مدارس ایرانی در ارمنستان یا ایران؟!

مدارس ایرانی در ارمنستان

مدارس ایرانی در ارمنستان یا ایران؟!

همه ما می‌دانیم که یک روی سکه مهاجرت، رشد و پیشرفت است و کسی آن را کتمان نمی‌کند. اما آیا این همه ماجراست؟

در این مقاله قصد داریم که اول به بررسی کشور همسایه مان، یعنی ارمنستان بپردازیم و با هم دیگر ببینیم که آیا مهاجرت به این کشور، تصمیمی است بی عیب یا اینکه باید خود را برای چالش بزرگی به نام آینده فرزندانمان آماده کنیم و بعد از آن به بررسی مدارس ایرانی در ارمنستان می پردازیم، با ما با همراه باشید.

ارمنستان، دریا و کوه در کنار هم

کشور ارمنستان، یکی از کشور های قاره آسیا است. این کشور مرز بین اروپا و آسیا به حساب می‌آید. این کشور یکی از همسایه های ایران به حساب می‌آید. اختلاف زمانی ارمنستان با ما نیم ساعت است. ایروان، پایتخت این کشور کوهستانی است. زبان اصلی و رسمی ارمنستان، ارمنی است و بیش از 90 درصد جمعیت این کشور را ارمنی ها تشکیل می‌دهند.

ارمنستان، کشوری است با جاذبه های توریستی بالا، هم از لحاظ آب و هوا و هم از لحاظ جاذبه های دیدنی و گردشگری. این مکان ها عبارتند از: میدان جمهوری ایروان، کلیسای گریگورلو، دره گل های ارمنستان (زاخگازور) ، معبد گارنی ارمنستان و بسیاری دیگر از این جاذبه ها که هر توریستی را مجاب به سفر به این کشور می‌کند.

مدارس ایرانی در ارمنستان

ارمنستان در گذشته، جزیی از خاک ایران بوده است. به همین دلیل، مردم آنجا فرهنگ نزدیکی به ما ایرانیان دارند.تعهد به خانواده در آقایان، تک همسری، تحصیل زنان و … از جمله این نزدیکی هاست. با این وجود، باز هم تفاوت های فرهنگی به گونه ایی است که شما مایل به آشنایی با آن داشته باشید. به عنوان مثال، در فرهنگ این کشور، بچه ها از جایگاه ویژه ایی در جامعه برخوردار هستند.

آب و هوای این کشور کوهستانی، خشک است اما تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد است.

حال که با این کشور آشنا شدیم، به سراغ بررسی مشکلات و معضلات احتمالی بر سر راه کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند میپردازیم.

READ   مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

ما همه چیز را نمی‌دانیم، بررسی مشکلات پیش روی مهاجران به ارمنستان

کشور ارمنستان، به دلیل پذیرش توریست طی چند سال اخیر به شدت سر زبان ها افتاده  و برخی از مردم را به فکر مهاجرت به این کشور انداخته است. ارزانی در این کشور، یکی از عمده دلایل مهاجرت به خاک ارمنستان است. این موارد مزایای کشور همسایه به حساب می‌آید. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌‌شود.

معضلاتی که به صورت ابتدایی بر سر راه هر مهاجری قرار دارد، بر سر راه مهاجران به ارمنستان نیز وجود دارد. آشنایی با فرهنگ و زبان جدید، غربت و مشکلات پس از آن، هضم شدن در جامعه جدید و بسیاری دیگر از این قبیل مشکلات، از جمله ابتدایی ترین چالش های هر مهاجر است.

معضلات به همین جا ختم نمی‌شود. قوانین خاص در مورد رفتار های اجتماعی، خود یک عامل است که فرد مهاجر مدتی زمان را اختصاص به آموزش آنها کرده و تلاش کند تا به شکل مناسب جامعه ارمنستان در‌بیاید.

این چالش ها، به نحو چندین برابری، متوجه کودکان خانواده های مهاجر است. از این ها گذشته، به واسطه ی شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودک، ممکن است برخی مشکلات دیگر هم به مشکلات کودکان اضافه شود. افسردگی، دوری از جامعه و بیزاری از جمع، خشم فرو خورده و … از جمله این مشکلات هستند.

مدارس ایرانی در ارمنستان

تحقیقات فراوانی انجام شده تا علل این مشکلات مشخص شده و تا جایی که ممکن است کمتر شود. بیشترین نرخ آسیب پذیری، بین کودکان مهاجر دیده می‌شود. عدم علاقه به ادامه تحصیل در دانشگاه، علاقه به مواد مخدر، انتخاب رشته های درسی نامناسب یا ورزشی، از جمله پیامد هایی هستند که در بسیاری از کودکان مهاجر دیده شده است.

