شرایط حضور در مدرسه ایرانی در آمریکا آسان تر است یا مدرسه آموزش آنلاین ایرانی؟

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • شرایط حضور در مدرسه ایرانی در آمریکا آسان تر است یا مدرسه آموزش آنلاین ایرانی؟

حضور در مدرسه ایرانی در آمریکا، برای همۀ دانش‌آموزان ایرانی راحت نیست!

ثبت نام در مدرسه ایرانی در آمریکا، هزینۀ زیادی به خانواده‌های ایرانی تحمیل خواهد کرد!

یکی از کشورهایی که ایرانیان برای مهاجرت و اقامت در آن، تلاش زیادی می‌کنند، کشور آمریکا است. ایالت متحده آمریکا، از سال‌های دور، میزبان بسیاری از ایرانیان به ویژه دانشجویان و افراد تحصیل کرده می‌باشد.

اغلب افراد پس از تولد فرزندانشان امکان حضور در این کشور را پیدا کرده‌اند، برخی نیز پیش از تولد فرزند، در کشور آمریکا حضور داشتند. شاید تا زمان تولد فرزند و شروع سن تحصیلی او، والدین دغدغۀ زیادی برای آموزش آنها نداشته باشند. اما به محض ورود به سن تحصیلی، اغلب آنها نگران دورۀ تحصیلی فرزندشان خواهند بود و اینکه، چگونه آنها را در مدرسه ایرانی در آمریکا ثبت نام کنند؟

مدرسه ایرانی در آمریکا
حضور در مدرسه ایرانی در آمریکا، برای همۀ دانش‌آموزان ایرانی راحت نیست!

این نگرانی، به ویژه در والدینی که به تازگی وارد کشور آمریکا شده‌اند، بیشتر احساس خواهد شد!

جالب است بدانید که بیشتر مدارس ایالت متحده آمریکا، شهروندان و دانش‌آموزان و مُحَصلین ایالتی را می‌پذیرند و در اکثر مواقع، دانش‌آموزان سایر کشورها شرایط پذیرش در این مدارس را نخواهند داشت.

از طرفی، هزینۀ ثبت نام در مدارس خصوصی در آمریکا، بسیار زیاد بوده و دولت نیز هیچ کمکی به دانش‌آموزان و والدین در تامین هزینه‌ها نخواهد کرد. با توجه به اینکه، هزینۀ تحصیل در مدارس ایالت متحده آمریکا، متفاوت است.

READ  وضعیت زندگی ایرانیان خارج از کشور

با توجه به چنین شرایط دشواری، قطعاً ثبت نام در مدرسه آموزش از راه دور ایرانی، برای والدین بسیار منطقی و به صرفه خواهد بود. ضمن آنکه، آموزش زبان و ادبیات فارسی و همچنین آشنایی آنها با فرهنگ، هنر و تاریخ ایرانی، به شکل بهتر و کاربردی‌تر انجام خواهد شد.

چالش دیگری که برخی از دانش‌آموزان ممکن است پس از حضور در مدارس ایرانی در آمریکا با آن مواجه شوند، نا آشنایی با زبان انگلیسی است. هرچند، در مدارس ایرانی، بیشتر مکالمات و ارتباطات به زبان فارسی انجام می‌شود، اما ممکن است در برخی از فضاهای آموزشی، تفریحی، ورزشی و . . . دانش‌آموزان نیاز به تسلط بر زبان رایج آن کشور داشته باشند.

درک چنین شرایطی، به ویژه برای دانش‌آموزانی که به تازگی وارد کشور آمریکا شده‌اند، کمی دشوار و پیچیده است!

به همین خاطر است که والدین چنین دانش‌آموزانی، پذیرش در مدرسه آموزش آنلاین ثمین(iranschool.com) را بیشتر می‌پذیرند.

چالش‌های حضور در مدرسه ایرانی در آمریکا

10 مزیت و ویژگی مهم مدرسه مجازی ایرانی به نسبت مدرسه ایرانی در آمریکا!

در چند سال اخیر، به ویژه از زمانی که شیوع ویروس کووید 19، در همه جای دنیا شکل گرفته است، بیشتر کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین و مجازی می‌باشند. بیشتر والدین به خصوص والدین ایرانی که به کشور آمریکا سفر کرده‌اند، برای آنکه سلامت فرزندشان حین تحصیل حفظ شود، ثبت نام در مدارس آنلاین ایرانی را راه‌حل منطقی می‌دانند.

 البته به واسطۀ شرکت در کلاس‌های آنلاین، آنها از امکانات و مزایای مدرسه نیز برخوردار خواهند شد که در این بخش از مقاله به برخی از مهمترین مزایای مدرسه آموزش از راه دور ایرانی نسبت به مدرسه ایرانی در آمریکا، می‌پردازیم.

READ  مدرسه ایرانی در ونکوور

در برخی از مدارس، شرایط استفاده از منابع و محتوای آموزشی مختلف مانند (فیلم، صوت، انیمیشن، تصویر، فایل متنی، نکات درسی و . . .) وجود ندارد. بنابراین، دانش‌آموزان مجبور به مطالعۀ کتب درسی، جزوات اساتید یا معلمین خواهند شد.

