شرایط تحصیل در مدرسه ایرانی در انگلیس

چرا حضور برخی از دانش‌آموزان در مدرسه ایرانی در انگلیس دشوار است؟

مدارس ایرانی در انگلستان

یکی از کشور هایی که در آن مدارس ایرانی زیادی وجود دارد، انگلستان است. همانطور که می‌دانید، نسبت مدارس ایرانی در انگلستان به نسبت حضور مهاجران در این کشور بستگی دارد. مدرسه ایرانی هدف، مدرسه ایرانی رستم در لندن، مدرسه ایرانی فردوسی در لیورپول و مدرسه بین المللی mto از مدارس ایرانی حال حاضر در انگستان هستند.

اما این مدارس چندین مسئله دارند. اولین و مهم ترین مسئله که در بالا نیز به آن اشاره شد، این است که ممکن است شما در شهر دیگری زندگی کنید، مثلا در شهر منچستر و با این حساب، اولین مشکل برای شما جابجایی و رفت و آمد به مدرسه خواهد بود.

همچنین، یکی دیگر از مشکلات اساسی برای این مدارس، هزینه بسیار بالای آن ها است. این مسئله به قدری بزرگ و مهم است که ممکن است شما برای تامین هزینه های مدرسه، مجبور به تغییر شغل یا انجام شغل دوم شوید.

با این شرایط، بهترین گزینه روی میز، مدرسه ایرانی آنلاین ثمین است. شما با این مدرسه، نیازی به هزینه زیاد نخواهید داشت. همچنین به راحتی می‌توانید از خدمات آنلاین این مدرسه بهره مند شده و با این کار، خود و فرزندانتان را در آرامش قرار دهید.

آیا مدرسه ایرانی در انگلیس مناسب تمام دانش‌آموزان ایرانی است؟

از آنجایی که سیستم آموزشی کشور انگلستان، یکی از به‌روزترین و بهترین، سیستم‌های آموزشی در اروپا محسوب می‌شود، بسیاری از والدین سعی بر ثبت نام فرزندانشان در مدارس این کشور دارند. مسلماً تحصیل در این مدارس برای دانش‌آموزان ایرانی به نسبت تحصیل در مدارس ایرانی و داخل کشور، بسیار دشوار و چالش براَنگیز است!

به همین خاطر، ممکن است از شور و شوق یادگیری دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل به ویژه، در سال‌های ابتدایی تحصیل، کاسته شود. بسیاری از والدین به جای ثبت نام فرزندانشان در مدارس انگلیسی، اقدام به ثبت نام آنها در مدرسه ایرانی در انگلیس می‌کنند.

به نسبت سایر کشورهای اروپایی، تعداد مدارس ایرانی در انگلیس، کمی بیشتر است! بسیاری از خانواده‌های ایرانی، پیش از مهاجرت به کشور انگلستان، در خصوص تعداد مدارس ایرانی فعال در این کشور، تحقیقات اولیه خود را شروع می‌کنند. چنانچه فاصلۀ مدارس ایرانی تا محل سکونت و اقامت آنها دور باشد، قطعاً علاوه بر هزینۀ تحصیل، باید مبلغی نیز جهت ایاب ذهاب در نظر بگیرند. از طرفی، باید یادآور شویم که هزینۀ تحصیل در کشورهای اروپایی به خصوص، کشور انگلستان بسیار بالا می‌باشد و تامین این میزان هزینه، برای تمام خانواده‌های ایرانی دشوار است!

READ  بررسی چالش های مدرسه ایرانی در کرواسی
مدرسه ایرانی در انگلیس
چرا حضور برخی از دانش‌آموزان در مدرسه ایرانی در انگلیس دشوار است؟

تسلط بر زبان انگلیسی، یکی از نیازهای اساسی پیش از مهاجرت به این کشور است!

علاوه بر طولانی بودن مسافت مدرسه از محل سکونت خانواده‌ها، یادگیری یا تسلط بر زبان انگلیسی نیز برای تمام دانش‌آموزان در سال‌های اول حضور در این کشور، سخت خواهد بود. با توجه به اینکه، فرهنگ و آداب هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است و همین تفاوت‌ زبان و فرهنگ، بر عملکرد مثبت دانش‌آموزان در دوران تحصیل اثر خواهد گذاشت.

