آیا با مشکلات و سختی های ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد آشنا هستید؟

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • آیا با مشکلات و سختی های ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد آشنا هستید؟
مدرسه ایرانی در سوئد

از شرایط تحصیل در مدرسه ایرانی در سوئد چه می‌دانید؟

برای بسیاری از والدین ایرانی، انتخاب مدرسه برای ادامۀ تحصیل فرزندانشان بین مدارس دولتی و خصوصی و مدرسه ایرانی در سوئد، دشوار است!

اغلب آنها به دلیل عدم اطلاع کافی نسبت به شرایط تحصیل در مدارس این کشور و همچنین مدارس ایرانی در این کشور، دچار سردرگمی خواهند شد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در خصوص شرایط ثبت نام در مدارس ایرانی در سوئد و همچنین سایر مدارس سوئدی مطالبی را برای شما عنوان کنیم.

همانطور که می‌دانید، کشور سوئد از جمله کشورهای پیشرفته و مرفه در اروپا محسوب می‌شود. سطح کیفیت زندگی در این کشور به نسبت برخی از کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی بسیار بالا می‌باشد. از طرفی، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان آرزو و رویای حضور در مدارس و دانشگاه‌های معتبر این کشور را در سر دارند.

اما بهتر است بدانید برای دانش‌آموزان خارجی، امکان تحصیل در مدارس دولتی این کشور فراهم نشده است. بنابراین، آنها برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف، باید در مدارس بین‌المللی ثبت نام کنند. با توجه به اینکه پذیرش شرایط و تامین هزینۀ تحصیل در این مدارس برای همۀ دانش‌آموزان آسان نخواهد بود.

مدرسه ایرانی در سوئد
از شرایط تحصیل در مدارس اتریش و مدرسه ایرانی در سوئد چه می‌دانید؟

برای تحصیل در مدارس کشور سوئد، تسلط بر زبان سوئدی الزامی است!

ضمن آنکه، دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس این کشور باید به زبان سوئدی مسلط باشند که اغلب آنها در بَدو ورود امکان تسلط بر قواعد زبان سوئدی را نخواهند داشت. شاید به نظر والدین در چنین شرایطی، تنها راه باقی‌مانده برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد باشد!

این راه‌حل منطقی است! اما باید در نظر بگیرید که همه خانواده‌ها به مدارس ایرانی در این کشور دسترسی ندارند. برخی از ایرانی‌ها در شهرهایی سکونت دارند که مدرسه ایرانی در آن شهرها وجود ندارد و ضمناً تامین هزینۀ تحصیل در مدارس خصوصی یا بین‌المللی نیز برای آنها دشوار است.

READ  مدرسه ایرانی در مالزی مناسب همه دانش آموزان ایرانی نیست!

راه‌حل دیگری که  می‌توان بدون نگرانی از هزینه و رفت و آمدهای همه روزه در نظر گرفت، ثبت نام در مدرسه مجازی یا آموزش از راه دور ایرانی است. در حال حاضر، مدارس ایرانی معتبر و پیشرفته‌ای در این حوزه در ایران فعال هستند که مدرسه مجازی ثمین یکی از بهترین و معتبرترین این نوع مدارس است. دانش‌آموزان موفق زیادی از سراسر دنیا، از این مدرسه مدرک رسمی دیپلم دریافت کرده‌اند.

برای آن دسته از خانواده‌هایی که چند فرزند در مقاطع تحصیلی مختلف دارند، این نوع تحصیل بهترین انتخاب خواهد بود. در فضای خانه و به دور از استرس‌های محیط مدرسۀ جدید، فرزندان آنها به ادامه تحصیل با تمرکز بیشتر می‌پردازند.

دانش‌آموزان در مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در سوئد حضور پُرشوری دارند؟

تعداد مدارس ایرانی در سوئد به نسبت تعداد خانواده‌های ایرانی ساکن در این کشور، اندک است! به همین خاطر، دسترسی به این مدارس برای همگان فراهم نیست. ضمن آنکه خانواده‌ها در شرایط مالی متفاوتی نسبت به یکدیگر قرار دارند. شاید تامین هزینۀ ایاب ذهاب و سرویس مدرسه برای برخی از خانواده‌ها آسان باشد، اما برای برخی از خانواده‌ها تامین چنین هزینه‌هایی آسان و راحت نیست.