در مدرسه آموزش از راه دور ثمین(iranschool.com)، علاوه بر اینکه محتوای آموزشی کاملاً متناسب با نیاز دانش‌آموزان هر مقطع تحصیلی توسط معلمین تهیه می‌شود، بخش زیادی از این منابع و محتواها از طریق سامانۀ آموزشی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

  • برخورداری از جدیدترین و بهترین شیوه‌های آموزشی

امکانات نرم افزاری و سخت افزاری که در مدارس آموزش از راه دور ایرانی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، قابل مقایسه با امکانات مدارس ایرانی در آمریکا نخواهد بود. دانش‌آموزان و معلمین مدارس مجازی، می‌توانند از ابزارها و ماژول‌های کاربردی سامانۀ مدیریت آموزش مجازی، برای ارائۀ بهتر و موثرتر دروس استفاده کنند.

معلمین و مدرسین کلاس‌های آنلاین، حتی از برنامه‌های کاربردی رایانه نیز برای ارائۀ بهتر توضیحاتشان استفاده خواهند کرد و دانش‌آموزان نیز مباحث درسی را عمیق‌تر درک می‌کنند.

در مدرسه آموزش آنلاین ثمین (iranschool.comبسته‌های آموزشی که شامل: انیمیشن، کتب درسی، تعاملی و چند رسانه‌ای، نمونه سوالات حل شده و . . . به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد. دانش‌آموزان متناسب با مقطع تحصیلی خود می‌توانند از بسته‌های آموزشی مجازی استفاده کنند.

  • پشتیبانی و نظارت مستمر آموزش
READ  بررسی مدارس ایرانی در فنلاند

در مدارس آموزش از راه دور ایرانی، بر تمامی فعالیت‌های دانش‌آموزان (شرکت در آزمون‌های آنلاین، ارائۀ تکالیف، نحوۀ درس خواندن) نظارت کامل انجام خواهد شد. همچنین از زمان ثبت نام دانش‌آموزان تا زمان فارغ‌التحصیلی و دریافت مدرک رسمی دیپلم، پشتیبان آموزشی، آمادۀ پاسخگویی به تمام سوالات آنها خواهد بود.

با توجه به اینکه، گزارش تحصیلی مُفَصل و کامل به اولیای دانش‌آموزان در پایان هر ترم یا پس از آزمون میان ترم ارائه می‌شود.

مدرسه ایرانی در آمریکا
10 مزیت و ویژگی مهم مدرسه مجازی ایرانی به نسبت مدرسه ایرانی در آمریکا!
  • حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی

در هر کجا و هر ایالتی از کشور آمریکا که باشید، شرایط حضور در مدارس آنلاین و آموزش از راه دور ایرانی، را خواهید داشت. یکی از مهمترین مزایای مدارس مجازی، حذف مرزهای جغرافیایی است!

به راحتی با کمک گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ خود، می‌توانید وارد سامانۀ آموزشی شده و در هر ساعت از روز، از آموزش بهره‌مند شوید.

در مدرسه ایرانی در آمریکا، والدین  همراه فرزندانشان نخواهند بود!

مسلماً، والدین، شرایط حضور در مدرسه با فرزندشان را نخواهند داشت!

اغلب آنها یا درگیر فعالیت‌های شغلی و تحصیلی خود هستند یا در خانه با امور مربوط به منزل، می‌پردازند. اتفاق خوشایندی که در مدارس مجازی ایرانی روی خواهد داد، همراهی والدین با فرزندانشان است. آنها در طول ساعات برگزاری کلاس آنلاین و مجازی می‌توانند از نحوۀ پاسخگویی و میزان مشارکت فرزند خود در کلاس‌های درس به خوبی مُطلع شده و در صورت نیاز به آنها در حل مسائل درسی، کمک خواهند کرد.

حتی برخی از والدین شاغل، ترجیح می‌دهند، برنامۀ کلاس‌های مجازی فرزندانشان را مطابق با زمان فراغت و تایم آزاد خود تنظیم کنند تا بدین شکل، نگرانی و استرس فرزندان از شرکت در کلاس آنلاین کمتر شده و اولیاء نیز بیشتر بر نحوۀ یادگیری آنها، نظارت کنند.

مدرسه آموزش آنلاین ثمین (iranschool.com) از روزهای آغازین شروع کلاس‌ها تا روزهای پایانی سال تحصیلی، در هر کجا از کشور آمریکا که باشید، همراه شما و فرزندانتان خواهد بود.

راه های ارتباطی

4 نظرات

  • جواد

    22 اردیبهشت 1401 - 3:17 ب.ظ

    عالی بود ممنونم

    • admin

      13 تیر 1401 - 3:55 ب.ظ

      ممنون از محبت شما

  • فرناز

    26 آذر 1402 - 11:30 ب.ظ

    با سلام.
    ۱- اساتید مدرسه ثمین به صورت لایو با بچه ها در ارتباط هستند یا فایل ضبط شده تدرسها در اختیار دانش اموزان قرار میگیرد؟
    سوال دوم:
    نحوه ثبت نامدر این مدرسه چگونه است؟
    ۳- شهریه چقدر هست؟

    • admin

      9 بهمن 1402 - 11:23 ق.ظ

      جهت مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید
      ۹۸۲۱۴۴۰۷۰۷۳۰+

پیام بگذارید

X