مشکلات مدرسه ایرانی در لبنان

مدرسه ایرانی در لبنان

لبنان کشوری زیبا با مردمانی خونگرم

نبود مدرسه ایرانی در لبنان مشکلی که شاید بسیار افراد کمی به آن قبل از مهاجرت فکر کرده باشند. تحصیل فرزندان از آن دست مشکلاتی می باشد که نمی توان به هیچ عنوان پشت گوش انداخت و یا آن را جدی نگرفت.لبنان یک کشور آسیایی می باشد. این کشور زیبا در غرب آسیا قرار دارد. بر اساس آمارهای گرفته شده حدود ۶۰ درصد مردم این کشور شیعه و سنی می باشند. همین موضوع یکی از دلایلی می باشد که ایرانیان زیادی تمایل دارند به کشور لبنان مهاجرت کنند. هر سال افراد زیادی به این کشور سرسبز و زیبا مهاجرت می‌کنند. بیروت پایتخت این کشور زیبا می باشد که از نظر آب و هوایی زمستان های سرد و تابستان های گرم و شرجی دارد.

از نظر کار و فعالیت اقتصادی باید گفت کشور لبنان در سطح متوسطی قرار دارد. آمار بیکاری در این کشور حدود ۲۰ درصد می باشد. همچنین این کشور تا چندین سال درگیر جنگ با اسرائیل بوده است. همین موضوع سبب شده است که تا حدودی با مشکلات مواجه شود.

حال اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید با ما همراه باشید، تا در رابطه با یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر خانواده های ایرانی باشد و آن نبود مدرسه ایرانی در لبنان است صحبت نماییم.

می توان گفت تا حدودی آمار بیکاری در کشور لبنان بالا می باشد. همین امر سبب شده است افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند با مشکلاتی در پیدا کردن کار مواجه شوند. نبود کار، معیشت زندگی را با سختی همراه می سازد. ممکن است تا چندین ماه مهاجرین کار مناسبی پیدا نکنند و همین امر سبب بروز مشکلات زیادی برای خود و خانواده هایشان شود.

مدرسه ایرانی در لبنان
لبنان کشوری زیبا با مردمانی خونگرم

تحصیل و نبود مدرسه ایرانی در لبنان مشکل اساسی مهاجران ایرانی

بسیاری از خانواده های ایرانی که به لبنان سفر کرده اند با مشکلی جدید مواجه می شوند.

نبود مدرسه ایرانی در لبنان مشکلی که شاید بسیار افراد کمی به آن قبل از مهاجرت فکر کرده باشند. تحصیل فرزندان از آن دست مشکلاتی می باشد که نمی توان به هیچ عنوان پشت گوش انداخت و یا آن را جدی نگرفت.

READ  بررسی مدرسه ایرانی در ژاپن

این مشکل از آن دست مسائلی می باشد که، تا وقتی وارد کشور جدید نشوید نمی توانید آن را درک کنید. خانواده های ایرانی در ایران هر زمان که اراده می کردند می توانستند فرزندان خود را در مدارس دولتی و یا غیرانتفاعی ثبت نام کنند. اما در یک کشور دیگر این امکان برای کمتر خانواده ای فراهم است.

مدرسه ایرانی در لبنان
تحصیل و نبود مدرسه ایرانی در لبنان مشکل اساسی مهاجران ایرانی

نبود مدرسه ایرانی در لبنان یا کم بودن این مدارس کار را تا حدود زیادی دشوار ساخته است. کمتر پیش می آید که افراد در منطقه ای ساکن باشند که در نزدیکی آنها مدرسه ایرانی وجود داشته باشد.

 اگر مدرسه ایرانی در لبنان وجود داشته باشد به علت وجود مسافت زیاد کمتر خانواده ای قادر به ثبت نام فرزندان خود در آن مدارس می باشد. همچنین با توجه به آمار بیکاری بالا در این کشور می توان گفت بیشتر افراد از پس هزینه های مدرسه ایرانی در لبنان بر نمی آیند.

در مدارس کشور لبنان دروس به زبان عربی و زبان رسمی خود کشور تدریس می شود. بیشتر دانش آموزان ایرانی با این زبان آشنایی کامل ندارند به همین علت تمایل زیادی نیز برای شرکت در مدار خود کشور لبنان نشان نمی دهند. به دلیل بلد نبودن زبان با دیگر دانش آموزان هم نمی توانند ارتباط بگیرند که همین موضوع سبب بروز مشکلات حاد ارتباطی و شخصیتی در آنها می شود. با توجه به مشکلات بالا می‌ توان گفت تنها را که بهترین راه نیز برای خانواده های ایرانی می‌باشد بهره گیری از مدارس آموزش از راه دور است.

