مزیت های آموزش از راه دور چیست؟

مزیت های آموزش از راه دور چیست؟

آموزش از راه دور
بعد از پاندمی کرونا، آموزش از راه دور فراگیر و اجباری شد.

با گسترش پاندمی کرونا، بسیاری حوزه ها و مشاغل دستخوش تغییرات اساسی شدند. یکی از مطرح ترین حوزه ها، حوزه آموزش و یادگیری بود که دچار انقلابی بزرگ شد. هر چند قبل از پاندمی هم آموزش از راه دور در این حوزه مرسوم بود، اما به وادی اجبار کشیده نشده و اینطور همه گیر نبود. اجبار، مهم ترین فاکتوری بود که باعث انقلاب در این عرصه شد.

از دبستان تا دانشگاه و هر کلاس آموزشی مجزای دیگری حتی در حیطه ورزش، آموزش های خود را به صورت مجازی برگزار کردند تا به این ترتیب هم افراد از تحصیل و یادگیری عقب نمانند و هم سلامت عزیزان خود را تضمین کنند. با استفاده بیشتر از این روش آموزش، افراد مزایای بسیاری را در آموزش از راه دور یافتند. هر چند این روش بی عیب و نقص هم نبود.

امروز قصد داریم چند مزیت مهم آموزش از راه دور را با هم مرور کنیم. پس با ما همراه باشید.

5 مزیت آموزش از راه دور

آموزش از راه دور مزایای بسیاری برای افراد دارد، از جمله:

در زمان و هزینه صرفه جویی می شود

در آموزش از راه دور، در وقت و هزینه رفت و آمد صرفه جویی می شود.

یکی از مهمترین نکات مثبت آموزش از راه دور، صرفه جویی در مسائل مادی و مدیریت زمان است. البته این مسئله، همچون مثلثی با سه راس است که نه تنها دانش آموزان را منتفع می کند، بلکه آموزگاران و والدین نیز از آن بهره می برند.

READ  مدرسه مجازی ایرانی در مقایسه با مدرسه ایرانی در سوئیس چه ویژگی های مهمی دارد؟

کلاس های آموزشی، آنلاین برگزار می شوند، در نتیجه نیازی به صرف هزینه و زمان برای رفت و آمد به مدرسه و کلاس نیست و از زمان اضافی می توان برای استراحت یا مطالعه بیشتر استفاده کرد. در ضمن دیگر والدین هم مجبور نیستند عجله کنند و به دنبال بچه های خود بروند. در نتیجه ناخودآگاه رفت و آمدها در سطح شهر نیز بسیار کاهش پیدا می کند که در دراز مدت از بسیاری لحاظ سودمند است.

انعطاف پذیری بیشتر

کلاس های آنلاین به دو روش همزمان و یا غیر همزمان اجرا می شوند. بسته به شرایط برگزاری آنها، دانش آموزان می توانند در هر کجا که هستند با اتصال به اینترنت از کلاس ها استفاده کرده و درس ها و تکالیف خود را به طور کامل دریافت کنند. در ثانی، شاغلین نیز این فرصت را دارند تا در روزهای تعطیل خود یا بعد از کار از آموزش از راه دور بهره گرفته و به تحصیل و مطالعه بپردازند. در نتیجه می توانند زمان مناسبی را خارج از برنامه های شلوغ خود برای تحصیل و ارتقا سطح دانش خود تعیین کنند.

  • طبق برنامه فردی خود یاد می گیرید
در آموزش از راه دور، می توانید آزادانه مطابق برنامه فردی خود پیش روید.

مزیت دیگر آموزش از راه دور این است که افراد می توانند مطابق با بهترین ساعات بازدهی خود و در کمال آرامش به یادگیری بپردازند. بسیاری از افراد، بعد از یک خواب درست و کافی، صبح ها در اوج انرژی و بیداری ذهن قرار دارند و می توانند به سراغ مطالب سخت تر رفته و آنها را مطالعه کنند. در مقابل نیز دسته ای افراد هستند که شب ها، بازدهی یادگیری بیشتری دارند و آموزش خود را به شب موکول می کنند. البته این گزینه فقط در مورد کلاس های غیر همزمان صادق است.