به خصوص آن دسته از خانواده‌هایی که به تازگی وارد این کشور شده‌اند و شغل ثابتی ندارند یا تنها فرد شاغل در خانواده، پدر خانواده است. در چنین شرایطی، ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد که فاصلۀ زیادی تا محل سکونت خانواده‌ها را دارد، تصمیم منطقی و اصولی نخواهد بود. به جای این تصمیم، می‌توانند فرزندانشان را مدارس آموزش از راه دور ایرانی که معتبر می‌باشند، ثبت نام کنند.

مدرسه ایرانی در سوئد
دانش‌آموزان در مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در سوئد حضور پُرشوری دارند؟

با مهاجرت والدین به کشور سوئد، بسیاری از اعضای خانواده به ویژه کودکان به دلیل حس غربت و عدم شناخت کافی نسبت به محیط اطراف، دچار افسردگی و استرس‌های مضاعف می‌شوند. اغلب نوجوانان و کودکانی که در مدارس ایرانی سال‌ها تحصیل کرده‌اند و دارای تعداد زیادی دوست و همکلاسی صمیمی هستند، تحمل شرایط مدرسۀ جدید چندان راحت نیست.

حتی در برخی مواقع، ممکن است آنها از رفتن به مدرسۀ جدید چه ایرانی و چه سوئدی، پرهیز کنند یا برای رفتن به کلاس‌های درسی، با بهانه‌های مختلف دوری کنند. برای آنکه وقفه و تاخیری در روند ادامه تحصیل فرزندانتان رخ ندهد و فرزندان شما مانند گذشته شور و انگیزۀ تحصیلی زیاد داشته باشند. بهترین تصمیم ثبت نام آنها در مدارس مجازی مانند مدرسه آموزش از راه دور ثمین (iranischool.com) می‌باشد. تمام مراحل ثبت نام تا فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان در این مدرسه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. با توجه به اینکه، فرزندان شما در محیط خانه با نظارت دقیق و مستمر شما بر روند تحصیلی‌شان، به آموزش و یادگیری دروس مختلف می‌‌پردازند.

READ  8مزایای منحصر به فرد مدرسه اینترنتی

برای آنکه با ویژگی‌های بیشتر این نوع مدارس در مقایسه با مدرسه ایرانی در سوئد بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً بخش بعدی مقاله را با دقت مطالعه کنید.

مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در سوئد، مزایا و ویژگی‌های بیشتری دارد؟

همۀ ما به خوبی می‌دانیم که شرایط زندگی در کشورهای خارجی به نسبت کشور ایران، کمی دشوار و پیچیده است. در واقع، به دلیل عدم آشنایی کافی نسبت به قوانین، فرهنگ، آداب و رسوم کشور سوئد، زندگی در سال‌های اول مهاجرت به این کشور بسیار برای خانواده‌ها به خصوص فرزندان سخت است.

برای آنکه تا حدودی از سختی‌ها و چالش‌های زندگی در غربت کاسته شود و فرزندان از محیط آموزش دور نباشند، ثبت نام آنها در مدرسه مجازی معتبر ایرانی، به نوعی تصمیم آگاهانه و منطقی است. حداقل در خصوص شرایط و آیندۀ تحصیلی فرزندتان در غربت خیالتان آسوده خواهد شد.

برای اطلاع از مزایا و ویژگی‌های مدرسه آموزش از راه دور ثمین، در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مدرسه ایرانی در سوئد
مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در سوئد، مزایا و ویژگی‌های بیشتری دارد؟

حذف محدودیت‌های مکانی و زمانی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس

یکی از برجسته‌ترین مزایای مدرسه مجازی نسبت به مدرسه ایرانی در سوئد، حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی در هر ساعت از شبانه‌روز می‌باشد. ضمن آنکه، آنها در هر نقطه‌ای از کشور سوئد باشند، می‌توانند به راحتی در کلاس‌ها شرکت کنند. حتی در صورت غیبت در برخی کلاس‌های مجازی، می‌توانند پیش از شروع جلسۀ بعد به محتواهای آموزشی جلسه قبل دسترسی داشته باشند. مزیتی که به ندرت در مدارس حضوری شاهد آن خواهید بود.

  • امکان شخصی‌سازی مدرسه

پس از آنکه در مدرسه به صورت آنلاین ثبت نام کردید، یک نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد. با ثبت نام کاربری و رمز عبور وارد پنل شخصی خود خواهید شد. در این پنل دسترسی به جزوات درسی، نمونه سوالات مهم و حل شده، فیلم‌ها و ویدئوهای آموزشی و . . . برای هر دانش‌آموز مطابق با مقطع تحصیلی او، فراهم شده است.

