آیا با 6 چالش حضور در مدرسه ایرانی در هند آشنا هستید؟

آیا با 6 چالش‌ حضور در مدرسه ایرانی در هند آشنا هستید؟

آیا با 6 چالش حضور در مدرسه ایرانی در هند آشنا هستید؟

اگر به هر دلیلی قصد مهاجرت به سایر کشورها به ویژه کشور هند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

کشور هند بعد از کشورهای چین و ایالات متحده، بزرگترین سیستم آموزشی در جهان را دارد. این یعنی، بر اساس تعداد جمعیت بالایی که این کشور دارد، نظام آموزشی آن نیز گسترده و فراگیر خواهد بود. تحصیل در کشور هند، شرایط خاص خود را دارد. سن شروع تحصیل در این کشور از 6 سالگی است که تا مقطع تحصیلی هشتم، در مدارس دولتی امکان تحصیل خواهید داشت. البته ناگفته نماند برای ایرانیان مقیم این کشور، مدرسه ایرانی در هند نیز وجود دارد که بر اساس سال تحصیلی هر دانش‌آموز ایرانی، شرایط تحصیل در این مدارس فراهم شده است.

شاید هزینۀ تحصیل در مدارس در کشور هند، به نظر ارزان‌تر از سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی یا آمریکایی باشد، اما نسبت به کشور ایران، این هزینه‌ها بیشتر خواهد بود.

مدرسه ایرانی در هند
تحصیل در مدرسه ایرانی در هند، برای چه کسانی امکان‌پذیر نیست؟

از آنجایی که کیفیت تحصیل در مدارس دولتی این کشور، چندان بالا نیست! به همین خاطر بیشتر خانواده‌های هندی حتی با درآمد پایین، فرزندانشان را در مدارس خصوصی ثبت نام می‌کنند. اگر خانواده‌های ایرانی قصد ثبت نام فرزندانشان را در این مدارس داشته باشند، مسلماً باید هزینۀ بیشتری بابت تحصیل آنها بپردازند.

ضمن آنکه، همۀ خانواده‌های ایرانی به مدارس ایرانی در هند دسترسی ندارند! برخی از مدارس ایرانی در شهرهای پر جمعیت هند و دور از محل اقامت و سکونت خانواده‌ها است که در این صورت، ثبت نام در مدرسه ایرانی در هند برای ایرانیان چندان کارآمد نخواهد بود.

با توجه به اینکه، برای تحصیل در مدارس خصوصی یا دولتی در هند، باید به زبان هندی مسلط باشید. چرا که در این مدارس به زبان هندی مباحث درسی به دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شود.

از سوی دیگر اگر به قصد تحصیل در دانشگاه‌های هند مهاجرت کرده‌اید، باید بدانید که شرط پذیرش در دانشگاه، داشتن دیپلم رسمی است. بنابراین اگر در کشور ایران موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اید، امکان تحصیل در دانشگاه‌های هند را نیز نخواهید داشت.

READ  همه چیز درباره آموزش های بین الملل

نگران نباشید! راهکارهای زیادی برای ادامۀ تحصیل و دریافت مدرک رسمی دیپلم وجود دارد!

بهترین و آسان‌ترین راهکار، ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور ایرانی است. اگر در شهرهایی ساکن هستید که دسترسی به مدرسه ایرانی ندارید، راه‌حل ساده و منطقی ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) است.

تحصیل در این مدرسه برای همۀ دانش‌آموزان ایرانی مقیم کشور هند یا سایر کشورها وجود دارد. با توجه به اینکه، در مدارس مجازی ایرانی، از جدیدترین و برترین متدهای آموزشی جهت آموزش مباحث درسی به دانش‌آموزان استفاده می‌شود. در پایان دورۀ تحصیلی نیز دانش‌آموزان مدرک معتبر و رسمی دیپلم دریافت خواهند کرد.

در بخش‌های بعدی مقاله، در خصوص مزایا و فواید تحصیل در مدارس آنلاین ایرانی بیشتر سخن خواهیم گفت.

مدرسه ایرانی در هند
ثبت نام در مدرسه ایرانی در هند بهتر است یا مدارس آموزش از راه دور؟

مشکلات حضور دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه ایرانی در هند 

برای بسیاری از افراد به خصوص کودکان و نوجوانان، مهاجرت و ترک وطن دشوار بوده است. مهاجرت به هر کشوری، سختی‌ها و چالش‌های خود را دارد. اغلب خانواده‌ها پس از مهاجرت به کشور هند، دغدغۀ ادامه تحصیل فرزندان خود را دارند.