READ  مدرسه ایرانی در هلند | مدرسه اینترنتی ثمین

افزایش مهارت های فنی افراد

آموزش از راه دور بر پایه تکنولوژی صورت می گیرد و افراد مجبورند برای بهره بردن از آن به مهارت های فنی مرتبط تسلط پیدا کرده و آنها را تقویت کنند. این مهارت ها طیف گسترده ای را شامل می شوند از جمله جستجوی آنلاین، ارائه های تصویری همراه با اسلاید، کار با رسانه های اجتماعی، ویدئو کنفرانس و سایر مهارتهای ضروری که در مشاغل دیگر نیز مسلماً به کار افراد می آیند. به لطف پیشرفت فناوری، زیر ساخت های آموزشی تلفیقی از کیفیت و مدرنیته هستند و با سرعت می توانند بروزرسانی شوند.

  • محیطی آرام تر برای افراد فراهم است
افراد در آرامش بیشتر و به دور از استرس آموزش می بینند.

در بسیاری مواقع، زمانی که معلم بلافاصله بعد از درس، در مورد مفاهیم پیچیده از بچه ها سوال می کند، آنها را به نوعی دچار سردرگمی و استرس مضاعف می کند. هر چه شاگرد خجالتی تر باشد، این حالت برای او بیشتر است. اما آموزش از راه دور، به میزان قابل توجهی این استرس را کاهش داده و محیطی امن و آرام تر را برای یادگیری افراد فراهم آورده است.

این موارد، تنها بخش کوچکی از مزایای آموزش از راه دور هستند. البته همانطور که گفتیم، این نوع روش آموزشی، بدون معایب نیست. از جمله معایب مهم آن کم بودن روابط اجتماعی فرد با دیگران است. اما با توجه به شرایط حاکم، مزایای این روش بر معایب آن غالب است و در طول زمان نیز مسیر پیشرفت و ترقی آن باز است. آموزش از راه دور، تنها زمانی می تواند به معنای واقعی کلمه مفید باشد که شخص انگیزه لازم را داشته و خود را به اندازه ی کافی ترغیب کند و مجبور سازد تا به اصول یادگیری پایبند باشد و از نظم و انضباط کافی در این زمینه برخوردار باشد.

READ  شرایط تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور برای ایرانیان چگونه است؟

کلام آخر   

مدرسه آموزش از راه دور ثمین (iranischool.com)، از جمله معتبرترین مدارس آموزش های مجازی بین المللی ایران است که در سال 1383 فعالیت خود را آغاز نمود و مجوز رسمی از آموزش و پرورش ایران دارد. خدمات این مدرسه مختص دانش آموزان ایرانی خارج از کشور است که قصد دریافت مدارک معتبر ایرانی را دارند.

این مدرسه با همکاری تیمی از بهترین متخصصین جوان و با استفاده از نوین ترین شیوه های آموزشی روز دنیا، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را که خارج از ایران سکونت دارند یا به تازگی قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، به صورت غیرحضوری و آنلاین تعلیم داده و مدارک معتبر آموزش و پرورش ایران را به آنها تقدیم می نماید.

مدارک تحصیلی ایران در مقاطع دیپلم و پیش از آن، از اعتبار بالایی در مراجع بین المللی برخوردار است و در اکثر کشورها، از جمله کانادا قابل ترجمه و معادل سازی است.آموزش های مجازی، مرزها را از بین برده است و فرزندان شما هر جای دنیا که باشند، می توانند از آموزش های با کیفیت این مدرسه معتبر اینترنتی بهره مند شده و مدارک تحصیلی معتبر خود را در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دیپلم، به صورت آنلاین دریافت نمایند.

راه های ارتباطی

2 نظرات

  • مهسا

    28 خرداد 1402 - 8:29 ق.ظ

    سلام.
    شما آموزش فوق برنامه هم دارید.؟

    • admin

      29 خرداد 1402 - 3:33 ب.ظ

      سلام خدمت شما بله
      داخل صفحه اصلی برنامه های فوق برنامه گذاشته شده است

پیام بگذارید

X