جالب اینکه، حتی اگر والدین ایرانی قصد ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی انگلیس را داشته باشند، باز هم باید شهریه پرداخت کنند، چون مدارس دولتی برای دانش‌آموزان مهاجر، رایگان نخواهد بود.

به طور کلی، هزینۀ تحصیل چه در مدرسه ایرانی در انگلیس و چه در مدارس انگلیسی، برای والدین زیاد است! بنابراین، بهترین راهکار، انتخاب مدرسه آموزش از راه دور ایرانی است تا بدون نگرانی، دانش‌آموزان، همانند تحصیل در مدرسۀ ایرانی داخل کشور، به تحصیلات خود ادامه دهند و استرس و دغدغه‌ای از این حِیث نداشته باشند.

مدرسه آموزش مجازی ثمین (iranischool.com) یکی از مدارس موفق و خوش سابقه در حوزۀ آموزش از راه دور می‌باشد که دانش‌آموزان موفق زیادی از این مدرسه مدرک دیپلم رسمی دریافت کرده‌اند. در بخش‌های بعدی مقاله، از امکانات و ویژگی‌های این مدرسۀ آنلاین و آموزش از راه دور، بیشتر سخن خواهیم گفت!

هزینۀ تحصیل چه در مدرسه ایرانی در انگلیس
هزینۀ تحصیل چه در مدرسه ایرانی در انگلیس

چه عواملی باعث کاهش یادگیری دانش‌آموزان در مدرسه ایرانی در انگلیس خواهد شد؟

همانطور که در بخش قبلی، اشاره نمودیم، مهاجرت به سایر کشورها، همیشه با چالش‌ها و مشکلات زیادی همراه بوده است!

بیشترین افرادی که هنگام مهاجرت، دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند، فرزندان خانواده خواهند بود. به خصوص، اگر فرزندان در کشور ایران، در حال تحصیل بوده و دوستان زیادی داشته باشند، در این صورت، ممکن است پس از مهاجرت، به دلیل عدم دسترسی به دوستان و فضای مدرسه، دچار تنش‌های روحی و روانی زیادی شوند!

وجود چنین آسیب‌های روحی در فرزندان، انگیزه و رغبت آنها را جهت حضور در مدرسه ایرانی در انگلیس یا حتی مدارس انگلیسی کمتر خواهد کرد و حتی در مواقعی، ممکن است، مانع از ادامه تحصیل آنها شود.

از سوی دیگر، آیندۀ تحصیلی و موفقیت فرزندان در کسب علم و دانش، یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های والدین محسوب می‌شود. چه بَسا، بسیاری از والدین برای آنکه فرزندانشان آیندۀ شغلی و تحصیلی خوبی داشته باشند، به کشورهای پیشرفته مانند انگلیس مهاجرت می‌کنند.

READ  آیا ترکیه کشور مناسبی برای زندگی است؟

هر چند نباید از مزایای تحصیل در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته غافل شد! اما، تحصیل در کشورهای خارج برای همه آسان و شُدنی نبوده و به همین دلیل، والدین و خانواده‌ها باید در چنین شرایطی، بهترین انتخاب با بیشترین بهره‌وری آموزشی را برای فرزندانشان در نظر بگیرند.

اگر فرزندان شما به زبان انگلیسی مسلط نیستند یا وابستگی روحی و روانی زیادی به شما دارند، بهتر است آنها را در مدارس آموزش از راه دور ایرانی ثبت نام کنید. سطح کیفیت آموزش در مدرسه آنلاین ثمین (iranischool.com) استاندارد بوده و بیشتر دانش‌آموزان نیز از شیوۀ ارائۀ مطالب و تنوع محتواهای آموزشی این مدرسه رضایت داشته‌اند. با توجه به اینکه، در این مدرسه، شیوۀ تدریس بر اساس جدیدترین متدهای آموزشی انجام می‌شود.

