مدارس ایرانی در عراق و ویژگی های مدرسه مجازی

مدرسه ایرانی در عراق

لیست مدارس ایرانی در عراق و شرایط تحصیل در مدارس ایرانی و عراقی چگونه است؟

با توجه به اینکه، پیش از سفر یا مهاجرت به این کشور می‌توانید به لیست مدارس ایرانی در عراق از طریق سازمان‌های ذی ربط دسترسی داشته باشید. به طور کلی، سیستم آموزشی کشور عراق، سیستم آموزشی به روز و با کیفیتی است. با توجه به اینکه، دانش‌آموزان در طول تحصیل در مدارس دولتی، نیاز به صرف هزینۀ مازاد نخواهند داشت و تحصیل در مدارس این کشور رایگان می‌باشد. اما این شرایط، تنها شامل حال خانواده‌ها و دانش‌آموزان عراقی می‌باشد و دانش‌آموزان خارجی باید در مدارس بین‌المللی یا مدارس ایرانی در این کشور تحصیل کنند.

لیست مدارس ایرانی در عراق در سایت‌های رسمی و معتبر آموزشی قرار دارد که با مراجعه به این سایت‌ها و مشاهدۀ مدارس ایرانی، متناسب با موقعیت مکانی خود، می‌توانید فرزندانتان را در مدرسه ایرانی ثبت نام کنید.

مدرسه ایرانی در عراق
لیست مدارس ایرانی در عراق و شرایط تحصیل در مدارس ایرانی و عراقی چگونه است؟

برای حضور در مدارس خارجی یا بین‌المللی باید به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید!

لازم به یادآوری است که زبان رسمی آموزش در مدارس کشور عراق، زبان عربی است و چنانچه قصد تحصیل در مدارس بین‌المللی یا خصوصی را داشته باشید، دروس و مطالب آموزشی به زبان انگلیسی به شما آموزش داده خواهند شد. بنابراین، برای حضور در چنین مدارسی، باید به زبان انگلیسی یا زبان عربی مسلط باشید.

اگر با توجه به موقعیت مکانی محل زندگی خود، دسترسی به نزدیکترین مدرسه ایرانی را ندارید و از طرفی، فرزندان شما آمادگی و شرایط حضور در مدارس بین‌المللی را ندارند!

در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم به جای حضور در مدارس ایرانی و مدارس عراقی، فرزندان خود را در مدرسه مجازی ثمین ثبت نام کنید. مدرسه آنلاین و پیشرفتۀ ثمین، علاوه بر ارائۀ خدمات و امکانات ویژه به دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور، مدرک رسمی دیپلم نیز به آنها اعطا خواهد کرد.

از آنجایی که ممکن است برخی از ایرانیان به طور موقت به این کشور سفر کنند یا در شهرهایی سکونت داشته باشند که مدارس ایرانی در آنجا نباشد! در این صورت، بدون وقفه و همچنین بدون نیاز به ثبت نام حضوری، می‌توانند فرزندان خود را در مدارس آموزش از راه دور ایرانی ثبت نام کنند. تمام مراحل ثبت نام تا دریافت مدرک از مدرسه آنلاین ثمین (iranischool.com) غیرحضوری و آنلاین می‌باشد.

READ  مدارس ایرانی خارج از کشور
مدرسه ایرانی در عراق
جستجوی لیست مدارس ایرانی در عراق

با توجه به لیست مدارس ایرانی در عراق آیا امکان حضور در این مدارس برای همگان میسر است؟

مهاجرت به کشور جنگ زده و نا امنی مانند عراق برای همگان آسان نخواهد بود. اما در این میان، افرادی هستند که به دلایل مختلفی مانند ماموریت کاری، مجبور به مهاجرت خواهند بود. بنابراین، باید برای موفقیت تحصیلی فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند. یکی از راه‌های پیشنهادی که در قسمت قبل به آن اشاره شد، یافتن لیست مدارس ایرانی در عراق از مراکز معتبر و همچنین سایت‌های رسمی کشور ایران یا عراق است.

راهکار دیگری که به این دسته از خانواده‌ها پیشنهاد نمودیم، ثبت نام فرزندان در مدارس مجازی ایرانی است. مدارس آنلاین در هر کجای کشور عراق یا سایر کشورها که باشید، امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین و مجازی را برای فرزندان شما فراهم خواهند کرد.

