بررسی مدرسه ایرانی در اسپانیا

مدرسه ایرانی در اسپانیا

سرزمین ماتادور ها زیبا است ولی کامل نیست

در این مقاله قصد داریم، کشور اسپانیا را بهتر بشناسیم. همچنین چالش های مهاجرت به این کشور را بررسی کرده وببینیم که آیا در این کشور آینده ایی برای فرزندانمان وجود دارد. در نهایت به بررسی مدرسه ایرانی در اسپانیا بپردازیم.

کشور ساحل و آفتاب، اسپانیا

اسپانیا کشوری واقع در جنوب غرب اروپا است. 85%از شبه جزیره ایبری را اشغال می‌کند.از غرب با پرتغال و از شمال شرقی با فرانسه هم مرز است.

مرکز این کشور مادرید است و زبان اصلی و رسمی این کشور،اسپانیولی می‌باشد.

اسپانیا مردمانی بسیار پر شور دارد. آنها بسیار خوش برخورد هستند و معاشرت با این مردم، بسیار لذت بخش است. مردم اسپانیا این روحیه را مدیون آفتابی هستند که اغلب اوقات بر این کشور می‌تابد. خیابان های این کشور همیشه شلوغ و سرشار از انرژی و روح زندگی است.رقص ها و موسیقی های منطقه ایی تقریباً به اندازه فوتبال و جشنواره های مذهبی در این کشور مهم هستند.

مدرسه ایرانی در اسپانیا
خیابان های همیشه شلوغ و شاد اسپانیا

همچنین این سرزمین به سرزمین ماتادور ها هم معروف است که شهرت آنها در گاو بازی را می‌رساند.

با وجود خطرات احتمالی مراسم های گاو بازی ،این مراسم ها جزو پرطرفدار ترین و جذاب ترین مراسم های اسپانیا است.

اسپانیا در زمینه مهاجرت هم یکی از نام های شناخته شده در جهان است.این کشور چهارمین کشور اروپا از نظر تعداد مهاجران و دهمین کشور در جهان است.آب و هوای مناسب، مردمان خوش اخلاق و خوش برخورد، زیبایی ها و مکان های تفریحی، همه و همه در اسپانیا وجود دارند.اما سوال اصلی این‌جاست؛آیا مهاجرت به این کشور زیبا،صرفا ما را از همه چیز بی نیاز خواهد ساخت؟

روی دوم سکه،مشکلات و چالش های زندگی در اسپانیا

همه ما می‌دانیم که مهاجرت به هر کشوری در کنار مزایای خود، چالش هایی را هم با خود به همراه دارد. از اختلاف ها و تفاوت های فرهنگی گرفته، تا حضور در کشوری غریب و بسیاری از مشکلات دیگر، که بر سر راه همه خانواده های مهاجر قرار می‌گیرد را می‌توان از جمله این چالش ها دانست.

READ  بررسی ادامه تحصیل دانش آموزان خارج کشور

از جمله بزرگ ترین اقشاری که از همیشه اولین آسیب را از مهاجرت می‌بینند، کودکان خانواده های مهاجر هستند.آشنایی با فرهنگ جدید، محیط ناشناخته و آسیب های افراد، دوری از اقوام و خویشاوندان و بسیاری دیگر از مسائل، چالش هایی هستند که فرزند ما با آنها روبرو می‌شود.

سالانه مطابق آمار، کودکان مهاجر بسیار زیادی هستند که به دلیل مهاجرت و عدم توانایی در تطبیق با محیط جدید، دچار مشکل ها و مسائلی نظیر، افسردگی، انزوای شخصیتی و دوری از جامعه می‌شوند.

مدرسه ایرانی در اسپانیا
گاو بازی در اسپانیا

این همه ماجرا نیست؛ این مشکلات توسط کودکان بیان نمی‌شود و با خشم یا اضطراب و ناراحتی خود را  نشان می‌دهد. از این ها گذشته، بسیاری از کودکان، پس از گذراندن این مسائل، علاقه ایی به ادامه تحصیل نداشته و یا به سوی رشته های نه چندان مناسب گرایش پیدا می‌کنند. همچنین بسیاری از آنها به سمت رشته های ورزشی رفته و نمی‌توانند تصمیم صحیحی برای خود و آینده شان بگیرند.

در سایه همه این مسائل و مشکلات،امری که بسیار مهم است، این است که کودکان همه این مسائل را ناشی از ضعف خود می‌دانند. آنها تعریفی از این چالش ها ندارند و گمان می‌کنند که مشکل از خودشان است. این مسئله آن ها را به سمت تباهی می‌کشد.