از طرفی، دانش‌آموزان در محیط خانه و در کنار والدین به ادامه تحصیل می‌پردازند و استرس و فشار روانی از جهت عدم آشنایی با فضای مدرسه و معلمین و سایر دانش‌آموزان نخواهند داشت.

چه عواملی باعث کاهش یادگیری دانش‌آموزان در مدرسه ایرانی در انگلیس خواهد شد؟
چه عواملی باعث کاهش یادگیری دانش‌آموزان در مدرسه ایرانی در انگلیس خواهد شد؟

دلایل استقبال از مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در انگلیس چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی افراد به فضای اینترنت، محدودیت‌های آموزشی در هر حوزه‌ای نیز رفع شده است. در هر جا از کرۀ زمین که باشید، تنها با در اختیار داشتن یک تبلت یا لپ‌تاپ و حتی گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت، می‌توانید از آموزش مباحث و مهارت‌‌های مختلف برخوردار شوید.

این شیوۀ آموزش برای بسیاری از دانش‌آموزان به ویژه آن دسته از دانش‌آموزانی که محدودیت تردد به مدارس ایرانی در انگلیس دارند یا ترس از شرکت در مدارس حضوری در این کشور را دارند، بهترین و موثرترین راهکار در اَمر یادگیری آنها خواهد بود.

با ثبت نام فرزندان خود در مدرسه مجازی ایرانی ثمین، فرزندان شما از آموزش غیر حضوری همراه با جدیدترین شیوه‌های آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی برخوردار خواهند شد. ضمن آنکه، خدمات گسترده‌ای از سوی معلمین، پشتیبان آموزشی و مسئولین مدرسه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

ویژگی‌ها و برتری‌های مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در انگلیس!

-در مدرسه آنلاین علاوه بر ارائۀ بسته‌های آموزشی با کیفیت و متنوع، کلاس‌های مجازی و همچنین آزمون‌های الکترونیکی آنلاین برگزار خواهد شد و از طرفی، والدین یا دانش‌آموزان در صورت نیاز می‌توانند از مشاوران تحصیلی مدرسه ثمین، مشاوره دریافت کنند. چنانچه فرزندان باهوش و پر تلاشی دارند، می‌توانند آنها را به آکادمی آموزشی تیزهوشان مدرسه آموزش از راه دور ثمین معرفی کنند تا از امتیازات آموزشی بیشتری بهره‌مند شوند.

-انعطاف‌پذیری زمان و مکان حضور یا شرکت در کلاس‌های آموزشی مدارس مجازی، یکی دیگر از دلایل استقبال از این مدارس است! اگر تا به حال برای شرکت در کلاس‌ها، مجبور به حضور در مدرسه و کلاس‌های آموزشی در یک زمان و مکان خاص بودید، اینک با ثبت نام در مدرسه مجازی ثمین، نیازی به حضور فیزیکی در کلاس‌ها نخواهید داشت. بدین ترتیب، در هر ساعت از شبانه‌روز، فرزندان شما می‌توانند از آموزش و یادگیری مباحث و مفاهیم درسی بهره‌مند شده و شما نیز در زمان حضور آنها در کلاس، کنار آنها خواهید بود.
-از نظر بسیاری از کارشناسان، تمرکز و دقت دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری بیشتر است. به این خاطر که، عوامل تاثیرگذار بر حَواس پَرتی دانش‌آموزان در محیط مدرسه یا کلاس درس، در کلاس‌های آنلاین و غیرحضوری وجود ندارد. با توجه به اینکه، کمک و همیاری والدین نیز بر افزایش میزان یادگیری و تمرکز آنها موثر خواهد بود.

READ  آیا با مشکلات و سختی های ثبت نام در مدرسه ایرانی در سوئد آشنا هستید؟
ویژگی‌ها و برتری‌های مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در انگلیس!
ویژگی‌ها و برتری‌های مدرسه آنلاین ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در انگلیس!
  • امروزه، بیشتر معلمین و مدرسین از محتواهای آموزشی متنوع و به روز جهت ارائۀ مطالب درسی استفاده می‌کنند. در کلاس‌های غیر حضوری این نوع شیوۀ آموزشی بیشتر کاربرد دارد. به عنوان مثال، برای درک بهتر مباحث درس علوم یا ریاضی که اغلب دانش‌آموزان با پیچیدگی مفاهیم این دروس مشکل دارند! از ویدیوهای آموزشی یا انیمیشن استفاده می‌کنند.