این فقط بخش کوچکی از معضلاتی است که در مسیر مهاجرت برای خانواده ها به وجود می‌آید. هیچ کس نمی‌تواند از این چالش ها بگریزد و هر کسی که قصد مهاجرت دارد، باید خود را آماده رویارویی با چالش ها بکند.

حال با دانستن این نکات، ما نباید  مهاجرت کنیم؟ پاسخ ما این نیست. با ما همراه باشید تا راهکار هایی را با هم ببینیم.

بررسی مدارس ایرانی در ارمنستان

یکی از اولین و متداول ترین راهکار ها، پیدا کردن مدارس ایرانی در ارمنستان است. محیطی آشنا و کودکانی هم وطن، شرایطی هستند که کودک را از آسیب های اولیه دور نگه می‌دارند.

READ  آموزش آنلاین ، آینده سیستم آموزشی جهان

متاسفانه با اینکه ارمنستان کشور همسایه ما است و به طور طبیعی، مهاجرت از ایران به این کشور زیاد است، اما مدارس ایرانی در ارمنستان بسیار کم هستند و فقط یک مدرسه ایرانی در ایروان وجود دارد و برای تحصیل کودک ممکن است مجبور به جابجایی و نقل مکان به پایتخت انجام دهید.

حال که رایج ترین راهکار ما در دستان ما نیست و مدارس ایرانی در ارمنستان تعداد زیادی نیستند که ایرانی ها بتوانند راحت تر تحصیل کنند، باید به سراغ راهکاری مطمئن، برای ساختن آینده فرزندانمان برویم. راهی که بتوانیم با خیال راحت به آن اعتماد کنیم و آینده فرزندانمان را به آن بسپاریم. پیشنهاد ما، ثمین است.

انتخابی که شک و شبهه ندارد، ثمین

یکی از برترین مدارس ایرانی در ارمنستان، مدرسه مجازی ثمین است.

این مدرسه امکانات بینظیری دارد که تمام انتظارات شما را برآورده خواهد نمود. کافیست با این مدرسه آشنا شوید تا شما هم مانند ما فکر کنید و در ساختن آینده فرزندتان در مدرسه مجازی ثمین تردید نداشته باشید. با ما همراه باشید.

همانطور که همه ما می‌دانیم، طی چند سال اخیر، ویروس کرونا تمام زندگی ها را تحت الشعاع خود قرار داد. یکی از بخش هایی که دست خوش تغییرات زیادی شد، آموزش ها بود که به صورت مجازی برگزار گردید. مدرسه مجازی ثمین، با بیش از20 سال سابقه در عرصه آموزش مجازی، جزو برترین مدارس این حوزه است. به نحوی که تمام مشکلات را پشت سر گذاشته و آماده است تا تحصیلی بی دغدغه را برای فرزندانمان آماده سازد.

ویژگی های ساختار آموزشی مدرسه مجازی ثمین

مدرسه ثمین، با قدرت تیم پشتیبانی خود رو به جلو تر از همه رقبای خود است. این تیم با تجربه، همه امکانات را برای دانش آموزان خود فراهم آورده است.

اولین نکته ایی که باید به آن توجه داشت، بررسی دائم و همیشگی دانش آموزان در طی کردن روند آموزشی است. این نظارت و بررسی سبب می‌شود که فرزندانمان استعداد خود را کشف کرده و در مسیر صحیح قرار گیرند. همچنین بررسی ها باعث می‌شود که هر رویداد ناگهانی که برای کودکانمان رخ می‌دهد، توسط این تیم دیده شود و به سرعت، مشکل را رفع کند. آمار این بررسی ها، به صورت ماهانه به خانواده ها گزارش می‌شود و خانواده ها نیز در راستای رشد دانش آموزان کمک می‌کنند.

READ  شرایط حضور در مدرسه ایرانی در آمریکا آسان تر است یا مدرسه آموزش آنلاین ایرانی؟

همچنین، مشاوره های غیر درسی در صورت نیاز به دانش آموزان ارائه می‌شود تا در صورت بروز مشکلاتی که در مورد آن ها صحبت کردیم، اقدامات صحیح شروع شوند.

تیم پشتیبانی، با ایجاد منابع درسی متنوع مانند؛ ویدیو های آموزشی، انیمیشن آموزشی، فایل های متنی و … ، یاد گیری رای آُسان تر کرده است. در این منابع، جدای از مفاهیم درسی، مفاهیم اخلاقی و ارزشی به صورت ساده بیان شده است تا کودکان از همین ابتدای راه با آنها آشنا شوند.

مدارس ایرانی در ارمنستان

در پایان هر میان ترم و ترم، امتحانات به صورت رسمی و صحیح برگزار می‌گردد و شبهه کم کاری را هم از بین می‌برد.

در انتهای هر سال تحصیلی، از طرف مدرسه مجازی ثمین، مدرک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به دانش آموز ارائه می‌‌گردد.