دانش‌آموزان ایرانی نیز به دلیل دوری از دوستان و همکلاسی‌های خود، اعتماد به نفس کمتری در مدرسه ایرانی در هند یا مدارس هندی خواهند داشت و این موضوع بر نحوۀ عملکرد آنها در فعالیت‌های کلاسی یا مدرسه، اثر منفی می‌گذارد.

همانطور که در بخش قبل اشاره نمودیم، برای برخی از خانواده‌های ایرانی که به تازگی وارد این کشور شده‌اند، تامین هزینه‌های تحصیل و ایاب و ذهاب فرزندان کمی دشوار است.

از سوی دیگر، شرایط آب و هوایی کشور هند با شرایط اقلیمی ایران متفاوت است و این ویژگی، بر وضعیت جسمی و روحی دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود.

عدم تسلط بر زبان هندی یا حتی زبان انگلیسی، باعث افزایش استرس و نگرانی دانش‌آموزان ایرانی خواهد شد و ادامۀ چنین تنش‌های فکری، باعث کاهش میزان یادگیری و موفقیت تحصیلی آنها خواهد شد.

به گفتۀ برخی از والدین، دانش‌آموزان ایرانی پس از ورود به مدارس هندی یا مدارس ایرانی در هند تا چندین ماه، شوق و انگیزۀ تحصیلی خود را از دست می‌دهند.

برای آنکه فضای آموزش برای فرزندانتان در بستر خانه با کیفیت عالی فراهم شود، کافی است فرزندان خود را در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) ثبت نام کنید.

READ  تفاوت مدارس ایران و ترکیه

علاوه بر اینکه، در محیط خانه با حضور والدین، دانش‌آموزان در آرامش ذهنی و روانی بیشتر تحصیل می‌کنند، والدین آنها نیز نظارت بیشتر و بهتری بر عملکرد تحصیلی فرزندانشان خواهند داشت. بنابراین، رشد و موفقیت تحصیلی آنها در هر کجای دنیا که باشند بدون وقفه ادامه خواهد داشت!

از فواید و مزایای مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در هند بیشتر بدانید!

حضور در مدارس آموزش از راه دور در سال‌های اخیر نسبت به گذشته، با استقبال زیادی روبرو بوده است. بیشتر دانش‌آموزان به دلایل مختلفی به جای حضور در مدارس سنتی، در مدارس آنلاین و مجازی ثبت نام می‌کنند. استقبال از مدرسه مجازی ایرانی نیز نسبت به مدارس ایرانی در هند بیشتر از سوی خانواده‌ها گزارش شده است.

افزون بر این، از جهات مختلفی کیفیت آموزش در مدرسه مجازی ثمین در مقایسه با برخی از مدارس ایرانی تاسیس شده در هند بالاتر و بهتر بوده است. در حال حاضر بیشتر مدارس آموزش از راه دور به سامانه‌های مدرن و پیشرفتۀ مدیریت آموزش و یادگیری مجازی و آنلاین مجهز هستند و همین ویژگی باعث افزایش بازدهی آموزش در این مدارس شده است.

مدرسه ایرانی در هند
از فواید و مزایای مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در هند بیشتر بدانید!

در مدرسه آنلاین ثمین (iranischool.com) متناسب با هر مقطع تحصیلی خدمات و امکانات آموزشی فراهم شده است. به عنوان مثال، در این مدرسه دانش‌آموزان به کتابخانه و آزمایشگاه مجازی دسترسی خواهند داشت. امکاناتی که به ندرت در فضای آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان در نظر گرفته خواهد شد.

از طرفی، والدین می‌توانند در طول یک سال تحصیلی همراه با فرزندان خود در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و نسبت به میزان تسلط و نحوۀ آموزش مدرسین یا معلمین مُطلع شوند. ضمن آنکه از میزان فعالیت و مشارکت فرزندان خود در کلاس‌های درسی نیز آگاه خواهند شد.

همچنین در کلاس‌های آموزشی آنلاین، برابری کامل میان دانش‌آموزان از هر جهت (ملیت، نژاد، ظاهر، دین و . . . ) وجود دارد و همۀ دانش‌آموزان بدون حس برتری بر دیگری، تحصیل در مقاطع مختلف را ادامه خواهند داد.

