بررسی چالش های پیش روی مهاجران برزیل

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی کشور برزیل و همچنین چالش های پیش روی خانواده های مهاجر به این سرزمین بپردازیم. ضمنا می‌خواهیم مدرسه ایرانی در برزیل حال حاضر این کشور را با یکدیگر بررسی کنیم.

کشور هزار رنگ:آشنایی با برزیل

کشور برزیل یکی از کشور های واقع در قاره آمریکای جنوبی محسوب میشود.زبان اصلی و رسمی مردمان این کشور پرتغالی است.اما طی چندین سال اخیر و به واسطه مهاجرت های فراوان و همچنین فرهنگ مهاجر پذیر این کشور زبان انگلیسی و اسپانیولی هم درجامعه آنها رواج زیادی داشته است. شاید برایتان جالب باشد که این کشور زیبا  فرهنگی نزدیک از لحاظ مذهبی به ما ایرانیان دارد از جمله ادای احترام به مراسمات مذهبی آیین خود.مردمی مذهبی و فرهنگی نزدیک به ما؛گزینه های عالیی برای مهاجرت به این خطه است.

مدرسه ایرانی در برزیل
از جمله مراسمات فستیوالی برزیل

به خاطر همین مساله در این کشور فستیوال ها و کارناوال های زیادی وجود دارند و برزیل از این حیث جزو بهترین ها در جهان است.سالیانه فستیوال های زیادی در این کشور با نام ها و زیبایی های خاص خود اجرا می‌گردد از جمله: کارناوال ریو،فستا دوپیائو،فستیوال اکتبر.

همان طور که همه ما میدانیم برزیل یکی از کشور های موفق و با سابقه در ورزش فوتبال به حساب می آید اما این همه ی ماجرا نیست.این کشور ورزش های بومی و اصیل خود را داراست؛مانند پتکا که شبیه به بدمینتون است و یا فرسکوبول که شبیه به تنیس است. برزیل چهل و یکمین کشور شاد دنیاست و محیطی بسیار مناسب برای شادی و سرزندگی دارد.

هزار رنگ،کدام دیده نمیشود؟ بررسی چالش های مهاجرت به برزیل

برزیل طی سالهای اخیر به یکی از کشور های مهاجر پذیر جهان تبدیل شده است.به واسطه ی درآمد زایی از توریست هایی که برای دیدن مکان های جذاب از جمله مجسمه مسیح که اثری باستانی محسوب میگردد تا جاذبه های طبیعی مانند جنگل آمازون این کشور قدرت خود را در این زمینه متوجه شد و به سوی توریست پذیری و به تبع آن مهاجر پذیری روی آورد.

READ  آیا همه دانش آموزان ایرانی شرایط ثبت نام در مدرسه ایرانی در امارات،را دارند؟

یکی از مسائلی که در این مدل سیاست گذاری اقتصادی به وجود می آید،چند فرهنگی بودن و عدم یکپارچگی است.شاید در ظاهر، این مسئله بزرگی به نظر نرسد اما می‌تواند برای فرهنگ خود جامعه و مردمان آن مسائل زیادی ایجاد بکند و به تبع برای کسانی که چالش مهاجرت به این کشور را پذیرفتند هم مشکلات جبران ناپذیری به وجود بیاورد.

مهاجرت خود یک امر چالشی است.هر کس که این چالش را می‌پذیرد،می‌داند که باید با مسائل مختلف و متفاوتی دست وپنجه نرم کند.

همه ما می‌دانیم مهم ترین چالش هر خانواده،فرزندان و رشد وپیشرفت آنها است. بیایید باهم به بررسی این مقوله بپردازیم.

فرزندان،اولین آسیب پذیران جامعه

یکی از مهمترین دغدغه ها و مسائل،کودکان خانواده های مهاجرت کرده هستند.آنها یکی از آسیب پذیر ترین اقشار محسوب می‌گردند.همه ی ما می‌دانیم که کودک در معرض آسیب هایی است که خود از آنها آگاه نیست و اگر من و شما به این مساله و معضل نگاهی سرسری داشته باشیم آینده تاریک و تلخ برای فرزندانمان به وجود می‌آوریم.مشکلاتی مانند انزوای شخصیتی یا بحران هویتی تهدید هایی هستند که همه روزه جامعه و به خصوص کودکان رنج سنی هفت تا دوازده سال را تهدید می‌کند.

