مدرسه ایرانی در اتریش و چالش و سختی های ثبت نام در آن

مدارس ایرانی در اتریش

ثبت نام در مدرسه ایرانی در اتریش چه دشواری‌هایی خواهد داشت؟

از ویژگی‌های مدرسه ایرانی در اتریش مطلع هستید؟ لطفا تا پایان همراه ما باشید تا اطلاعات دقیقی در این خصوص به شما ارائه کنیم.

کشور اتریش یکی از کشورهای مرفه و پیشرفته در میان کشورهای اروپایی به شمار می‌آید. ضمن آنکه، موقعیت جغرافیایی و جذابیت‌های طبیعی این کشور باعث افزایش مهاجرت مردمان سایر کشورها به کشور اتریش شده است. یکی از عمده دلایل مهاجرت مردم به این کشور، به ویژه مردم ایران، کیفیت بالای زندگی و تحصیلی در این کشور است. از همین رو، خانواده‌های ایرانی برای اینکه فرزندانشان آینده شغلی و تحصیلی موفقی داشته باشند، به این کشور مهاجرت می‌کنند. آیا

با توجه به اینکه، شرایط و شهریۀ ثبت نام در مدارس دولتی، خصوصی و بین‌المللی در کشور اتریش از هر مدرسه به مدرسه دیگر، با توجه به نوع امکانات و خدمات مدرسه متفاوت است.

مدرسه ایرانی در اتریش
ثبت نام در مدرسه ایرانی در اتریش چه دشواری‌هایی خواهد داشت؟

دانش‌آموزان ایرانی پیش از حضور در مدارس دولتی یا بین‌المللی اتریش، باید با زبان آلمانی آشنا باشند!

اگر فرزندان شما آشنایی نِسبی یا تسلط کافی بر زبان آلمانی داشته باشند، قطعاً برای تحصیل در این مدارس آمادگی خواهند داشت. اما در صورت عدم تسلط بر زبان آلمانی، باید در مدرسه ایرانی در اتریش ثبت نام کنند.

هر چند تعداد این مدارس در شهرهای مختلف اتریش نسبت به مدارس دولتی و خصوصی این کشور کمتر است، اما برای آنکه، در سال‌های ابتدایی مهاجرت فرزندان شما از تحصیل دور نمانند، بهتر است آنها را در یکی از مدارس ایرانی در اتریش ثبت نام کنید.

ضمن آنکه، طی این مدت فرزندان شما می‌توانند با محیط، فرهنگ و آداب و رسوم شهر سکونت یافته و قوانین و مقررات کشور اتریش بیشتر آشنا خواهند شد و بدین ترتیب، آمادگی بیشتری برای حضور در مقاطع تحصیلی بالاتر در مدارس مختلف اتریش در سال‌های بعد خواهند داشت.

READ  تحصیل آنلاین و مزایای آن

شرایط ذکر شده در خصوص خانواده‌هایی است که دسترسی به مدارس ایرانی در اتریش برای آنها آسان و راحت است!

برخی از خانواده‌ها ممکن است در شهرهایی ساکن باشند که به مدرسه ایرانی دسترسی نداشته یا برای رفتن به مدرسه، باید مسافت طولانی طی کنند. به ویژه اینکه، برای دانش‌آموزان ایرانی عبور و مرور در مسیر مدرسه در سال‌های ابتداییِ مهاجرت، بسیار دشوار و پر استرس خواهد بود.

تنها راه‌حل منطقی و اصولی برای والدین ایرانی در چنین شرایطی، ثبت نام فرزندان در مدرسه آموزش از راه دور ایرانی مانند مدرسه مجازی ثمین (iranischool.com) می‌باشد.

در صورت ثبت نام در این نوع از مدارس ایرانی، فرزندان شما در هر کجا از کشور اتریش که باشند، تحصیلات خود را بدون نگرانی و استرس محیط جدید، ادامه خواهند داد و تمرکز بیشتری بر یادگیری مفاهیم درسی خواهند داشت.

