مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

همراه با افزایش تعداد ایرانیانی که ترکیه را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند، ثبت‌نام فرزندان در مدارس ایرانی این کشور بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفته است. باتوجه‌به اینکه کودکان و نوجوانان با مشکلاتی اعم از تغییر محل زندگی، ازدست‌دادن گروه دوستان و هم‌کلاسان و چالش‌های مهاجرت روبرو هستند، انتخاب مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه به‌ عنوان یکی از شهرهای ترکیه برای ادامه تحصیل بهترین گزینه خواهد بود

مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

 آشنایی با ازمیر

ازمیر از جمله شهرهای مدرن ترکیه است که در دشتی مابین دریا و کوه قرار گرفته است. وجود کوچه و خیابان‌های وسیع و ساختمان‌های برافراشته موجب شده تا تعداد بسیاری از ایرانیان این شهر را برای مهاجرت انتخاب کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر ازمیر که باعث شده ایرانیان آن را برای تفریح یا اقامت به سایر شهرهای ترکیه ترجیح دهند، هزینه‌های زندگی معقول و ارزان‌تر است.

 باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی ازمیر، وجود زمینه‌های اقتصادی مناسب، ساحل آرام و زیبا، افراد بسیاری ازمیر را برای سرمایه‌گذاری و شهری برای زندگی ترجیح می‌دهند.

 سیستم نظام آموزشی مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

یکی از مهم‌ترین نکات قابل‌توجه در زمان مهاجرت به یک کشور، ارتقای دانش زبانی به‌منظور برقراری ارتباط با افراد جامعه و تسهیل زندگی است. این موضوع در تحصیل از اهمیت بیشتری برخوردار است. کودکان و نوجوانان در زمان مهاجرت با چالش‌های متعددی از جمله ازدست‌دادن گروه دوستان، عدم آشنایی با زبان بومی منطقه و هم چنین تغییر منطقه و سبک زندگی مواجه هستند. از طرفی در مدارس بومی کشور مربوطه، تمامی آموزش‌ها و دروس با زبان رسمی تدریس می‌شوند که باعث سردرگمی دانش‌آموزان و ایجاد نگرانی برای والدین می‌شود.

 اگر فرزند شما، دانش زبانی داشته باشد از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است و در غیر این صورت می‌توانید از مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه برای ادامه تحصیل فرزند خود استفاده کنید. انتخاب مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه کمک می‌کند تا کودکان و نوجوانان به‌مرور و باگذشت زمان با محیط و زبان رسمی آن‌ها آشنا شده و در همین راستا آموزش‌های لازم را به زبان فارسی طبق مصوبات وزارت آموزش‌وپرورش دریافت کنند.

 یکی از مهم‌ترین نکات و شرایط ثبت‌نام در مدارس ایرانی خارج از کشور داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران است. درصورتی‌که به هر دلیل این تابعیت سلب شده باشد، دانش‌آموز نمی‌تواند از امکانات مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه استفاده کند.

READ  آیا همه دانش آموزان ایرانی شرایط ثبت نام در مدرسه ایرانی در امارات،را دارند؟

 مدارس مختلف در ترکیه از طریق کمک‌های مردمی یا پرداخت شهریه توسط والدین اداره می‌شوند و در بیشتر مدارس، آموزش‌ها به زبان رسمی ترکی است. ازاین‌ رو دانش‌آموزان ایرانی برای حضور در این نوع مدارس درگیر چالش می‌شوند. انتخاب مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه کمک می‌کند تا کودک ایرانی بتواند آموزش‌های لازم را به زبان فارسی فراگرفته و هم‌زمان زبان ترکی را نیز یاد بگیرد.

 مزایای ثبت‌نام مدارس ایرانی در ازمیر ترکیه

مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

ثبت‌نام و تحصیل در مدارس ایرانی کشور ترکیه عبارت‌اند از:

  • امکان ادامه تحصیل تحت‌نظر وزارت آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران
  • پرداخت شهریه پایین جهت ثبت‌نام
  • امکان ادامه تحصیل به زبان فارسی
  • دریافت مدرک دیپلم ایرانی معتبر
  • استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب و باکیفیت نسبت به مدارس داخلی ایران

 باتوجه‌به مزیت‌های گفته شده درباره مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه، برخی از خانواده‌ها به دلایل مختلف از جمله محدود بودن تعداد مدارس ایرانی یا داشتن بعد مسافتی طولانی نسبت به این مدرسه از محل سکونت خود، امکان ثبت‌نام فرزند خود در مدارس ایرانی را نداشته و نمی‌توانند از امکانات این مدارس بهره‌مند شوند.