همانطور که می‌دانید، هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور عراق، به دلار محاسبه می‌شوند. به طور میانگین هزینۀ تحصیل در مدارس خارجی این کشور بین 3000 تا 12000 دلار تقریباً برآورد شده است. البته میزان هزینۀ زندگی در این کشور بستگی به سطح و کیفیت زندگی و همچنین موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

اما در حالت کلی، برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس این کشور، باید هزینۀ تقریبی 3000 دلار را بپردازید. با توجه به اینکه، علاوه بر هزینۀ ثبت نام، باید هزینه‌های جانبی تحصیل را نیز پوشش دهید. هزینه‌هایی مانند خوراک، پوشاک، ایاب ذهاب و . . . . برای اغلب خانواده‌ها پرداخت چنین هزینه‌هایی چندان میسر و آسان نیست!

شهریۀ ثابت مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) نسبت به شهریه و هزینۀ تحصیل در مدارس ایرانی در عراق یا مدارس خصوصی و بین‌المللی عراقی کمتر است. از طرفی، به دلیل اینکه فرزندان شما در محیط خانه قصد یادگیری و تحصیل در مقاطع مختلف را دارند، هزینه‌ای بابت ایاب ذهاب و پوشاک مدرسه برای آنها فراهم نخواهید کرد. همۀ این موارد باعث کاهش هزینۀ زندگی و در مرحلۀ بعد باعث کاهش هزینۀ تحصیل در کشور عراق خواهند شد. بدین ترتیب، خیال والدین از تحصیل در کشور عراق نیز آسوده می‌شود.

READ  آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در استرالیا برای همه دانش آموزان 12 دوره آسان است؟
مدرسه ایرانی در عراق
با توجه به لیست مدارس ایرانی در عراق آیا امکان حضور در این مدارس برای همگان میسر است؟

اگر به لیست مدارس ایرانی در عراق دسترسی داشتید، حتماً به موقعیت مکانی مدرسه دقت کنید. متاسفانه در کشور عراق به دلیل وجود شرایط نا ایمن و درگیری‌های سیاسی داخلی، فضا برای رفت و آمد فرزندان شما به این مدارس مناسب نخواهد بود. برخی از شهرها و نقاط این کشور، در تیررس دشمنان و گروهک‌های تروریستی است که این موضوع باعث افزایش نگرانی شما در خاک این کشور خواهد شد. حتماً نسبت به ایمن و سالم بودن محیط مدرسه و موقعیت جغرافیایی آن توجه نمایید.

مقایسۀ ویژگی‌ها و امکانات مدارس ایرانی در عراق با مدرسه مجازی ثمین

با توجه به مطالب ذکر شده تا بدین جای مقاله، مطمئناً با برخی از ویژگی‌ها و مزایای مدرسه آنلاین ثمین نسبت به مدارس حضوری ایرانی در عراق آشنا شده‌‌اید. بهتر است پس از مشاهدۀ لیست مدارس ایرانی در عراق و بررسی ویژگی‌های هر یک از آنها، نسبت به ویژگی و امکانات مدرسه آموزش از راه دور ایرانی نیز اطلاعات دقیق کسب کنید. سپس بر اساس ویژگی هر یک از مدارس، اقدام به ثبت نام فرزندان خود نمایید.

مهمترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های مدرسه مجازی ایرانی

  • نظارت و پیگیری مستمر پشتیبان آموزشی

از زمان ثبت نام تا پایان سال تحصیلی یا دریافت مدرک رسمی دیپلم، پشتیبان آموزشی همراه دانش‌آموزان و اولیا آنها خواهند بود و راهنمایی‌های لازم را به آنها خواهند کرد. ضمن آنکه، پاسخگوی تمام سوالات و ابهامات آنها می‌باشند. از سوی دیگر، بر فعالیت و عملکرد دانش‌آموزان از سوی مدرسین و مشاوران تحصیلی نظارت دقیق می‌شود. چگونگی انجام و ارائۀ تکالیف درسی، مشارکت در امتحانات درسی و نحوۀ خواندن دروس و . . . از جمله پیگیری‌های مستمر و دقیقی است که پشتیبان‌های آموزشی انجام می‌دهند.

  • ارزشیابی تحصیلی و ارسال گزارش تحصیلی

در مدرسه مجازی ثمین، آزمون‌های آنلاین به صورت میان ترم یا پایان ترم برگزار می‌شوند که نتیجۀ آزمون در قالب یک گزارش تحصیلی به والدین ارسال خواهد شد. ضمناً در پایان هر ماه، برای آنکه والدین نسبت به وضعیت و عملکرد تحصیلی فرزندان اطلاعات دقیق داشته باشند، یک گزارش از وضعیت تحصیلی آنها برای اولیا ارسال می‌شود. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند در پایان هر ترم نسبت به عملکرد مدرسه، دبیران، سیستم آموزشی مجازی و آنلاین مدرسه ثمین نکته نظرات خود را اعلام کنند.