مدرسه ایرانی در اتریش
ثبت نام در مدرسه ایرانی در اتریش یا مدرسه مجازی ایرانی

هزینه تحصیل در مدارس اتریش بیشتر است یا مدرسه ایرانی در اتریش؟

از آنجایی که ارزش پول ملی کشور ایران، نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته و جهان اول در دنیا، بسیار پایین است!

از همین رو، هزینۀ تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی مانند کشور اتریش برای ایرانیان بسیار بالا خواهد بود. مگر اینکه، بورسیه تحصیلی فرزندان شما داشته باشند که در این صورت، هزینه‌های تحصیلی و زندگی آنها کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر، دانش‌آموزان خارجی در مدرسه بین‌المللی باید ثبت نام کنند و هزینۀ ثبت نام در این مدارس به نسبت مدارس ایرانی در اتریش بیشتر است!

اما کیفیت و سیستم آموزشی که در این  مدارس تعریف شده است، به نسبت مدرسه‌های ایرانی در این کشور، بالاتر و پیشرفته‌تر بوده و امکانات ویژه‌ای در این مدارس برای دانش‌آموزان خارجی لحاظ شده است.

با توجه به اینکه در صورت ثبت نام فرزندانتان در مدرسه ایرانی در اتریش، علاوه بر هزینۀ تحصیل، باید هزینه سرویس رفت و برگشت و سایر هزینه‌های جانبی مانند خورد و خوراک او را نیز تامین کنید.

READ  مدرسه ایرانی در ونکوور

همانطور که در قسمت اول این بخش از مقاله عنوان نمودیم، تامین چنین هزینه‌های سنگینی برای همۀ خانواده‌ها آسان نیست به خصوص اینکه، یکی از والدین در این کشور شاغل باشد!با ثبت نام فرزندانتان در مدارس معتبر آموزش از راه دور ایرانی، افزون بر کاهش هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی شما نیز کاهش خواهد یافت.بدین نحو که برای رفت و آمد و خورد و خوراک فرزندان در طول سال تحصیلی، نیازی به صرف هزینۀ مازاد نخواهید داشت. ضمناً فرزندان شما با خیال آسوده و انگیزۀ بیشتر، تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه خواهند داد.

مدرسه ایرانی در اتریش
هزینه تحصیل در مدارس اتریش بیشتر است یا مدرسه ایرانی در اتریش؟

متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان، پس از ورود به کشورهای خارجی، دچار استرس‌های روانی و روحی شدیدی می‌شوند. به خصوص آن دسته از کودکانی که در مدارس ایران، با دوستان و معلمین خود رابطۀ صمیمی داشته‌اند، پذیرش حضور در مدارس دولتی یا خصوصی اتریش یا حتی مدارس ایرانی در اتریش برای آنها بسیار دشوار است!

بنابراین، برای کاهش تنش‌های روحی و ذهنی و همچنین جلوگیری از اُفت انگیزۀ تحصیلی فرزندانتان، باید آنها را مدارس مجازی ایرانی مانند مدرسه آنلاین ایرانی ثمین (iranischool.com)ثبت نام کنید. این مدرسه از امکانات پیشرفته و خدمات ارزنده‌ای برخوردار است و به همین دلیل، همه ساله بر تعداد دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از این مدرسه افزوده می‌شود.

مدرسه مجازی ایرانی ویژگی‌های برتری نسبت به مدرسه ایرانی در اتریش دارد؟

همانطور که در بخش قبلی این مقاله اشاره نمودیم، امکان ثبت نام در مدارس ایرانی در اتریش برای همۀ ایرانیان مقیم اتریش فراهم نیست! از سوی دیگر، برای ثبت نام در مدارس دولتی یا خصوصی اتریش نیز باید علاوه بر هزینه، دانش‌آموزان به زبان آلمانی نیز مسلط باشند که همۀ خانواده‌های ایرانی از چنین شرایطی برخوردار نخواهند بود.