 این عامل موجب شد تا سازمان آموزش‌وپرورش کشور اقدام به تأسیس مدارس ایرانی از راه دور یا اینترنتی با امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین و حضور دانش‌آموزان از هر نقطه خاکی کرده است. با این کار کودکان و نوجوانان ایرانی داخل یا خارج از کشور می‌توانند در مدرسه اینترنتی مانند ثمین ثبت‌نام کرده و در نهایت مدرک معتبر دریافت کنند.

 مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام در مدارس ایرانی

  • ارائه اصل و کپی پاسپورت دانش‌آموز
  • دریافت کارت اقامت یک‌ساله برای دانش‌آموز و ارائه به مدرسه
  • ارائه تمامی کارنامه‌های دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی همراه با مهر
  • ارائه کارنامه قبولی در پایه قبلی
  • ارائه دفترچه سلامت و کارت واکسن
  • شش قطعه عکس جدید
  • گواهی انتقال مورد تأیید آموزش‌وپرورش منطقه
  • پرداخت شهریه مدرسه

 زمان مناسب جهت دریافت ویزای تحصیلی در ترکیه

READ  مدرسه ایرانی در سلیمانیه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در هنگام تصمیم برای مهاجرت، مسئله ادامه تحصیل فرزندان است. ازآنجایی‌که تعداد بسیاری از مدارس کشور مقصد به زبان بومی یا انگلیسی آموزش‌های خود را ارائه می‌دهند و دانش‌آموزان بسیاری نیز بر روی این دو زبان تسلط کافی ندارند، نمی‌توانید از انواع مدارس مختلف استفاده کنید.

 در این مواقع انتخاب مدرسه ایرانی در شهر یا کشور مربوطه بهترین تصمیم است تا کودک علاوه بر دریافت آموزش‌های لازم به زبان فارسی بتواند در این مدت زبان انگلیسی و زبان رسمی کشور ترکیه را آموخته و به آن‌ها تسلط پیدا کند.

 مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه ویژه دانش‌آموزان ایرانی است که در شهر ازمیر اقامت دارند. باتوجه‌به این موضوع که دریافت اقامت در کشور ترکیه به مدت دو الی سه ماه به طول می‌انجامد، لازم است تا اقدامات اولیه را در فصل بهار انجام داده تا بتوانید به فصل ثبت‌نام یعنی اوایل تیرماه برسید.

 انواع مدرسه در ازمیر ترکیه

مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

 مدارس در کشور ترکیه در سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

 ۱. مدرسه دولتی

 این مدارس در تمامی شهرها و محله‌های ترکیه دیده می‌شوند. دانش‌آموزان با داشتن کارت اقامت قانونی ترکیه می‌توانند از امکانات این مدارس استفاده کنند. نکته قابل‌تأمل در مدارس دولتی شهر ازمیر، آموزش دروس به زبان رسمی یعنی ترکی است که در سال دوم دبستان آموزش زبان انگلیسی نیز به آن اضافه خواهد شد. هرچند ثبت‌نام در این مدارس رایگان است؛ اما مشکل عدم آشنایی با زبان بومی منطقه و هم چنین ثبت‌نام در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت باعث سرگردانی والدین می‌شود.

 ۲. مدارس خصوصی

 ثبت‌نام در تمامی مدارس وابسته به‌نظام آموزشی ترکیه مشروط به داشتن کارت اقامت است که مدارس خصوصی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی این مدارس ارائه امکانات و استفاده از تجهیزات آموزشی باکیفیت است. هزینه ثبت‌نام در این مدارس باتوجه‌به مقطع تحصیلی متغیر است. زبان‌آموزشی به‌کاررفته در این مدارس ترکی بوده و زبان‌های خارجی دیگر در طول سال تحصیلی با مدت‌زمان بیشتری نیز ارائه خواهد شد.

 ایرانیان مقیم ترکیه ساکن در شهر ازمیر می‌توانند فرزند خود را در این مدارس با پرداخت هزینه‌ای ثبت‌نام کنند که البته داشتن تسلط کافی کودک به زبان ترکی و کارت اقامت از شروط اصلی آن به‌حساب می‌آید.