آب را باید از سر چشمه بست

ضرب المثلی قدیمی هست که به ما یاد آور می‌شود که اگر دغدغه و مسئله ی کوچک امروز را جدی نگیریم،در آینده ضرری جبران ناپذیر به ما وارد می‌شود. برای مساله ما هم همین است.امروز ما میتوانیم این مساله کوچک را مدیریت کرده و از چالش آن عبور کنیم.کودک ما پس از مهاجرت دوستان خود را از دست داده و در جامعه ای جدید و فرهنگی متفاوت قرار گرفته است. هرلحظه ممکن است خود را به خاطر از دست دادن آنها سرزنش کند و انزوای شخصیتی در او شکل بگیرد.ما نمیتوانیم نسبت به این مقوله بی تفاوت باشیم و باید راهکاری مناسب برای آن پیدا کنیم.

مدرسه ایرانی در برزیل
انزوای کودکان مهم ترین چالش مهاجرت

خانواده اولین جامعه،”مدرسه مهم ترین جامعه”

همانطور که همه ما می‌دانیم اولین نهاد آموزش کودکان خانواده است.آداب و رسوم، زبان صحبت، فرهنگ ها و… همه و همه از طریق خانواده به کودک منتقل می‌گردد.به نقلی، کودک مسئول کپی برداری از تک تک رفتار های خانواده است.همچنین مهمترین نهاد آموزشی و تربیتی کودک مدرسه است؛جایی که از هفت سالگی بیشترین زمان و انرژی کودک در آن صرف می‌شود.همه ما قسمت بزرگی از شخصیتمان را از مدرسه ودوستان آن دوران داریم.خاطرات مثبت و منفی،اتفاقات وبسیاری دیگر از مسائل آن دوران هنوز هم همراه ما هست.ما نمی‌توانیم مدرسه، که مهم ترین جامعه کودکمان است را پیش پا افتاده بگیریم.

READ  مدرسه ایرانی در اتریش و چالش و سختی های ثبت نام در آن

حال ما چالشی دیگر در کنار چالش پیشین مان داریم و آن تربیتی است که کودک در مدرسه می‌آموزد.ما برای بهتر شدن زندگی فرزندمان به فکر مهاجرت افتاده ایم.پس نمی‌توانیم مدرسه و مشکلات پیش روی آن را نادیده بگیریم.

بهترین راهکار: مدرسه ایرانی در برزیل

ما میتوانیم همه این چالش ها و مسائل را باهم حل کنیم یعنی هم مشکل دوستان و فرهنگ جدید هم مشکل جامعه ی جدیدی به نام مدرسه را در کنار هم قرار داده و با یک تیر دو نشان را هدف بگیریم اما چطور؟

یکی از بهترین انتخاب ها مدرسه مجازی ثمین است.

مجموعه ما یکی از قوی ترین مجموعه ها برای کودکان ایرانی خارج از کشور است که میخواهند در کنار یادگیری و رشد در هر کجای جهان زبان و فرهنگ اصیل ایرانی را توسعه ببخشند.همچنین فضای آنلاین این مدرسه به شما کمک میکند که به راحتی کودکتان را با دستان خودتان ارتقا ببخشید و شاهد رشد همه روزه ی ثمره ی زندگیتان باشید.

کافیست سبک کاری مدرسه مجازی ثمین را بشناسید تا مشتاقانه فرزندتان را راهی این مدرسه ایرانی بکنید و دیگر نگران مدرسه ایرانی در برزیل نباشید.

مدرسه ایرانی در برزیل
مراسمات زیبای کشور برزیل

ثمین، پیشرو در امر آموزش صحیح

مدرسه مجازی ثمین بیش از 20 سال است در زمینه مدرسه مجازی تجربه دارد.همین امر باعث شده تا بسیاری از خطاها برای این مجموعه قدرتمند تعریفی نداشته باشند.

در این مجموعه شما می‌توانید به راحتی از وضعیت تحصیلی فرزندتان آگاه شوید.پشتیبانی قدرتمند ثمین این اجازه را می‌دهد که شما در هر زمانی بتوانید رشد کودکتان را بررسی کنید.همچنین این مدرسه مجازی با نظارت دائم و مستمر بر روند دانش آموزان خود شک و شبهه کم توجهی به درس را از بین می‌برد.کار تیم پشتیبانی به همین جا ختم نمی‌شود.هر مسئله یا مشکلی که ممکن است در طول مسیر سال تحصیلی برای دانش آموز رخ بدهد توسط تیم پشتیبانی مدرسه ثمین مرتفع می‌شود.

مدرسه ثمین،منابع متنوع آموزشی از قبیل ویدیو درسی،انیمیشن درسی و خلاصه دروس را برای راحتی دانش آموز و خانواده ی آن ها تهیه کرده است. این منابع درسی  مفاهیم اصلی و کلیدی کتب درسی را به روشی نوین جمع آوری کرده است.همچنین در این منابع سعی بر این بوده که مفاهیم اخلاقی و دینی در قالب های مختلف حتی در درسی مانند ریاضی بیان شود.