مطمئناً اثربخشی این نوع شیوۀ آموزشی نسبت به بکارگیری تخته سیاه یا وایت برد بیشتر خواهد بود و مهمتر از همه، مطالب به طور عمیق و صحیح در ذهن دانش‌آموز ماندگار خواهند شد. البته تنوع در محتوای آموزشی تنها به ویدیو یا انیمیشن ختم نمی‌شود، محتواهای آموزشی می‌توانند شامل: تصاویر، متون، عناصر گرافیکی، صوت و… باشند.

یکی دیگر از خدمات ارزنده و مهم این مدرسه به اولیاء و دانش‌آموزان، نظارت مستمر آموزشی است.

  • در مدرسه آنلاین ثمین (iranischool.com) دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به کتابخانه مجازی، از تمام کتب درسی در تمامی مقاطع تحصیلی بهره‌مند شوند. همچنین با ورود به آزمایشگاه مجازی نیز نسبت به انجام آزمایش‌های ذکر شده در درس علوم یا شیمی و . . . می‌توانند، درک خوبی از مباحث مختلف داشته باشند.
  • در واقع، در طول سال تحصیلی، بر تمامی فعالیت‌ها و مشارکت‌های دانش‌آموز در جلسات، ارائۀ تکالیف، حضور در آزمون‌های مختلف و . . . نظارت خواهد شد. اَفزون بر این، دانش‌آموز نیز می‌تواند در هر زمان با اساتید یا پشتیبان آموزشی در ارتباط باشد.
  • اولیاء دانش‌آموزان نیز در پایان هر ترم یا هر ماه، می‌توانند گزارش کاملی از وضعیت تحصیلی فرزندانشان دریافت کرده و نکته نظرات و انتقادات خود را در قالب نظرسنجی دربارۀ فعالیت‌های معلمین، سیستم آموزشی و مدرسه بیان کنند.
  • مزیت دیگری که این نوع شیوۀ آموزشی برای دانش‌آموزان دارد، دسترسی آسان به منابع و مطالب آموزشی است. آنها به راحتی، می‌توانند مطالب و محتوای آموزشی را بر روی سامانه مدرسه آنلاین ثمین مشاهده کرده و بارها و بارها این مطالب را بازبینی کنند تا یادگیری آنها بهتر و عمیق‌تر انجام شود. این ویژگی و مزیت در مدرسه ایرانی در انگلیس، به ندرت لحاظ خواهد شد!

از سوی دیگر، پس از ثبت نام دانش‌آموز در مدرسه مجازی ثمین و دریافت نام کاربری و رمز عبور، او وارد پنل شخصی خود شده و می‌تواند به تمام جزوات، خلاصه مطالب، نمونه سوالات، فیلم‌ها و انیمیشن‌های آموزشی و . . دسترسی داشته باشد. البته در کلاس‌های فوق برنامه نیز امکان شرکت خواهد داشت.

مدرسه ایرانی در انگلیس

سخن آخر، ثمین همراه شماست

چالش هایی که ممکن است برای شما در مهاجرت به انگلستان پیش بیاید، بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنید. هر مهاجرتی می‌تواند زندگی را به طرز غیر قابل مهاری تغییر دهد. این شما هستید که با تصمیم های درست، راه را هموار خواهید ساخت.

حال که با ثمین آشنا شدید و مزایای آن را دیدید، بهتر است با خود فکر کنید که بهترین راه برای رسیدن به موفقیت فرزندانتان چیست؟ آیا ثمین می‌تواند هر چیزی که شما می‌خواهید را تامین کند یا خیر؟ آیا خدمات به اندازه کافی برای هر کسی بهترین ها را رقم خواهد زد یا خیر؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی ما مراجعه کنید یا با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

پیام بگذارید

X