 ۳. مدارس بین‌المللی

 یکی از چشمگیرترین مزایای مدارس بین‌المللی در ترکیه، ارائه آموزش به زبان انگلیسی است. هر یک از این مدارس باتوجه‌به ملیتی که دارند دارای شرایط خاص خود در زمینه آموزش هستند که خانواده‌های ایرانی می‌توانند در صورت تسلط فرزند خود به زبان انگلیسی، او را در این مدارس ثبت‌نام کنند.

READ  مدرسه ایرانی در ونکوور

مدرسه آموزش از راه دور ثمین

همان‌طور که گفته شد، والدین بسیاری در انتخاب نوع مدرسه تحصیلی فرزند خود در هنگام مهاجرت با چالش‌های متعددی همراه هستند که این موضوع موجب افزایش نگرانی و دغدغه ادامه تحصیل کودک یا نوجوان آن‌ها می‌شود. تعداد محدود مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه، هزینه‌های رفت‌وآمد و هم چنین بعد مسافتی که می‌تواند با منطقه مسکونی آن‌ها داشته باشد، از دیگر دلایل عدم تمایل والدین به ثبت‌نام در مدارس ایرانی خارج از کشور است که به چشم می‌خورد.

 باتوجه‌به این مسئله، وزارت آموزش‌وپرورش مجوز فعالیت مدارس از راه دور در بستر اینترنت را فراهم کرد تا مدارس اینترنتی مانند ثمین با تشکیل کلاس‌های آنلاین و مجازی امکان تحصیل فرزندان ایرانی در خارج از کشور را با بهترین شرایط فراهم نمایند. آموزش‌های مدارس از راه دور مبتنی بر نظام آموزش داخل کشور و با به‌کاربردن امکانات و تجهیزات آموزشی مورداستفاده در کشورهای پیشرفته و برتر آموزشی انجام می‌شود.

مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه

 از جمله مزایای ثبت‌نام در مدارس از راه دور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان
  • امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین و شرکت در آن‌ها بدون توجه به موقعیت مکانی
  • برگزاری کلاس‌های رفع اشکال
  • ارائه بسته‌های متنوع آموزشی مانند فیلم‌ها، تصاویر و متن
  • ارائه پشتیبان و برنامه‌ریز تحصیلی برای دانش‌آموزان
  • ارائه مدرک پایان دوره تحصیلی معتبر و رسمی
  • ایجاد تعامل دوطرفه آموزگار و دانش‌آموز
  • امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان داخل یا خارج از ایران و حضور در کلاس‌های آنلاین
  • استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی پیشرفته مطابق با متد روز دنیا
  • به‌کارگیری اساتید و معلمان برتر و باتجربه

سخن پایانی

 مدرسه ایرانی در ازمیر فرصت مناسبی برای خانواده‌های ایرانی مهاجر به این شهر فراهم کرده تا کودکان و نوجوانان آن‌ها بتوانند تحصیل خود را ادامه دهند. تعداد بسیاری از خانواده‌های ایرانی به دلایل گوناگون مانند پرداخت هزینه‌های ارزان‌تر و رشد اقتصادی ازمیر این شهر را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، از طرفی نگران تحصیل فرزندان خود هستند، انتخاب مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه بهترین گزینه خواهد بود. درصورتی‌که قصد مهاجرت دائمی یا طولانی‌مدت را دارید بهتر است اجازه دهید تا فرزندتان با ثبت‌نام در مدارس ترکیه فرصت آشنایی با فرهنگ و زبان آن‌ها را به دست آورده و از آن استفاده بهینه داشته باشد. باتوجه‌به این موضوع می‌توانید ثبت‌نام فرزند خود را در مدارس ترکیه یا مدرسه ایرانی در ازمیر ترکیه انجام دهید. ثبت‌نام در مدارس از راه دور ایرانی مانند ثمین نیز از دیگر راهکارهای اصولی و قابل تأمل است.

راه های ارتباطی

5 نظرات

  • مهدی آهنگری

    29 تیر 1402 - 12:10 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    محتواهای خوبی بود و اطلاعات جدیدی برای من وجود داشت

    • admin

      29 تیر 1402 - 12:08 ق.ظ

      باعث افتخار

  • دنیا

    29 تیر 1402 - 9:33 ق.ظ

    بسیار عالی👌

  • مهدی آهنگری

    30 تیر 1402 - 3:49 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    با تشکر از اطلاعات خوب شما
    آیا در آنتالیا هم مدرسه ایرانی هست؟
    برای برگزاری آزمون پایان ترم بچه ها کجا باید بروند؟

پیام بگذارید

X