درستی سنجیده شوند. کانادا نیز از این امر مستثنی نیست.

از جمله مزایای آن:

  • امنیت بالا

مهاجرت به کانادا، امنیت عمومی بسیار بالایی دارد و آمار جرم و جنایت، قتل، فساد، خشونت و آزار و اذیت جنسی زنان در آن به مراتب کمتر از کشورهایی چون ایالات متحده آمریکاست.

  • فرصت های شغلی

این کشور اقتصاد قدرتمندی دارد و به جهت رشد اقتصادی و جبران کمبود مهارت هایی که در آن وجود دارد، برنامه های ایالتی متعددی را برای مهاجران متخصص در نظر گرفته است تا جذب نیروی کار این کشور شوند.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا
  • سیستم بهداشت و درمان عالی

کانادا، یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان را دارد و جزو برترین ها در این حوزه به حساب می آید. خدمات درمانی این کشور با بودجه عمومی به مردم ارائه می شوند. گاهی برای استفاده از خدمات یک پزشک یا حتی ویزیت ساده باید مدت نسبتاً طولانی را در نوبت بمانید، اما هر چه باشد به کیفیت آن می ارزد.

READ  بررسی مدرسه ایرانی در چین | مدرسه اینترنتی ثمین

البته دو سوم افراد هم بیمه های خصوصی دارند که تقریباً 90 درصد حق بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت می شود و یک سری هزینه های مازاد و تکمیلی، شامل داروها، مراقبت های دندان و چشم و همینطور استفاده از بیمارستان های خصوصی را شامل می شود. این کشور، دارای برنامه های آموزشی در زمینه بهداشت و درمان نیز هست، مثلاً به افراد مسن می آموزد چگونه از آسیب های جسمی و دیگر خطرات احتمالی که سلامت آنها را تهدید می کنند، اجتناب کنند.

  • نظام آموزشی

سیستم آموزشی این کشور نیز بسیار قوی است. در تمام مراحل تحصیل، از ابتدایی تا دانشگاه، افراد بهترین کیفیت آموزش را دریافت خواهند کرد و دانشگاه های این کشور، از جمله دانشگاه مک گیل، جزو بهترین ها در سطح جهانی هستند.

مهاجرت به کانادا
طبیعت زیبا و نفس گیر کانادا
  • طبیعت زیبا

طبیعت چشم نواز کانادا، با کوه های بلند، دریاچه های زیبا و حیات وحش متفاوت یکی دیگر از جاذبه های محوری این کشور به حساب می آید.

  • تنوع مهاجران

کانادا کشوری مهاجرپذیر است و مهاجرت به کانادا یکی از بزرگترین مزایای آن برای مهاجران، همین تنوع و چند فرهنگی بودن آن است. در نتیجه مسیر رشد و ترقی برای مهاجران نیز درست به اندازه خود کانادایی ها باز و روشن است.

  • سایر مزایا …

نرخ بیکاری جوانان در کانادا بسیار کمتر از کشوری مثل ایالات متحده است. حقوق و مزایا، مرخصی و یا تعطیلات با حقوق و همچنین مرخصی هایی مثل مرخصی زایمان نیز شرایط بسیار بهتری نسبت به کشورهای دیگر دارد. بانک ها و سیستم بانکی این کشور نیز بسیار قدرتمند هستند و عملکرد بهتری را در سطح جهانی دارند.

اینها بخشی کوچک از مزایای مهاجرت به کانادا بود.

اما کانادا معایبی هم دارد که باید بیشتر به آنها توجه کنیم. از جمله آنها:

READ  شرایط تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور برای ایرانیان چگونه است؟
مهاجرت به کانادا
در اکثر نقاط شمالی کانادا، زمستان های بسیار سخت و طولانی را تجربه خواهید کرد.
  • شرایط آب و هوایی

اکثر نقاط کانادا به زمستان های طولانی و سخت معروف هستند. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با آب و هوای آفتابی، بیشتر از برف و باران میانه خوبی دارید، بهتر است دور این کشور را به طور کل خط بکشید و یا اینکه شهرهای جنوبی تر این کشور را برای اقامت انتخاب کنید تا هنگام مهاجرت به کانادا زمستان های سبک تری را تجربه کنید.