READ  8مزایای منحصر به فرد مدرسه اینترنتی

ارزشیابی های میان ترم وپایان ترم نیز برای بهبود کیفی سطح درس دانش آموزان فراهم گردیده است.

تمام این ویژگی ها، برای فرزندانمان تهیه شده و آماده ی استفاده ی آنها است.شما بی نیاز از مدرسه ایرانی در برزیل هستید.

مدرسه مجازی ثمین به همین ها ختم نمی‌شود

امکانات و مزایای مدرسه مجازی ثمین به همین ها ختم نمی‌گردد.

هر ماه برای اطلاع از وضعیت تحصیلی دانش آموزان پشتیبان آموزش یک گزارش وضعیت تحصیلی دانش آموز را برای خانواده او ارسال می‌کند.همچنین در پایان هر ترم دانش آموزان می‌توانند نظرات خود را در قالب نظر سنجی درباره مدرسه،دبیران و سیستم آموزشی آنلاین مدرسه مجازی ثمین بیان کنند.

یکی از معضلات مدرسه مجازی تجربه نکردن مسائل مختلف دانش آموز است.مدرسه مجازی ثمین این معضل را هم برطرف کرده است. آزمایشگاه این مدرسه مجازی خیال شما را راحت می‌کند.فرزندتان،توانایی یادگیری دروس تجربی را به شیوه صحیح علمی داراست.در کنار آن خیال شما از بابت آسیب های احتمالی او در آزمایشگاه راحت است.همه و همه برای راحتی شما و فرزندتان.

شخصی سازی همیشه برای همه جذاب است. یکی دیگر از مزایا این مدرسه امکان شخصی سازی سامانه برای فرزند است.اینگونه او می‌تواند به راحتی محیط درسی خود را آماده کرده و از بودن در آن لذت ببرد.

 فوق برنامه ها، کتابخانه، تابلو اعلانات و حتی اتاق مشاوره از دیگر مزایای مدرسه مجازی ثمین است که میتوانید با مراجعه به صفحه نخست سایت از آن ها آگاه شوید.

در انتهای سال تحصیلی مدرک رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش به هر دانش آموز داده می‌شود.همین امر باعث می‌شود کودک ما در آینده برای خود یک امکانات و ویژگی اضافه داشته باشد و خود را قدمی جلوتر از دیگران بداند.

همه موفقیت را می‌خواهند اما تصمیم صحیح موفقیت را رقم می‌زند

مدرسه مجازی ثمین به ما امکانات راحت و قابل دسترسی قرار میدهد که بتوانیم شرایط مناسبی برای تحصیل کودکمان ایجاد کنیم و همچنین آُسیب های احتمالی را ازآنها دور کنیم.امکاناتی که در هیچ مدرسه ایرانی در برزیل نمی‌توان پیدا کرد.از پشتیبان و مشاور گرفته تا آزمایشگاه و کلاس های مجازی.همگی فراهم شده اند تا بهترین ها برای فرزندانمان رقم بخورد.

اینک میتوانیم تصمیم بگیریم که چه چیزی برای کودک ما آسان تر است؟

چه چیزی برای فرزند ما بهتر است؟ تطبیق با جامعه ایی جدید و شروع راهی پر پیچ وخم، یا شروع راهی با راهنمایی های مدرسه مجازی ثمین

راه های ارتباطی

7 نظرات

  • مجید

    27 خرداد 1402 - 4:27 ب.ظ

    چقدر داستان دارن این برزیلیا

  • Sahar Darvishi

    30 خرداد 1402 - 9:44 ق.ظ

    ممنون برای توضیحات مفیدتون
    این خیلی خوبه که ایران مدرسه ی اینترنتی داره و می تونه خیال دانش آموزان رو برای ادامه تحصیل در هرجای دنیا که باشند راحت کنه

    • admin

      30 خرداد 1402 - 1:54 ب.ظ

      افتخار ما این است

  • Sahar Darvishi

    30 خرداد 1402 - 9:45 ق.ظ

    ممنون برای توضیحات مفیدتون
    این خیلی خوبه که ایران مدرسه ی اینترنتی داره و می تونه خیال دانش آموزان رو برای ادامه تحصیل در هرجای دنیا که باشند راحت کنه

  • خلیلی

    1 تیر 1402 - 1:45 ب.ظ

    بسیار مفید بود ، ممنون از مطالب جذابتون

    • admin

      3 تیر 1402 - 2:33 ب.ظ

      ممنون از شما

پیام بگذارید

X