مدرسه ایرانی در چک و 10مشکل دانش آموزان ایرانی!؟

مدارس ایرانی در جمهوری چک

آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در چک، برای همۀ دانش‌آموزان امکان‌پذیر است!

اگر قصد تحصیل در مدرسه ایرانی در چک یا مدارس بین‌المللی را دارید، حتماً تا پایان همراه ما باشید.

رویای مهاجرت به کشورهای پیشرفته به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی، برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی، رویایی همیشگی است! بسیاری از والدین ایرانی برای آنکه مسیر زندگی، تحصیلی و شغلی فرزندانشان همراه با پیشرفت و موفقیت پایدار و روزافزون باشد، آنها را به کشورهای پیشرفته و موفق منتقل می‌کنند.

برخی از والدین نیز ممکن است همراه با فرزندان خود مهاجرت کرده و در کشور مورد نظر اقامت دائم خواهند داشت. دانش‌آموزانی که از سایر کشورها به کشور چک مهاجرت کرده‌اند، امکان تحصیل در مدارس دولتی و رایگان این کشور را نخواهند داشت. از سوی دیگر، تحصیل در مدارس خصوصی و سایر مدارس، نیاز به تامین هزینه‌های زیادی است.

بدون بورسیه تحصیلی، هزینه‌های تحصیل در کشور چک برای دانش‌آموزان ایرانی افزایش خواهد داشت!

اگر بورسیه تحصیلی نداشته باشید، مطمئناً باید هزینه‌های زیادی جهت زندگی یا تحصیل در این کشور مَتِقبل شوید. دوران تحصیل در جمهوری چک 13 سال است که بین سن 6 تا 19 سالگی طول خواهد کشید. البته 4 سال تحصیلی دبیرستان، برای دانش‌آموزان این کشور اجباری نخواهد بود.

همچنین جهت حضور در مدارس بین‌المللی، باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. چرا که آموزش در این مدارس، بر پایۀ زبان انگلیسی است. هر چند، دانش‌آموزان خارجی آموزش دروس و مهارت‌های مختلف را می‌توانند با تسلط بر  سایر زبان‌ها مانند فرانسه یا آلمانی یاد بگیرند.

مدرسه ایرانی در چک
آیا دسترسی به مدرسه ایرانی در چک، برای همۀ دانش‌آموزان امکان‌پذیر است!

ناگفته نماند، بیشتر مباحث درسی و مهارت‌های فنی و هنری در آموزشگاه‌ها و مدارس دولتی این کشور، به زبان چِکی بیان می‌شود که در این صورت، باید به زبان چکی نیز مسلط باشید.

اگر هیچ یک از شرایط حضور در مدارس این کشور را ندارید، پس باید در مدارس ایرانی در چک ثبت نام کنید. تعداد مدرسه‌های ایرانی که در این کشور وجود دارند، نسبت به مدارس کشور چک، بسیار کم است. به همین دلیل، ممکن است برخی از خانواده‌ها نسبت به موقعیت جغرافیایی که در این کشور خواهند داشت، دسترسی آسان به مدرسه ایرانی در چک نداشته و بنابراین، تنها راه برای ادامۀ تحصیل فرزندان آنها، تحصیل در مدارس آموزش از راه دور است.

READ  مدرسه ایرانی در سلیمانیه

البته عدم دسترسی به مدارس ایرانی، تنها دلیل ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) نیست!

اغلب والدین پس از مهاجرت به کشور چک، از عدم تعادل روحی و روانی فرزندان خود گِله‌مندند!

از آنجایی که کودکان و نوجوانان پس از حضور در فضاهای مختلف آموزشی مانند مدرسه، دامنۀ ارتباط آنها با افراد جامعه به ویژه دوستان و همسالان، بیشتر می‌شود. حفظ چنین ارتباطات عمیق و دوستانه‌ای برای آنها بسیار پر اهمیت است.

از همین رو، بیشتر آنها پس از مهاجرت، به دلیل از دست دادن ارتباط صمیمی میان  خود و هم‌کلاسی‌ها و دوستانشان، دچار تَنش‌ها ذهنی و استرس‌های روانی زیادی می‌شوند.

مدرسه ایرانی در چک
تحصیل در مدرسه ایرانی در چک یا مدرسه مجازی ایرانی

متاسفانه در چنین شرایطی، حضور در مدارس ایرانی در چک نیز برای آنها چندان کارساز و نتیجه‌بخش نخواهد بود!