مهاجرت به کانادا
هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ بسیار بالاست.
  • هزینه های زندگی در شهرهای مشهور، بزرگ و پرجمعیت کانادا

هر چه در شهرهای کوچک تر و دور افتاده تری نسبت به پایتخت زندگی کنید، هزینه های زندگی به نسبت شهرهای بزرگتر برایتان کمتر تمام خواهد شد. اما اگر در شهرهای بزرگ و پرجمعیتی همچون ونکوور یا تورنتو زندگی کنید، هزینه ها بسیار بالاتر است. این هزینه ها از اجاره خانه گرفته تا هزینه های روزمره مثل خرید از سوپرمارکت یا حمل و نقل را شامل می شوند.

البته موقع مهاجرت به کانادا اگر در حومه این شهرها زندگی کنید، یک سری هزینه هایتان کاهش پیدا خواهد کرد، ولی این به شرطی است که نیار نباشد هر روز به مرکز شهر بیایید. در غیر این صورت باید هزینه زمانی و پولی زیادی را برای حمل و نقل بدهید.

  • هزینه رفت و آمد بلیت هواپیما

اگر خانواده تان در ایران یا مهاجرت به کانادا و کشور های دیگر کرده اند و شما دوست دارید در سال چند باری به آنها سر بزنید، بهتر است از هزینه های بالای رفت و برگشت از کانادا به کشورتان مطلع باشید. این هزینه ها به علت بعد مسافت بسیار بالا هستند و با بودجه بسیاری افراد سازگاری ندارند.

کانادا
اکثر افراد در شهر کبک به زبان فرانسه صحبت می کنند.
  • زبان

زبان رسمی در کانادا انگلیسی است و همه به این زبان مسلط هستند. اما اگر ایالتی چون کبک را برای اقامت خود انتخاب کرده اید، باید بدانید که تقریباً زبان رسمی اول و دوم همه افراد این ایالت، فرانسوی است و اگر فرانسه بلد نباشید یا برای یادگیری آن زمان لازم را نگذارید، مسلماً به شدت به مشکل بر می خورید، در این حد که حتی تابلوهای داخل شهر را هم نمی توانید بخوانید.

READ  آیا ترکیه کشور مناسبی برای زندگی است؟
  • شرایط سخت پذیرش

با اینکه کانادا کشور مهاجر پذیری است و میزان مهاجرانش نسبت به کشورهای دیگر بالاست، اما قوانین سختگیرانه ای برای ورود مهاجران به کشورش در نظر گرفته است و افراد از فیلترهای متعددی باید عبور کنند تا نهایتاً شانس این را داشته باشند به کشور پیشرفته ای چون کانادا مهاجرت کنند.

با اینکه کانادا از لحاظ رتبه بندی های جهانی، به عنوان دومین کشور برتر برای مهاجرت انتخاب شده است و مکانی ایده آل برای کار و زندگی است، اما این مسئله تا حد زیادی نسبی است و هر کسی ممکن است نظر متفاوتی در اینباره داشته باشد. پس بهتر است با در نظر گرفتن مزایا و معایب این کشور و همچنین با در نظر گرفتن سلایق و شرایط خود، ببینید آیا این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت شما و خانواده تان هست یا خیر.

کلام آخر

در بحث مهاجرت، آموزش فرزندان یکی از اولویت های مهم هر خانواده ایست. مدرسه آموزش از راه دور ثمین(iranischool.com)، از جمله معتبرترین مدارس آموزش های مجازی بین المللی ایران است که در سال 1383 فعالیت خود را آغاز نمود و مجوز رسمی از آموزش و پرورش ایران دارد. خدمات این مدرسه مختص دانش آموزان ایرانی خارج از کشور است که قصد دریافت مدارک معتبر ایرانی را دارند.

این مدرسه با همکاری تیمی از بهترین متخصصین جوان و با استفاده از نوین ترین شیوه های آموزشی روز دنیا، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را که خارج از ایران سکونت دارند یا به تازگی قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، به صورت غیرحضوری و آنلاین تعلیم داده و مدارک معتبر آموزش و پرورش ایران را به آنها تقدیم می نماید.

مدارک تحصیلی ایران در مقاطع دیپلم و پیش از آن، از اعتبار بالایی در مراجع بین المللی برخوردار است و در اکثر کشورها، از جمله کانادا قابل ترجمه و معادل سازی است.آموزش های مجازی، مرزها را از بین برده است و فرزندان شما هر جای دنیا که باشند، می توانند از آموزش های با کیفیت این مدرسه معتبر اینترنتی بهره مند شده و مدارک تحصیلی معتبر خود را در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دیپلم، به صورت آنلاین دریافت نمایند.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X