اما این، پایان راه کودکان ما است؟

آیا آینده ایی برای آنان متصور نخواهد بود؟

نوبت تصمیم گیری ما است

حال که با چالش های کودک دلبندمان آشنا شدیم، می‌توانیم بهترین تصمیم را برای آن ها بگیریم.ما می‌توانیم با ایجاد محیطی که کودک ما در آن رشد یافته است، این مسائل و دغدغه ها را حل کنیم.

راهکار ساده، پیدا کردن مدرسه ایرانی در اسپانیا است.جایی که کودک ما، با جامعه پیشین خود همراه است و بسیاری از دغدغه ها و مسائل را به راحتی پشت سر می‌گذارد.

همه ما می‌دانیم که در محیطی که برای‌مان آشنا و قدیمی باشد احساس راحتی و امنیت می‌کنیم.

ضرب المثل”هیچ جا خونه آدم نمی‌شه”به زیبایی این مفهوم را بیان کرده است.

مدرسه ایرانی در اسپانیا،رویایی دور از دسترس

متاسفانه با اینکه کشور اسپانیا، بشدت مهاجر پذیر است، مدرسه ایرانی در این کشور پیدا نمی‌شود و فقط یک مدرسه وجود دارد که آن هم در مادرید است.

همه ما می‌دانیم که رشد یافتن در آغوش جامعه ایی که به آن تعلق داریم، باعث می‌شود که بتوانیم در آینده از آسیب هایی که قسمت کوچکی از آن ها در بالا بیان شد، جلوگیری کنیم.

READ  مدارس ایرانی در آسیا

این مسئله بسیاری از خانواده ها را نگران کرده است. زیرا نمی‌توانند چالش رشد فرزندان خودشان را حل کنند.

اما جای نگرانی نیست، ثمین در کنار شماست.

مدرسه ایرانی در اسپانیا
افسردگی بیماری خاموش کودکان

بهترین مدرسه ایرانی در سراسر جهان

همه ما می‌دانیم که اگر بتوانیم تصمیمی صحیح را اتخاذ کنیم،نتیجه قطعی است. حال می‌خواهیم با هم بهترین مدرسه ایرانی در خارج از کشور را بهتر بشناسیم.

مدرسه مجازی ثمین،یکی از بهترین مدارس ایرانی حال حاضر درجهان است.شاید با خواندن این جمله، با خود بگویید؛طبیعی است، همه از خودشان تعریف می‌کنند.پیشنهاد می‌کنم ادامه مطلب را دقیق تر بخوانید تا در انتهای مقاله هم نظر باشیم.

ثمین،پیشرو در امر تحصیل کودکان

اکثر توقعاتی که خانواده ها از مدارس فرزندشان دارند، آموزش صحیح فرزند، نمرات بالا و لذت فرزند در مدرسه است. شاید برایتان جالب باشد که این اولین ویژگی مدرسه مجازی ثمین است.

همانطور که مشخص است، این مدرسه مجازی بوده و شما نگران محیط نامناسب در مدرسه، دوستان نامناسب و بسیاری از این قبیل مسائل نخواهید بود.

اولین شاخصه مدرسه مجازی ثمین، حضور تیم پشتیبانی قوی این مدرسه است. این تیم با سابقه کافی و تجربه لازم، آماده پاسخ گویی به سوالات دانش آموزان خود است و هر گونه مسئله یا مشکل را به سرعت مرتفع می‌سازد.

این تیم با نظارت مستمر بر روند آموزشی کودکان ما اعم از انجام تکالیف، شرکت در امتحانات و مطالعه دانش آموزان فضای تحصیل کودکانمان را مدیریت می‌کند. دانش آموزان هر زمان که نیاز داشته باشند، می‌توانند با دبیر یا پیشتیبان آموزشی خود در ارتباط باشند. این ویژگی را نمی‌توان در مدرسه ایرانی در اسپانیا یافت. این ویژگی، تنها و تنها از ثمین و تیم قدرتمند آن بر‌می‌آید.

در مدرسه مجازی ثمین، هر ماه گزارشی از وضعیت تحصیلی کودکمان به ما ارائه می‌گردد. همین مقوله ایی که شاید به نظر خیلی از مدارس بی اهمیت باشد، ما را از وضعیت تحصیلی فرزندمان آگاه می‌سازد و با شناخت نقاط قوت و ضعف آن ها، مسیر را برای‌شان هموار ساخته و به جلو حرکت می‌دهد.

ارزشیابی تحصیلی امری است که در همه مدارس وجود دارد. مدرسه ثمین هم از این قاعده مستثنا نیست. آزمون های میان ترم و ترم توسط مدرسه برگزار می‌شود. بخاطر فضای مجازی مدرسه، شخص شما ناظر بر ارزشیابی ها هستید و نمودار رو به رشد فرزندتان را خودتان به چشم خواهید دید.