READ  مدارس ایرانی در عراق و ویژگی های مدرسه مجازی
  • ارسال گزارش از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان به اولیاء

در پایان هر ترم یا به صورت میان ترم، دانش‌آموزان در آزمون آنلاین شرکت خواهند کرد و سپس گزارش کاملی از نمرات به اولیاء ارسال می‌شود. البته در پایان هر ماه، به والدین یک گزارش کامل از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز ارسال خواهد شد. آنها می‌توانند مطابق با گزارش تحصیلی، نسبت به روند یادگیری و نقاط ضعف و قوت فرزندانشان مطلع شوند.

  • نظارت دقیق و پیگیری مستمر بر روند تحصیلی دانش‌آموزان

از زمانی که در مدرسه مجازی ثمین ثبت نام می‌کنید تا زمان فارغ‌التحصیلی یا پایان سال تحصیلی، معلمین و پشتیبان‌های آموزشی بر میزان فعالیت و مشارکت دانش‌آموزان نظارت کامل خواهند داشت. شرکت در آزمون‌های آنلاین، میزان مشارکت در بحث و گفتگوهای کلاسی، نحوۀ ارائۀ تکالیف و . . . از جمله مواردی است که توسط مدرسین مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه، دانش‌آموزان نیز در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند با معلمین، مشاوران تحصیلی یا پشتیبان آموزشی در ارتباط باشند و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.

مدرسه ایرانی در سوئد
مزایای مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در سوئد
  • امکان برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و آنلاین

در صورت نیاز، معلمین می‌توانند برای دانش‌آموزان کلاس‌های فوق برنامه و آنلاین برگزار کنند. در طول برگزاری این کلاس‌ها، معلم تمام اشکالات درسی و ابهامات دانش‌آموزان را رفع خواهد کرد. ضمن آنکه، با برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده و کمکی، دانش‌آموزان نیز نگرانی از برگزاری امتحانات پایان ترم یا میان ترم نخواهند داشت. لازم به ذکر است که این نوع کلاس‌ها، از نوع کلاس‌های مشارکتی می‌باشند که نیاز به تعامل و مشارکت بیشتر دانش‌آموزان خواهد بود.

  • در دسترس بودن منابع و محتواهای متنوع آموزشی

منابع آموزشی متنوع و جذابی در اختیار دانش‌آموزان مدرسه آموزش از راه دور ثمین قرار خواهد گرفت. برای آنکه درک بهتری نسبت به برخی مطالب و مباحث درسی داشته باشند، معلمین محتواهای ویدئویی و تصویری با کیفیتی تهیه کرده‌اند که پس از پایان هر جلسه، آنها را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

در صورت لزوم دانش‌آموزان نیز می‌توانند با دیدن فیلم‌ها و ویدئوها یا مطالعۀ جزوات خلاصه و نکات درسی، درک عمیق‌تر و بهتری از مفاهیم درسی داشته باشند.

  • امکان دسترسی به کتابخانه‌ و آزمایشگاه مجازی

اگر از آن دسته دانش‌آموزانی هستید که علاوه بر کتب و منابع آموزشی متنوع، علاقه‌مند به مطالعۀ سایر کتب کمک درسی یا علمی، آموزشی، هنری و . . . هستید. می‌توانید پس از ثبت نام، به آسانی وارد کتابخانۀ مجازی مدرسه ثمین (iranischool.com) شده و کتب مورد علاقۀ خود را به صورت فایل PDF دریافت کنید.

با توجه به اینکه، برای انجام برخی از آزمایش‌های درس علوم یا فیزیک و . . . نیز می‌توانید از آزمایشگاه مجازی استفاده کنید. بدین ترتیب، علاوه بر تسلط بر مباحث تئوری، بر مباحث عملی نیز تسلط زیادی خواهید داشت.

مدرسه ایرانی در سوئد
تفاوت مدرسه ایرانی در سوئد با مدرسه مجازی ایرانی!
راه های ارتباطی

2 نظرات

  • سینا

    30 خرداد 1402 - 4:06 ب.ظ

    آیا تکالیف مدرسه در سایت بارگذاری میشه یا بچه ها باید مثل قدیما در دفترچه یادداشت بنویسن؟

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:56 ب.ظ

      در سامانه ال ام اس قرار میگیرد

پیام بگذارید

X