از همین رو، راهکار اساسی ثبت نام در مدارس مجازی ایرانی مانند مدرسه آموزش از راه دور ثمین است که علاوه بر دارا بودن امکانات و تجهیزات مدرن آموزشی، از اعتبار و امتیازات بالایی نیز برخوردار است. در این بخش از مقاله به برخی از مهمترین ویژگی‌ها و مزایای این نوع مدارس ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در اتریش اشاره خواهیم کرد تا بدین طریق، با سبک و شیوۀ این نوع مدارس بیشتر و بهتر آشنا شوید.

READ  مدارس ایرانی در ارمنستان یا ایران؟!
مدرسه ایرانی در اتریش
انواع مدارس مجازی ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در اتریش
  • ارتباط با پشتیبان و نظارت مستمر بر روند آموزش و یادگیری

پس از ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین، از بدو ورود اولیاء و دانش‌آموزان تا زمان فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان، پشتیبان و مشاوره آموزشی آنها را همراهی کرده و به تمام سوالات آنها پاسخ خواهند داد. ضمن آنکه، روند یادگیری و میزان فعالیت دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی از سوی پشتیبان آموزشی و معلمین مورد ارزیابی و نظارت دقیق خواهد بود. نحوۀ ارائۀ تکالیف، میزان آمادگی دانش‌آموزان جهت شرکت در امتحانات آنلاین و . . . از جمله مواردی است کهت تحت نظارت و پیگیری پشتیبان آموزشی قرار دارد. از طرفی، دانش‌آموز نیز می‌تواند در ساعات مختلف با معلمین یا پشتیبان و مشاور آموزشی در ارتباط باشد.

  • دسترسی به محتواهای آموزشی متنوع و کاربردی

در کلاس‌های مجازی و غیر حضوری، دانش‌آموزان علاوه بر کتب و جزوات درسی به سایر منابع آموزشی مانند ویدئو، فیلم انیمیشن، تصاویر گرافیکی، پادکست و . . . دسترسی خواهند داشت. آنها هر زمان که نیاز به یادگیری بهتر و بیشتر مطالب داشته باشند، می‌توانند فیلم‌ها یا منابع آموزhttps://karbama.net/شی ارائه شده از سوی معلمین خود را آپلود کرده و مجدداً آنها را مطالعه کنند. بدین روش، یادگیری آنها با درک بهتر مطالب همراه خواهد بود.

مدرسه ایرانی در اتریش
مدرسه مجازی ایرانی ویژگی‌های برتری نسبت به مدرسه ایرانی در اتریش دارد؟
  • امکان حضور در کلاس‌ها با حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی

برای حضور در کلاس‌های مجازی و آنلاین، تنها به یک دستگاه دیجیتال مانند لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و اینترنت نیاز خواهید داشت. بنابراین، در هر شهری از کشور اتریش که سکونت داشته باشید، محدودیتی برای یادگیری و تحصیل در مقاطع مختلف نخواهید داشت. همچنین در صورت غیبت در کلاس‌های آنلاین، به راحتی می‌توانید محتواها و منابع آموزشی تدریس شده در هر جلسه را از پنل خود مشاهده کنید.

  • افزایش تمرکز دانش‌آموزان و امکان برگزاری کلاس‌های فوق برنامه

ممکن است برخی از دانش‌آموزان به دلیل عدم آشنایی با محیط جدید مدرسه ایرانی در اتریش یا مدارس دولتی و خصوصی اتریشی، دچار استرس‌های زیادی شوند. ادامۀ این روند، باعث کاهش میزان تمرکز آنها در یادگیری دروس مختلف خواهد شد. در حالیکه با ثبت نام آنها در مدرسه مجازی یا آموزش از راه دور، در محیط خانواده و به دور از استرس‌ها و تنش‌های فکری جدید و آزاردهنده، آنها بر مفاهیم و مطالب درسی تمرکز بیشتری خواهند کرد و ضمناً شور و انگیزۀ بیشتری برای آموزش و یادگیری مطالب مختلف خواهند داشت.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X