از دیگر امکانات مدرسه مجازی ثمین، امکان شخصی سازی مدرسه به دست خود کودک است. او می‌تواند به دلخواه، محیط درسی خود را آماده کند و از بودن در آن محیط لذت کافی را ببرد. همین امر حضور در مدرسه را برای او، دلپذیر کرده و درس خواندن را شیرین می‌کند.

آزمایشگاه مدارس، مکانی است که برای دانش آموزان بسیار جذاب است ولی برای خانواده ها بسیار استرس زا. مدرسه مجازی ثمین، با ایجاد یک آزمایشگاه مجازی برای دانش آموزانش، امکان تجربه و یادگیری فیزیکی را فراهم آورده است و همچنین باعث می‌شود که استرس ناشی از مواد خطرناک و … هم در ذهن ما نباشد.

امکانات دیگری نظیر کتابخانه، تابلو اعلانات و … نیز وجود دارند که بهتر است خودتان آنها را در صفحه اول سایت مدرسه ثمین مشاهده کنید.

با داشتن همه این امکانات، این مدرسه به یکی از قوی ترین و بهترین مدارس ایرانی در خارج از کشور تبدیل شده است.

این راهکار، خیال همه را راحت می‌کند

حال که با بخشی از ویژگی های مدرسه ثمین آشنا شدیم و به چشم خود دیدیم که هنوز هم می‌توان تصمیمی درست و صحیح برای آینده فرزندانمان بگیریم، وقت آن رسیده که یک بار دیگر مرور کنیم.

با بودن ثمین در کنار ما، بسیاری از معضلاتی که در مورد آنها صحبت کردیم، به فرزندانمان نزدیک نخواهند شد. آن ها برای تحصیل در کنار ما که اولین جامعه شان هستیم می‌مانند و با حضور خودمان به جامعه جدید راه پیدا می‌کنند. همین نکته کوچک، می‌تواند بسیاری از تصمیم های اشتباه را از او دور کند.

حال انتخاب با ماست.اینکه با کدام گزینه راحت تریم؟ شروع راهی پر پیچ و خم، آن هم در ابتدای مسیر مهاجرت و جامعه جدید، یا شروع راهی با همراهی مطمئن به نام ثمین.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه اصلی ما مراجعه کنید و با مشاورین ثمین، در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

15 نظرات

  • سارا

    29 خرداد 1402 - 4:00 ب.ظ

    بسیار عالی

    • admin

      30 خرداد 1402 - 1:51 ب.ظ

      ممنون از شما

  • محیا

    29 خرداد 1402 - 7:50 ب.ظ

    از اینکه تمام موارد پیش رو در مورد مهاجرت به ارمنستان و تحصیلی بچه ها رو عنوان کردید سپاسگزارم.
    واقعا مطالبتون عالی بود

  • سحر

    30 خرداد 1402 - 9:31 ق.ظ

    چقدر خوب که مدرسه شما این همه محتوای جذاب و متنوع برای دانش آموزان داره…
    حالا دیگه دانش آموزا با این مدرسه اینترنتی خیالشون راحته و از هرجا که بخوان می تونن درس هاشون رو بخونن..

  • ناشناس

    30 خرداد 1402 - 2:21 ب.ظ

    یک کشور خوب برای مهاجرت پیشنهاد کنید

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:35 ب.ظ

      ممنون از شما

  • ویدا

    30 خرداد 1402 - 2:32 ب.ظ

    سپاس از توضیحاتتون شاید انتخابم برای مهاجرت ارمنستان باشد.

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:37 ب.ظ

      حتما انتخاب شما هم به جای مدارس ایرانی در ارمنستان، مدرسه مجازی ثمین خواهد بود

  • معصومه

    30 خرداد 1402 - 4:53 ب.ظ

    سلام
    در مدرسه ثمین بصورت انلاین میشه تحصیل کرد؟

    • admin

      30 خرداد 1402 - 5:04 ب.ظ

      کاملا به صورت آنلاین می باشد

  • ماهرخ

    30 خرداد 1402 - 4:54 ب.ظ

    شما زیر نظر آموزش و پرورش هستید؟؟

    • admin

      30 خرداد 1402 - 5:05 ب.ظ

      بله تمامی دانش در هر مقطعی مدرک رسمی آموزش و پرورش دریافت می کنند

  • sobhan

    5 تیر 1402 - 3:48 ب.ظ

    من به ارمنستان مهاجرت کردم و با توجه به تحقیقاتی که کردم مدرسه ثمین بهترین انتخاب میتونه باشه لطفا بگید چطور باید اقدام کنم؟

    • admin

      6 تیر 1402 - 12:40 ق.ظ

      با شماره واتساپی ۹۸۹۰۵۹۷۱۶۹۹۷+ تماس بگیرید

پیام بگذارید

X