مزایای مدرسه اینترنتی

با پیشرفت تکنولوژی و دنیای مجازی و استفاده از آن توسط همه افراد دنیا گسترش پیدا کرده است. با گسترش این پدیده مدارس اینترنتی نیز به وجود آمده اند. در این مدارس همه پایه های تحصیلی از ابتدایی تا پیش دانشگاهی می توانند ثبت نام کنند و از امکانات آن بهره بگیرند. این یک فرصت عالی می باشد که در اختیار افراد قرار گرفته است تا بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

مدرسه ایرانی در لبنان
مزایای مدرسه اینترنتی

مدرسه مجازی مدرسه‌ای می باشد که آموزش از راه دور را سرلوحه کار خود قرار داده است، و با بهره‌گیری از ابزارهایی که در اختیار دارد توانسته در این زمینه بسیار موفق گردد و مرزهای تحصیل را جابجا کند.

READ  آموزش آنلاین ، آینده سیستم آموزشی جهان

این مدرسه جایگزین مدرسه ایرانی در لبنان شده است. که به کمک علم و فناوری و تکنولوژی بستری را برای دانش آموزان مهیا کرده است تا بتوانند در محیطی مجازی اما بسیار کاربردی به تحصیل خود بپردازند. همچنین دیگر دانش آموزان دغدغه ای بابت یادگیری دروس نداشته باشند. این مدارس مانند مدارس قدیمی دیگر نیازمند وجود یک فضای فیزیکی نیستند. این مدارس مجازی متشکل از تیمی حرفه ای می باشند که روند آموزشی را برای دانش آموزان آسان کرده اند. در این نوع مدارس می‌توانند به صورت همزمان استاد و دانش آموز با هم در ارتباط باشند و استاد دروس را به صورت همزمان به دانش آموز آموزش دهد.

همچنین نوع دیگر این تعامل می تواند به صورت غیر همزمان یا آفلاین باشد. در این صورت استاد مطالب درسی را تدریس کرده و فیلم این تدریس در پنل دانش آموز بارگذاری می گردد. هر گاه دانش آموز تمایل داشت و به هر تعدادی که مورد نیاز بود می تواند به یادگیری دروس از این طریق بپردازد. این یک روش عالی آموزشی می‌باشد که همه دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی که باشند می توانند از آن بهره مند گردند.

مدرسه اینترنتی ثمین بهترین را برای مهاجران ایرانی

اگر‌شما هم از آن دست افرادی هستید که مهاجرت کرده اید، اما مدرسه ایرانی در لبنان پیدا نکردید، یا فرزندانتان نتوانسته اند با مدارس خود این کشور ارتباط بگیرند پیشنهاد ما به شما مدرسه آموزش از راه دور ثمین است. شما برای استفاده از امکانات این مدارس تنها به یک لپ تاپ و سیستم و اینترنت نیازمند هستید. همچنین دیگر نگرانی بابت رفت و آمد و ایاب و ذهاب فرزندان خود نخواهید داشت. زیرا آنها در محیط امن منزل و کنار خودتان می توانند به آموزش دروس مقطع تحصیلی خود بپردازند.

مدرسه ثمین از نظر هزینه بسیار به صرفه تر از مدرسه ایرانی در لبنان می‌باشد. زیرا دانش آموز با هزینه ای اندک می تواند به دریای مطالب علمی که توسط بهترین اساتید تدریس شده است دست پیدا کند و هر چند بار که بخواهد به این مطالب درسی دسترسی پیدا کند تا تسلط کافی را به دست آورد. امکانات این مدارس برعکس مدرسه ایرانی در لبنان برای همه دانش آموزان یکسان می باشد. همه افراد در هر منطقه ای می توانند از امکانات این مدرسه بهره‌مند شوند.

مدرسه ایرانی در لبنان
مدرسه اینترنتی ثمین بهترین را برای مهاجران ایرانی

همچنین مدرسه ثمین این امکان را فراهم کرده است که اگر دانش آموز شما از بهره هوشی بالایی برخوردار می باشد. همچنین کلاس های مقطع تحصیلی برای او مبتدی است می تواند از کلاس های غیر همزمان بهره بگیرد. همچنین در کنار مطالب درسی مهارت هایی که در آن استعداد دارد و یا به آن علاقه دارد را تقویت کند.