در این شرایط، بهترین فضا برای آموزش و یادگیری آنها، محیط گرم خانه و خانواده است. در محیط خانه، ذهن آنها برای یادگیری صحیح و دقیق مطالب، آمادگی و آرامش بیشتری خواهد داشت. به همین خاطر است که مدرسه آموزش از راه دور ثمین را به عنوان یکی از مدارس موفق و معتبر در حوزۀ آموزش الکترونیک، معرفی نمودیم.

چگونه می‌توان بدون حضور در مدرسه ایرانی در چک، مدرک دیپلم رسمی دریافت کرد؟

دانشگاه‌های معتبر بسیاری از کشورهای اروپایی، جهت پذیرش دانشجویان خارجی، از آنها مدارک تحصیلی معتبر درخواست خواهند کرد. مدرک دیپلم رسمی، برای مهاجرت دانشجویان یا دانش‌آموزان ایرانی بسیار مهم است.

اگر قصد ادامۀ تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور جمهوری چک را داشته باشید، باید مدرک دیپلم رسمی معتبر و قابل استعلام از نظام آموزشی ایران را دریافت کنید.

چنانچه، بنا به دلایل مختلف موفق به ادامۀ تحصیل در کشور ایران نشده‌اید و از طرفی قصد مهاجرت به کشور چک را دارید!

بهترین راهکار، ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور ایرانی است.

مدرسه مجازی ثمین، در حال حاضر، برای بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور مانند کشور جمهوری چک، خدمات و امکانات آموزشی مدرن و با کیفیت ارائه می‌کند. بر اساس مقطع تحصیلی هر دانش‌آموز، منابع و محتواهای آموزشی و همچنین سایر امکانات به او ارائه خواهد شد.

READ  بررسی مدرسه ایرانی در چین | مدرسه اینترنتی ثمین

در پایان تحصیلات متوسطه نیز مدرک دیپلم رسمی از سوی نظام آموزش و پرورش ایران به دانش‌آموزان، ارائه می‌شود تا برای ثبت نام در دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی کشور چک با مشکل مواجه نشوند.

دسترسی به سامانۀ آموزش مجازی مدرسه ثمین پس از ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور، برای همۀ دانش‌آموزان ایرانی فراهم خواهد شد.

با توجه به اینکه برای شرکت در کلاس‌ها، نیازی به حضور فیزیکی دانش‌آموزان نبوده و به راحتی در فضای خانه و به دور از چالش‌های ذهنی، مباحث و مفاهیم درسی را یاد می‌گیرند. این ویژگی مدارس مجازی، باعث کاهش هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها خواهد شد. مدرسه آموزش از راه دور ثمین، کلاس‌های فوق برنامه و کاربردی برای هر مقطع تحصیلی برگزار می‌کند.

مدرسه ایرانی در چک
چگونه می‌توان بدون حضور در مدرسه ایرانی در چک، مدرک دیپلم رسمی دریافت کرد؟

از ویژگی‌ها و امکانات مدرسه مجازی ایرانی در برابر مدرسه ایرانی در چک غافل نشوید!

پیش از آنکه در مدارس آموزش از راه دور ایرانی ثبت نام کنید، لازم است نسبت به خدمات و امکانات این مدرسه نسبت به مدرسه ایرانی در چک مُطلع شده و بعد از آگاهی از ویژگی‌های این مدارس، نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنید.

مدارس ایرانی تاسیس شده در کشور چک، مطابق با نظام آموزشی کشور ایران، مباحث درسی را به دانش‌آموزان ایرانی آموزش خواهند داد. بنابراین، هیچ وجه تمایزی این از حیث بین مدارس ایرانی و مدارس مجازی ایرانی وجود ندارد.

اما از زوایای دیگر، مدرسه مجازی ثمین نسبت به مدارس ایرانی در چک، امتیازات و برتری‌های زیادی خواهد داشت که در این بخش از مقاله به برخی از مهمترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های این مدرسه اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌ها و مزایای مدرسه آموزش از راه دور ثمین

  • دسترسی به کتابخانه و آزمایشگاه مجازی

در کتابخانۀ دیجیتال و مجازی مدرسه مجازی ثمین علاوه بر منابع آموزشی، سایر کتب کمک درسی یا کتب علمی و . . . در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. دانش‌آموزان برای مطالعۀ کتاب‌ها می‌توانند از پرتال شخصی خود وارد این کتابخانه شوند.