READ  مزایا و معایب تحصیل دانش آموزان خارج از کشور کدامند؟
مدرسه ایرانی در عراق
مقایسۀ ویژگی‌ها و امکانات مدارس ایرانی در عراق با مدرسه مجازی ثمین/ لیست مدرسه ایرانی در عراق
  • دسترسی به پرتال آموزشی در هر موقعیت مکانی و زمانی

شاید یکی از دلایلی که اغلب اولیا پس از مشاهدۀ لیست مدارس ایرانی در عراق، نسبت به ثبت نام فرزندان خود در این مدارس تمایلی نشان نمی‌دهند، عدم دسترسی به این مدارس در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی و زمانی است!

در حالی که در مدرسه مجازی ثمین، پس از ثبت نام آنلاین، در هر شهری از کشور عراق یا سایر کشورها که باشید، امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین را خواهید داشت. با توجه به اینکه، محدودیت زمانی برای شرکت در این کلاس‌ها را نیز ندارید! در هر ساعت از شبانه‌روز شرایط برای شرکت در کلاس‌های آنلاین برای شما فراهم خواهد شد.

  • امکان برگزاری کلاس‌های فوق‌ برنامه و آنلاین

از آنجایی که ممکن است برخی از دانش‌آموزان نسبت به درک بعضی از مباحث درسی مشکل داشته باشند. برای رفع اشکال و ابهامات درسی آنها، کلاس‌های آنلاین و فوق برنامه برگزار خواهد شد. بدین ترتیب، یادگیری مفاهیم و مباحث دشوار درسی، برای دانش‌آموزان به شکل و شیوۀ بهتر انجام می‌شود.

  • دسترسی به منابع آموزشی معتبر و محتواهای متنوع

سامانه‌های آموزش از راه دور و مجازی، شرایطی فراهم شده است که دانش‌آموزان می‌توانند پس از پایان هر جلسه درسی به محتواها و منابع درسی دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه، مدرسین و اساتید نیز محتواهای درسی را در قالب ویدئو، فیلم، انیمیشن، تصویر و… به دانش‌آموزان تدریس خواهند کرد. هر دانش‌آموز از طریق پنل اختصاصی خود، می‌تواند منابع و محتواهای درسی را دانلود کرده و آنها را به راحتی مطالعه کند.

مدرسه ایرنی در عراق
لیست مدارس ایرانی در عراق
  • کاهش هزینه‌های تحصیل و صرفه‌جویی در زمان

شهریه و هزینۀ تحصیل در مدرسه آنلاین ثمین نسبت به مدارس حضوری ایرانی یا عراقی بسیار کمتر است. با توجه به اینکه نیازی به رفت و آمد مکرر یا رزرو سرویس مدرسه برای فرزندان خود نخواهید داشت. از همین رو، علاوه بر هزینه تحصیل، در زمان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

  • افزایش میزان انگیزه و تمرکز دانش‌آموزان

شرکت در کلاس‌های حضوری به خصوص در کشور ناامنی مانند عراق، دشوار و نگران کننده است. از طرفی، برای شرکت در برخی از کلاس‌ها باید به یکی از زبان‌های عربی یا انگلیسی مسلط باشید. بنابراین این ویژگی‌ها و شرایط میل و انگیزۀ دانش‌آموزان را برای یادگیری عمیق و درست مفاهیم درسی کاهش خواهد داد. در طرف مقابل، در صورت حضور آنها در کلاس‌های آنلاین مدرسه مجازی ثمین، انگیزه و تمرکز یادگیری آنها افزایش یافته و ضمناً در پنل اختصاصی خود به نمونه سوالات مهم درسی، نکات مهم هر درس، جزوات خلاصه درسی، آزمایشگاه مجازی و… نیز دسترسی خواهند داشت.

راه های ارتباطی

4 نظرات

  • جواد

    22 اردیبهشت 1401 - 3:20 ب.ظ

    شرایط ثبت نام در کلاس ها به چه صورت هستش؟

    • admin

      13 تیر 1401 - 3:54 ب.ظ

      داخل سایت پیش ثبت نام را انجام دهید با شما تماس گرفته خواهد شد

  • دینا

    11 تیر 1402 - 10:05 ق.ظ

    آیا مدرسه محتوای آموزشی داره؟

    • admin

      11 تیر 1402 - 1:00 ب.ظ

      بله برای تمامی دروس پایه ها

پیام بگذارید

X