READ  مدرسه ایرانی در لس آنجلس انتخابی اشتباه

از مزایای دیگر مدرسه ثمین

مزیت دیگر آن نسبت به مدرسه ایرانی در لبنان این است که، اگر فرزند شما به هر دلیلی مثل مریضی و.. توانایی شرکت در کلاس درس را نداشته باشد دیگر از مطالب درسی عقب نمی افتد. زیرا با ورود به پنل خود می تواند به مطالب درسی به راحتی دسترسی پیدا کند.

دیگر نبود مدرسه ایرانی در لبنان مشکل نیست. یک مزیت عالی که مدرسه مجازی ثمین دارد بهره گیری از پشتیبانان آموزشی می باشد که همواره در کنار فرزندان تا پایان سال تحصیلی می باشند. همچنین اولیاء را از وضعیت تحصیلی فرزندانشان آگاه می سازند. دیگر نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا کادر مدرسه ثمین مانند یک مادر دلسوز و نگران همواره بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان نظارت ویژه و خاص دارند.

تحصیل در مدرسه آموزش از راه دور ثمین مزیت هایی دارد که کمتر جایی می توانید آن را پیدا کنید. این مدرسه جزو معروف ترین و مطرح ترین مدرسه آموزش از راه دور می باشد که مطالب درسی را مطابق چارت آموزشی سازمان آموزش و پرورش ارائه می کند.

دادن مدرک تحصیلی معتبر و بین المللی یک مزیت عالی دیگر مدرسه مجازی ثمین است که می توان گفت تا کنون هیچ مدرسه اینترنتی نتوانسته این افتخار را کسب نماید. تحصیل در این مدرسه سبب می شود دانش آموزان دیپلم رسمی خود را پس از پایان مقطع تحصیلی به دست آورند و با آن بتوانند در هر رشته و دانشگاهی در سطح جهان شروع به ادامه تحصیل کنند.

مدرسه ایرانی در لبنان
از مزایای دیگر مدرسه ثمین

مدرسه ای مجازی با تمام امکانات حتی بیشتر از‌مدارس عادی

با وجود مدرسه مجازی ثمین دیگر نیازی به مدرسه ایرانی در لبنان نمی باشد. همچنین نگرانی خانواده ها در این رابطه به کلی از بین می رود. آنها با پرداخت هزینه کم و معقول می توانند خانه را مانند یک مدرسه واقعی مجهز نمایند و از امکانات عادی آموزشی بهره مند شوند. با وجود این امکان دیگر مهاجرت کار سختی نیست. همچنین نبود مدرسه ایرانی در لبنان و یا بهره نگرفتن از خود مدارس لبنان مشکلی بزرگ به حساب نمی آید.

مدرسه ثمین دغدغه تمام والدینی که مهاجرت کرده اند را درک کرده است و توانسته محیط آموزشی دقیق و عالی را فراهم کند تا دیگر خانواده های ایرانی نگرانی بابت تحصیل فرزندان خود نداشته باشند و بتوانند به راحتی و خیال راحت آن ها را به این محیط آموزی بی نظیر بسپارند.

راه های ارتباطی

9 نظرات

  • مهسا

    30 خرداد 1402 - 2:00 ب.ظ

    باتشکر از توضیحات خوب شما

    • admin

      30 خرداد 1402 - 2:06 ب.ظ

      ممنون از نظر شما

  • سحر

    30 خرداد 1402 - 2:25 ب.ظ

    شکراً جزیلاً
    كانت رائعة ومفيدة

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:35 ب.ظ

      شکرا حبیبی

  • ناشناس

    30 خرداد 1402 - 2:26 ب.ظ

    کسی بوده لبنان زندگی کرده باشه؟

  • دنیا

    30 خرداد 1402 - 4:21 ب.ظ

    بسیار عالی

    • admin

      30 خرداد 1402 - 4:57 ب.ظ

      ممنون از شما

  • محمّد العفاسی

    1 تیر 1402 - 1:58 ب.ظ

    السلام علیکم و رحمه الله
    جزاکم الله الخیرا
    انتم متخصصون جدا
    شکرا شکرا

پیام بگذارید

X