از طرفی، برای انجام آزمایش‌های مهم درسی و یادگیری عمیق و بهتر دروس مختلف، می‌توانند به آزمایشگاه مجازی این مدرسه مراجعه کنند و از امکانات و تجهیزات این مدرسه جهت انجام آزمایش‌های علمی و درسی بهره‌مند شوند.

READ  لیست مدارس از راه دور خارج از کشور

تنها با نصب هر یک از آزمایشگاه‌های مجازی، بدون نگرانی از مواد سمی یا شیمیایی، به کشف علوم و یادگیری عمیق درس می‌پردازند.

  • برگزاری کلاس‌های فوق برنامه

اغلب دانش‌آموزان ممکن است در طول برگزاری کلاس، متوجه مفاهیم درسی نمی‌شوند یا درک برخی مباحث درسی برای آنها کمی دشوار است!

در چنین شرایطی، در سامانۀ آموزشی ثمین، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین فوق برنامه و رفع اشکال برای دانش‌آموزان، فراهم خواهد شد.

فرایند یادگیری دروس مختلف در این کلاس‌ها، با دقت و تمرکز بیشتری انجام خواهد شد و ضمنا در این بخش از خدمات مدرسه، نرم افزارهای آموزشی متنوع و کاربردی در کنار بازی‌های جذاب و مفید به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

در کلاس‌های فوق رفع اشکال، مدرسین و معلمین سعی بر رفع اشکالات و ابهامات درسی دانش‌آموزان خواهند داشت و مشارکت دانش‌آموزان در کلاس، به یادگیری بهتر آنها کمک خواهد کرد.

مدرسه ایرانی در چک
ویژگی‌های مدرسه مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در چک
  • ارتباط با مشاورین تحصیلی و معلمین

شاید در مدرسه ایرانی در چک، شرایط ارتباط و تعامل با مشاورین تحصیلی یا پشتیبان آموزشی و مدرسین در هر زمان برای اولیاء فراهم نباشد! در حالیکه، در مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) اولیاء و دانش‌آموزان در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند با معلمین و مشاورین در ارتباط باشند و تمام سوالات خود را از آنها بپرسند!

در این شرایط، تمام مشکلات و مسائل آنها با کمک پشتیبان و مشاور تحصیلی رفع خواهند شد.

  • ارائۀ گزارش تحصیلی جامع و ارزشیابی تحصیلی

روند تحصیلی و میزان یادگیری دانش‌آموزان، برای اولیاء آنها بسیار مهم است!

به همین دلیل، برای آنکه والدین از وضعیت تحصیلی فرزندان خود مطلع شوند به صورت ماهانه، در قالب یک گزارش، وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان برای اولیاء آنها ارسال خواهد شد. ضمن آنکه، به صورت ماهانه نیز پس از برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم، یک گزارش تحصیلی کامل به اولیاء ارسال می‌شود.

  • در اختیار قرار گرفتن منابع و محتواهای آموزشی متنوع و با کیفیت

پس از برگزاری هر جلسۀ درسی، منابع و محتوای آموزشی بر روی پنل اختصاصی دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. ویدئوها و فیلم‌های انیمیشن آموزشی زیادی توسط مدرسین با ارائۀ مطالب کلیدی دروس مختلف، در اختیار دانش‌آموزی قرار می‌گیرد. همچنین دانش‌آموزان، می‌توانند در صورت تمایل با مشاهدۀ مجدد فیلم‌ها و محتواهای مختلف، نسبت به یادگیری عمیق و درک درست مفاهیم درسی، اقدام کنند.

  • نظارت دقیق و پیگیری مستمر در طول سال تحصیلی

پشتیبان‌های آموزشی و مدرسین مدرسه مجازی ثمین، در طول سال تحصیلی بر روند یادگیری دانش‌آموزان نظارت و پیگیری‌های مستمر خواهند داشت. نحوۀ ارائۀ تکالیف، مشارکت در مباحث و کنفرانس‌های کلاسی، میزان فعالیت دانش‌آموزان و . . . از سوی پشتیبان‌ها و معلمین مدرسه قابل پیگیری است.

بدین ترتیب، اگر دانش‌آموزی نیاز به نظارت و توجه بیشتری از سوی معلمین جهت یادگیری بهتر مفاهیم درسی داشته باشد، این اَمر از سوی مسئولین و پشتیبان آموزشی، بررسی خواهد شد.

مدرسه ایرانی در چک
از امکانات مدرسه مجازی ایرانی در برابر مدرسه ایرانی در چک غافل نشوید!
راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X