READ  آیا ترکیه کشور مناسبی برای زندگی است؟

همچنین، مدرسه مجازی ثمین، به دانش آموزانش مدرک رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعطا می‌کند.

این تازه شروع ماجرا است.با ما همراه باشید.

امکانات، بهترین ویژگی برای حال خوب همه انسان ها

همه ما امکانات را دوست داریم. فرزند ما هم مانند خود ما است و امکانات برای او هم جذابیت های خود را دارد.

از جمله بهترین امکانات مدرسه مجازی ثمین، وجود منابع متنوع آموزشی است. در این منابع سعی شده، چکیده اصلی درس به صورت خلاصه در اختیار دانش آموز قرار گیرد. این منابع شکل های مختلفی دارند. ویدیو، انیمیشن و فایل متنی درس ها آماده شده تا فرزندانمان از آنها استفاده ببرند. همچنین در این منابع آموزشی سعی بر این بوده است که نکات اخلاقی و دینی بیان گردد تا کودکمان از همین ابتدا با آنها آشنایی پیدا کند.

فرزند ما، اتاق خود را بیشتر ازهر جایی دوست دارد.زیرا آن را مال خود می‌داند. کودک ما در مدرسه مجازی ثمین، می‌تواند محیط تحصیلی خود را شخصی سازی کرده و به هر نحوی که علاقه مند است، آن را آماده کند تا در محیط مدرسه هم احساس لذت و آرامش را داشته باشد.همین نکته که بسیار جزئی و نا‌چیز است، بسیاری از خودمان را عاشق مدرسه یا متنفر از آن کرده است.

یکی از بهترین راه های یادگیری بخصوص در علوم پایه، آزمایش کردن و تجربه کردن آن مسئله است.مدرسه مجازی ثمین، با ایجاد یک آزمایشگاه مجازی برای دانش آموزان خود، این محیط را برای آنان فراهم کرده است که بتوانند هر چیزی که در درسی مانند علوم تجربی می‌آموزند را هم تجربه کنند.همچنین به واسطه ی مجازی بودن آن خیال شما از بابت آسیب های احتمالی به فرزندتان راحت است و با خیال راحت اجازه تجربه کردن، یاد گرفتن و پیشرفت کردن را به آنها خواهید داد.

بسیاری دیگر از امکانات وجود دارند که ما نمی‌توانیم در این مقاله بررسی کنیم. امکاناتی مانند کتابخانه،تابلو اعلانات و … . شما با مراجعه به صفحه اول سایت می‌توانید آن ها را مشاهده کنید.پیشنهاد می‌کنم حتما از آنها دیدن کنید تا باز هم بیشتر با امکانات این مدرسه مجازی آشنا شوید.

فکر کنید، تصمیم بگیرید، آینده بسازید

مدرسه مجازی ثمین، ما را از هر فکر و نگرانی نسبت به مدرسه و آینده فرزندمان بی‌نیاز می‌سازد. تیم پشتیبانی، گزارش ماهانه، منابع درسی، ارزشیابی تحصیلی، مدرک رسمی و بسیاری از خدمات متنوع، همه و همه توسط این مدرسه مجازی جمع آوری شده تا آتیه فرزند ما روشن گردد.

حال زمان آن رسیده که از شما بپرسیم که آیا شما هم با ما هم نظر شدید؟

آیا ثمین، بهترین مدرسه ایرانی در خارج از کشور نیست؟

آیا بهترین محیط برای ارتقاء فرزندانمان نیست؟

تصمیم با ما است، شروع مسیری پر پیچ و خم، آن هم برای خودمان وفرزندمان، یا شروع مسیری روشن در کنار ثمین. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه اصلی سایت مراجعه بفرمایید.

راه های ارتباطی

8 نظرات

  • مهسا

    30 خرداد 1402 - 1:59 ب.ظ

    خیلی عالی بود.

  • Sahar

    30 خرداد 1402 - 2:16 ب.ظ

    خدا رو شکر که ما این رسم گاو بازی رو تو ایران نداریم😅

  • دنیا

    30 خرداد 1402 - 4:25 ب.ظ

    مفید بود.

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:57 ب.ظ

      ممنون از شما

  • محمّد امین

    1 تیر 1402 - 1:56 ب.ظ

    تجربه تعامل با کادر آموزشی و مشاوران تحصیلی و روانشناسان تخصصی مجموعه در حوزه های علوم انسانی ، برای اینجانب یکی از بهترین تجربه های دریافت خدمات تخصصی بوده است . ممنون از تیم حرفه ای و کار درجه یکتان

پیام بگذارید

X