آشنایی با مهمترین مزایای مدرسه مجازی ایرانی ثمین

  • کاهش هزینه‌های تحصیل

مسلماً برای تحصیل در هر مدرسه‌ای چه در ایران و چه در سایر کشورها، باید هزینه‌هایی متناسب با شرایط مدرسه و مقطع تحصیلی پرداخت کنیم. از سوی دیگر، هزینۀ تحصیل و رفت و آمد به مدرسه ایرانی در هند، در مقایسه با ثبت نام در مدرسه آموزش از راه دور ایرانی بیشتر است! بنابراین، بهترین راه جهت کاهش هزینه‌های تحصیل و ایاب و ذهاب، ثبت نام در مدارس مجازی است.

READ  حضور در مدرسه ایرانی در ترکیه
  • افزایش میزان یادگیری و اعتماد به نفس دانش‌آموزان در کلاس

بسیاری از دانش‌آموزان پس از مهاجرت به کشور هند، به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به محیط مدرسه و افراد حاضر در مدرسۀ حضوری، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. در مقابل، با شرکت در کلاس‌های آنلاین، اعتماد به نفس آنها افزایش یافته و ضمناً با معلمین و دوستان حاضر در کلاس مجازی بیشتر تعامل خواهند کرد.

  • صرفه‌جویی در زمان

همانطور که اشاره کردیم، برخی از مدارس ایرانی در هند، دور از دسترس خانواده‌ها می‌باشند و والدین برای رفت و آمد فرزندان خود باید، زمان زیادی صرف کنند. ادامۀ این روند باعث خستگی جسمی و روحی فرزندان و حتی والدین خواهد شد. با وجود مدارس مجازی ایرانی، والدین و محصلین از رفت و آمدهای مکرر و خسته‌کننده خلاص خواهند شد و به راحتی در هر ساعتی از روز می‌توانند در کلاس‌های درسی آنلاین شرکت کنند.

مدرسه ایرانی در هند
هزینۀ تحصیل و رفت و آمد به مدرسه ایرانی در هند
  • حذف محدودیت‌های جغرافیایی

یکی از بهترین مزایای مدارس آنلاین و مجازی ایرانی در مقایسه با مدارس حضوری، حذف محدودیت‌ها و مرزهای جغرافیایی است. بدین معنا که، دانش‌آموزان تنها با در اختیار داشتن اینترنت و تبلت، لپ‌تاپ و گوشی هوشمند می‌توانند به آسانی در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

  • امکان استفاده از منابع درسی مختلف

در مدرسه ایرانی در هند، بیشترین منابع آموزشی شامل کتب درسی یا کمک درسی خواهند بود. در حالیکه در مدرسه مجازی ثمین، محصلین به منابع آموزشی جدید و کاربردی و همچنین محتواهای آموزشی متنوع مانند ویدئو، تصویر، متن و . . . دسترسی خواهند داشت.

از طرفی، در صورتی که امکان حضور در برخی از کلاس‌ها را نداشته باشند، می‌توانند به ویدئوها و محتواهای آموزشی هر جلسه در سامانۀ آموزشی دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب، مباحث درسی را بهتر و عمیق‌تر درک خواهند کرد.

  • نظارت و تمرکز بیشتر والدین به نحوۀ یادگیری فرزندان

یکی از نگرانی‌های همیشگی والدین میزان موفقیت فرزندان آنها در هر سال تحصیلی بوده است!

در مدرسه آموزش از راه دور ثمین، در پایان هر ترم یا به صورت میان ترم دانش‌آموزان باید در آزمون‌های آنلاین شرکت کنند. پس از برگزاری آزمون، نتیجۀ آن در قالب گزارش تحصیلی به اولیاء ارسال می‌شود.

البته به صورت ماهانه نیز از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز گزارش تکمیلی تهیه شده و برای والدین ارسال خواهد شد.

با توجه به اینکه معلمین و اساتید مدرسه بر روند یادگیری محصلین نظارت مستمر و دقیق خواهند داشت. نحوۀ ارائۀ تکالیف درسی، میزان مشارکت در گفتگوها و کنفرانس‌های کلاسی و . . . از جمله مواردی است که توسط معلمین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در برخی مواقع و در صورت ضرورت، کلاس‌های فوق برنامه برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

مدرسه ایرانی در هند
چالش‌های حضور در مدرسه ایرانی در هند نسبت به مدرسه مجازی ایرانی
راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X